Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Gode råd er dyre, eller hva syns dere?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 22:06   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode råd er dyre, eller hva syns dere?

........

Sist redigert av Myrsnipa : 04-07-13 kl 13:50.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:17   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode råd er dyre, eller hva syns dere?

Dette var dyre råd, ja. Du kunne sikkert ha fått akkurat de samme rådene i et dameblad til rundt 50-lappen. Og jeg er mistenksom til de kosttilskuddene som du liksom kjøpe av dem. Og hvorfor skal du bytte ut Diane, er ikke den kjent for å virke nettopp mot kviser i motsetning til andre merker?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:25   #3
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette kunne ærlig talt for eksempel JEG sagt til deg også. Synes ikke dette tilsvarte en verdi av 1400 kr overhode. Jeg er dessuten veldig spent på hva som er i det kosttilskuddet som du da tydeligvis må kjøpe på klinikken eller deres nettsider.

Og hva med Roaccutan. Er det denne legen som har satt deg på det? Jeg kan ikke se for meg at A-vitamindråper og Roaccutan skal kunne gi samme effekt i det hele tatt. Med alle ulempene som Roaccutan fører med seg tenker jeg liksom at de aller fleste i så fall burde tatt A-vitamindråper i stedet. Og hvor får du tak i DET forresten? Helsekost?

Bytte ut Diane? Med et annet prevensjonsmiddel da eller? Diane har jo i utgangspunktet uønsket hårvekst og acne som indikasjon, den preventive effekten er egentlig bare en bivirkning. Burde jo egentlig passe bra det? Prevensjon må du jo i hvetfall stå på så lenge du bruker Roaccutan uansett.

Gammel 08-10-08, 22:35   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Dette var jo svært dyre råd og de fleste hudleger er vel enig i at det ikke er kostholdet, men hormoner som er årsak til kviser. Diane har jeg også gått på av samme grunn som deg, men min lege ville ikke at jeg skulle fortsette på de da det er økt sjanse for blodpropp i forhold til andre p-piller. Roaccutan er jo en kur så det vil jo være naturlig at den skal avsluttes etterhvert.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:40   #5
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg må si meg enig med de andre: Her har du fått lite for pengene!

Det hudlegen fortalte kunne jeg sakt til deg også (for bare 500 ).

Gammel 08-10-08, 22:42   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kostholdet påvirker jo hormoner, så om du spiser slik rent som beskrevet, og holder deg til lavglykemisk mat og kutter ut alt sukker, så vil jo det hjelpe godt på. Jeg også kunne gitt deg denne kostholdslisten (lurer på om jeg ikke gjorde det en gang på NM også ), men det er jo ikke alle som er der du er med maten. Det finnes et hav av mennesker som ikke har det minste clu om mat og som spiser mye ferdigmat og boksemat og farsemat og mye hvitt brød og lite grønnsaker osv. Så det betyr jo at du gjør mye riktig i utgangspunktet.

Gammel 08-10-08, 23:22   #7
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

"Gla i gåtteri".
Nei, dette var dårlig valuta for pengene. Personlig ville jeg glatt droppet å "bestille time rett over nyåret", jeg tror du kan få vel så gode råd gratis. Her, forsjempel. : peker på DM's innlegg:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 23:33   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

"Gla i gåtteri".
Nei, dette var dårlig valuta for pengene. Personlig ville jeg glatt droppet å "bestille time rett over nyåret", jeg tror du kan få vel så gode råd gratis. Her, forsjempel. : peker på DM's innlegg:

Jeg reagerte også på norsken og oppsettet her, ja...

Gammel 08-10-08, 23:42   #9
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes heller ikke at det oste av spesialkompetanse her, men jeg lurte litt på hvorfor han ikke anbefalte havregryn. Trodde det var så sunt jeg.

Gammel 08-10-08, 23:43   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Synes heller ikke at det oste av spesialkompetanse her, men jeg lurte litt på hvorfor han ikke anbefalte havregryn. Trodde det var så sunt jeg.

Karbohydrater og SUKKER!!

Gammel 08-10-08, 23:44   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette var dyre selvfølgeligheter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 23:53   #12
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så det er sukkeret på havregrynet som er synderen da?

Gammel 08-10-08, 23:59   #13
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne aldri stolt på en lege som skrev gåtteri. Så enkelt ville det vært for meg.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:04   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg kunne aldri stolt på en lege som skrev gåtteri. Så enkelt ville det vært for meg.

Eh, det var igrunnen det som fikk meg også til å bli virkelig skeptisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:06   #15
Kneazle
Passiv

Standard

Imponerende liste med gode råd. Også så godt formulert, da.

Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:22   #16
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

"Gla i gåtteri" reagerte jeg også på.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 00:41   #17
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det lege som skriver dette?
Jeg blir helt paff over det dårlige språket.
1400 kroner er jo helt horribelt spør du meg.

Diane er et p-pillemerke om virker mot kviser.
En vennine har brukt disse p-pillene i noen år, og ble anbefalt å slutte.
Det er visstnok mye mer hormoner i disse enn andre merker.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.