Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-08, 23:11   #81
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?

For å si det slik: Jeg har jobbet med to menn i skjørt. Lite dresskode her med andre ord.

Gammel 24-09-08, 23:15   #82
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

For å si det slik: Jeg har jobbet med to menn i skjørt. Lite dresskode her med andre ord.

Prestekontor? Forresten, det er vel kjole på de kontorene.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 23:21   #83
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Prestekontor? Forresten, det er vel kjole på de kontorene.

Nei, jeg jobber med IT. Jeg gikk forresten en gang i et så kort skjørt at en som var veldig religiøs sluttet å snakke med meg, det skjørtet var kanskje litt over the top. (Av og til har jeg ikke tid å vaske klær så da tar jeg på meg det jeg måtte finne. I dag har jeg gått i kjole på jobben.)

Gammel 24-09-08, 23:26   #84
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ca annenhver jobbdag bruker jeg uniform.
Ellers går jeg normalt kledd, dvs jeans, genser og joggesko.
Ikke lov med utringning, skjørt og piercing bl.a.
Savner kjoler, skjørt og sko som er upraktisk og pene.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 23:32   #85
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg jobber med spedisjon og det er ingen spesiell kleskode.

Gammel 25-09-08, 07:28   #86
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Hos oss har det aldri vært snakk om regler for påkledning. Noen går i joggebukser. Kanskje litt stiligere joggebukser, ikke sånne saggete liksom. Litt sånn sprek gymlærer på 30-klær. Og ganske mange går i skjørt. Noen pynter seg. De fleste, innkludert meg, går i helt vanlige klær som vi også bruker hjemme. Bukse og topp/genser etc.

Parfyme har jeg heller aldri hørt et ord om, men det burde jammen vært et tema.

Rektor fikk litt motbør i klubben da hun kom med kleskodeforslaget sitt, ja. Hun mente også at jeans ikke var representativt nok. Ikke lett å overholde slike kleskoder på barneskolen bestandig, med uteskole, større (grisete) formingsprosjekter, gymtimer osv. Hun er litt drakt- og perlekjede-dame selv, da, men det får holde at administrasjonen kleskoder seg selv.

Parfymeforbudet kommer av at vi har elever med sterke allergier.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 08:31   #87
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i helsesektoren (hjemmetjenesten). Vi går i private klær, og det vi vil egentlig.

Gammel 25-09-08, 09:08   #88
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jobber i helsevesenet og bruker privatklær.
Kan bruke neste hva det måtte være, men unngå dype utringniger og minst mulig bruk av smykker.
Jeg liker å bruke klær jeg vet tåler 60 graders vask. Endel av kollegaene mine ser ut til ikke bry seg med det, og bruker klær som jeg normalt ville pynte meg med på jobb. Og 4 armbånd på hver arm f.eks. Og lange smykker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:10   #89
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobber som forsikringsrådgiver og har en lett kleskode, får gå i jeans, men må se presentabel ut
Jeg prøver å flytte grenser nå og da.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 09:39   #90
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg jobber i et forlag, totalt uten kontakt med kunder eller lignende, og det er ingen kleskode her heller. Men det er stort sett godt voksne folk som jobber her (mellom 40 og 60), så det gjør jo noe med stilen - det er ikke så mange som går i band-t-skjorter her, liksom, men hvis man ville, kunne man sikkert.

Signerer Skilpaddas innlegg. Vi har en uformell kleskode. Men jeg jobber med kunder (salg/markedsføring), og pleier å kle meg litt penere dersom jeg vet jeg skal i møter med kunder eller andre kontanter.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:45   #91
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jobber i konsulentselskap, og her er kleskoden casual-pen for rådgivere, og veldig casual for utviklerne, så lenge vi sitter inne på hovedkontoret. Når vi er ute hos kunden følger vi gjerne stilen hos kunden, og dresser opp eller ned etter som.

Jeg har en konservativ klassisk stil, og har som regel mørke jeans eller dressbukse og skjorte eller pen topp med pen cardigan og pene, gjerne halvhøye, sko til. (Tror forresten jeg bør vurdere å bytte ut hele garderoben, det viser seg at klesskapet til favorittkolegaen min er identisk med mitt. )

Gammel 25-09-08, 11:04   #92
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Jobber som ingeniør og kleskoden (uoffisiell) er i grunn ganske kjedelig. Samtidig er eg ofte i verksteder eller ute i anlegget med verneklær, vernesko, hjelm og briller. Og da føles det litt rart å være alt for pyntet

Andre dager er det gjerne større møter med leverandører osv og då blir det litt meir formelt med ein gong.

Gammel 25-09-08, 11:17   #93
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Signerer Skilpaddas innlegg. Vi har en uformell kleskode. Men jeg jobber med kunder (salg/markedsføring), og pleier å kle meg litt penere dersom jeg vet jeg skal i møter med kunder eller andre kontanter.

Ja, dere har jo litt mer ekstern kontakt. Jeg snakket nok bare ut fra min avdeling.

Gammel 25-09-08, 11:34   #94
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

Jobber som ingeniør og kleskoden (uoffisiell) er i grunn ganske kjedelig. Samtidig er eg ofte i verksteder eller ute i anlegget med verneklær, vernesko, hjelm og briller. Og da føles det litt rart å være alt for pyntet

Næsj. Jeg jobber på kontor, men er hver uke ute i verkstedet i pene klær og verneutstyr. Er så fint atte!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 17:59   #95
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jobber i barnehage, jeg - trenger jeg si mer om kleskode da?

Gammel 25-09-08, 19:54   #96
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Den eneste form for kode som et uttalt på min arbeidsplass er vel at man ikke skal støte noen, ikke demonstrere noen form for politisk eller organisatorisk agenda og ikke være utfordrende kledd.

Ellers er det et markant skille mellom de som sympatiserer eller er den "gamle skolen" med tweedblazere som oser pipetobakk/band-t-skjorter og utvaska dongeri med kaffesøl på, mot den "nye generasjonen" som ser strigla og glossy ut, okke som.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 20:07   #97
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jobber på kontor, der det svært sjeldent er noen utenfra. Jeg går i alt fra høye støvletter og skjørt til dongeri med mikke tskjorte..

Gammel 25-09-08, 20:21   #98
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber i det offentlige, og har ingen formell kleskode. De som er litt høyere i systemet enn meg pynter seg kanskje litt mer. Det viktigste hos oss er at vi i perioder har mye kontakt med mange mennesker fra ulike kulturer og religioner. Da skal man dekke knær, skuldre og pupper på en anstendig måte, og guttene skal ikke ha shorts. Men det er ikke så formelt likevel, og de fleste går i jeans.

Gammel 25-09-08, 20:30   #99
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobber i IT-avdelingen til et større konsern. Kleskoden må sies å være rimelig avslappet for alle som ikke har jevnlig kundekontakt. Men det er ikke 'tillatt' med shorts, singlet og sandaler på jobb.

Gammel 25-09-08, 22:36   #100
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i et privat IT selskap. Vi har ikke noen definert kleskode og de aller fleste kler seg ganske uformelt. Jeg går i mye forskjellig, ofte jeans og skjorte eller topp og cardigan. Om jeg skal i kundemøter kler jeg meg litt mer formelt. Går sjelden i drakt, bortsett fra når jeg er på jobb i utlandet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.