Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor store kjøper dere dressene til ungene

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-08, 23:59   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungene

Jeg har kjøpt reimadressene litt større enn ungen er... slik at eldstemann på 6 som er 132 cm har fått str 134. Da har den brukt å holde sesongen igjennom. Men jeg vet det har litt med forholdet mellom bein og overkropp på ungene å gjøre også

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 23:59   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt gal og kjøper dressene altfor store.
Jeg ville aldri kjøpt 98 i Troll til en som er 98 iallfall. S har brukt 98 i Troll siden han var i underkant av 90 lang. Nå er han ca 1 meter høy, 98 i Troll er snau, 104 passer fint.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 00:02   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare hatt Reima. I babymodellene har han brukt 1 størrelse mindre enn i vanlig tøy. Nå har han begynt på barnemodellene og kan "endelig" bruke samme størrelse som i vanlig tøy uten å drukne.

Gammel 03-11-08, 11:54   #24
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker reima, og kjøper dressen i riktig år i forhold til alder. Nå er minsten 4 år, 102 cm lang, og dressen er kjøpt i 104. Ikke veldig mye for stor, men nok å gå på allikevel. Jeg liker ikke dresser som er alt for store.

Gammel 03-11-08, 12:14   #25
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Hvor store kjøper dere dressene til ungene

Når jeg kjøper dresser til barna, vil jeg gjerne at jeg får et godt tak i skuldrene på dressen og kan dra den opp et lite stykke, samt at den også kan dras et stykke nedover i skrittet. Jeg kjøper den så stor som mulig, uten at den blir for stor til å bevege seg fritt. Til de aller minste barna, kjøper jeg ikke like mye å gå på, siden de ofte er mer ustødige i gangen og kan bli mer hemmet av en for stor dress.

Gammel 03-11-08, 14:05   #26
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Takk for alle svar. Dressen hans er helt klart for liten. Har akkurat vært og kjøpt ny i 104.
MEN, etter å ha målt 104 troll med uttagbart for med rampetroll fast for str 98 ser jeg at i alle fall de er akkurat like store. Både fra skrittet og opp og benlengde. Så da har vi i alle fall den i vinter.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:11   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hannah er 3 år og ca 101 cm. Hun har Reflex i 104 som passer fint nå. Trolldressen i 104 er litt stor, og nå fikk vi med en TTH dress i 104, som jeg tipper passer neste år. For den var lang. Jeg tror nok fint du kan bruke 104.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:24   #28
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Mathias er 92 cm, og jeg kjøpte ReimaTec str 92. Det skulle jeg ikke gjort. Allerede nå kryper den oppover ben og armer. Trodde de var store i str jeg.

Gammel 03-11-08, 14:27   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Minsten her er ca 103 cm lang.
Dressene hans er i str.110, og han har da ca den berømte knyttneven å gå på.

Gammel 03-11-08, 14:36   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at årets Reimadresser er mindre i størrelsen enn foregående år. Kanskje det er noe i det...

Gammel 03-11-08, 14:36   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Mathias er 92 cm, og jeg kjøpte ReimaTec str 92. Det skulle jeg ikke gjort. Allerede nå kryper den oppover ben og armer. Trodde de var store i str jeg.

Jeg la akkurat ut en for salg i 98.

Gammel 03-11-08, 14:44   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nin: jeg så at den du la ut for salg er babymodellen. Den er kortere i ryggen enn kidsmodellen (i samme str). Kidsmodellen i samme størrelse hadde kanskje passet bedre.

Gammel 03-11-08, 14:52   #33
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nin: jeg så at den du la ut for salg er babymodellen. Den er kortere i ryggen enn kidsmodellen (i samme str). Kidsmodellen i samme størrelse hadde kanskje passet bedre.

Aha, det visste ikke jeg.
Nå falt valget på troll i dag så har jeg helårsdress.
Det som er snodig er at vinterdressen til reima i babymodell og str 98, DEN passer. Den er kjempestor og går nok ut hele sesongen.

Gammel 03-11-08, 15:00   #34
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper det tallet de ca.er. De gamle Trolldressene var mer akkurate i str. enn de nye. Reima har vel hele tiden vært litt stor. Lillebror har en Reimadress nå i 98, og han er vel 95. Den er litt stor, men han må ha den sånn.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 15:24   #35
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for store... (se ønsket kjøpt-tråd)

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 16:19   #36
kiki

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hørt at årets Reimadresser er mindre i størrelsen enn foregående år. Kanskje det er noe i det...

Ja, det tror jeg.

Gammel 03-11-08, 16:22   #37
kiki

kiki sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg la akkurat ut en for salg i 98.

Ja, jeg så det, men svogeren min jobber på Barnas hus og får 30%. Vi skal til ham på onsdag, så jeg tenkte å titte litt da.

Den du la ut for salg, er det sånn en helt tynn som en kan feste fleecedress inni? Er det jeg vil ha. Har sett andre litt tykkere som en og kan feste fôr i, men jeg vil ha en tynn som jeg og kan bruke til våren.

Gammel 03-11-08, 16:23   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Ja, jeg så det, men svogeren min jobber på Barnas hus og får 30%. Vi skal til ham på onsdag, så jeg tenkte å titte litt da.

Den du la ut for salg, er det sånn en helt tynn som en kan feste fleecedress inni? Er det jeg vil ha. Har sett andre litt tykkere som en og kan feste fôr i, men jeg vil ha en tynn som jeg og kan bruke til våren.

Du finner neppe vår/høstdresser i butikkene nå... Og knapper til fleecedress/ulldress tror jeg er nytt nå i vinterkolleksjonen. Det var ikke kommet da vi kjøpte vårdress i vår.

Gammel 03-11-08, 16:27   #39
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Du finner neppe vår/høstdresser i butikkene nå... Og knapper til fleecedress/ulldress tror jeg er nytt nå i vinterkolleksjonen. Det var ikke kommet da vi kjøpte vårdress i vår.

Stemmer. Det er ikke knapper på annet enn årets vinterkolleksjon.
Og de har ikke høstdresser fra Reima heller, jeg har vært og shoppet i dag.
Og der kom jeg på at jeg har fleecedress fra reima og som er for snau.

Gammel 03-11-08, 16:40   #40
kiki

kiki sin avatar

Standard

Jeg har sett slike dresser nå, men mulig det bare er rester. Synes bare de tynne er så greie, så kan en heller ha på flere lag når det er kaldt. (bor på vestlandet, så det er oftere vått enn kaldt her)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.