|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Leser
|
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?For å si det slik: Jeg har jobbet med to menn i skjørt. Lite dresskode her med andre ord.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?
Prestekontor? Forresten, det er vel kjole på de kontorene.
|
|
|
|
#83 |
|
Leser
|
Nei, jeg jobber med IT. Jeg gikk forresten en gang i et så kort skjørt at en som var veldig religiøs sluttet å snakke med meg, det skjørtet var kanskje litt over the top.
|
|
|
#84 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Ca annenhver jobbdag bruker jeg uniform. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jeg jobber med spedisjon og det er ingen spesiell kleskode.
|
|
|
#86 |
|
i tåkeheimen
|
Rektor fikk litt motbør i klubben da hun kom med kleskodeforslaget sitt, ja. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jeg jobber i helsesektoren (hjemmetjenesten). Vi går i private klær, og det vi vil egentlig.
|
|
|
#88 |
|
Ferdig!
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jobber i helsevesenet og bruker privatklær. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jobber som forsikringsrådgiver og har en lett kleskode, får gå i jeans, men må se presentabel ut |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer Skilpaddas innlegg. Vi har en uformell kleskode. Men jeg jobber med kunder (salg/markedsføring), og pleier å kle meg litt penere dersom jeg vet jeg skal i møter med kunder eller andre kontanter. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jobber i konsulentselskap, og her er kleskoden casual-pen for rådgivere, og veldig casual for utviklerne, så lenge vi sitter inne på hovedkontoret. Når vi er ute hos kunden følger vi gjerne stilen hos kunden, og dresser opp eller ned etter som.
|
|
|
#92 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jobber som ingeniør og kleskoden (uoffisiell) er i grunn ganske kjedelig. Samtidig er eg ofte i verksteder eller ute i anlegget med verneklær, vernesko, hjelm og briller. Og da føles det litt rart å være alt for pyntet
|
|
|
|
#93 |
|
flisespikker
|
Ja, dere har jo litt mer ekstern kontakt.
|
|
|
#94 |
|
Nå også i farger
Næsj. Jeg jobber på kontor, men er hver uke ute i verkstedet i pene klær og verneutstyr. Er så fint atte! |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jobber i barnehage, jeg - trenger jeg si mer om kleskode da?
|
|
|
#96 |
|
*_*
|
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Den eneste form for kode som et uttalt på min arbeidsplass er vel at man ikke skal støte noen, ikke demonstrere noen form for politisk eller organisatorisk agenda og ikke være utfordrende kledd.
|
|
|
|
#97 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jobber på kontor, der det svært sjeldent er noen utenfra. Jeg går i alt fra høye støvletter og skjørt til dongeri med mikke tskjorte..
|
|
|
#98 |
|
WF: BNBE
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jeg jobber i det offentlige, og har ingen formell kleskode. De som er litt høyere i systemet enn meg pynter seg kanskje litt mer. Det viktigste hos oss er at vi i perioder har mye kontakt med mange mennesker fra ulike kulturer og religioner. Da skal man dekke knær, skuldre og pupper på en anstendig måte, og guttene skal ikke ha shorts. Men det er ikke så formelt likevel, og de fleste går i jeans.
|
|
|
|
#99 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jeg jobber i IT-avdelingen til et større konsern. Kleskoden må sies å være rimelig avslappet for alle som ikke har jevnlig kundekontakt. Men det er ikke 'tillatt' med shorts, singlet og sandaler på jobb.
|
|
|
#100 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva slags kleskode er det på jobben din, og hva jobber du med?Jeg jobber i et privat IT selskap. Vi har ikke noen definert kleskode og de aller fleste kler seg ganske uformelt. Jeg går i mye forskjellig, ofte jeans og skjorte eller topp og cardigan. Om jeg skal i kundemøter kler jeg meg litt mer formelt. Går sjelden i drakt, bortsett fra når jeg er på jobb i utlandet. |
|
|
|
![]() |
|
|