|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ustabil
|
Sv: McCain og Palin sett med norske øyne
Enig. Når det gjelder "bitchy" eller ikke så er min oppfatning at hun virker veldig "vanlig". En ordinær person, på mange måter. Samtidig er hun en engasjert person, som er opptatt av både politikk, sine barns skole, fritidsaktiviteter og sport. Og en engasjert, men "vanlig" person, kan nok lett av andre bli oppfattet som "bitchy". |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: McCain og Palin sett med norske øyneRiktignok fra Dagbladet, men de samme poengene finnes referert flere steder:
|
|
|
#23 |
|
Mother of Dragons
|
Mangler litt kunnskap?
|
|
|
#24 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: McCain og Palin sett med norske øyneBina: eg meiner verkeleg og instendig at ein person som skal vere visepresident og kanskje også president i verdas mektigaste nasjon treng meir enn karisma og engasjement. Eg ser ikkje ein gong føre meg Mia Gundersen som statsminister i lille Noreg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Ho har jo kategorisk nekta å ta imot råd gjennom heile valgkampen, noko som viste seg å ikkje vere særleg smart. :viser til tidlegare innlagte youtube-lenker: |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Permakulturell
|
Jeg er uenig med deg. Jeg forventer rett og slett mer av en leder for et såvidt stort land enn karisma. Ganske mye mer, faktisk.
|
|
|
#27 |
|
Leser
|
Det er jeg enig i. Men jeg mener fremdeles at hovedproblemet vi har med McCain og Pralin i Norge har med den politikken de står i spissen for, ikke at Pralin er bitchete.
|
|
|
#28 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jeg enig i. Kommentaren min var til Bina som mener at det ikke er så farlig med kunnskap så lenge man er karismatisk.
|
|
|
#29 |
|
Ustabil
|
Det var nå ikke helt det jeg sa - det jeg prøvde å få fram var at vi ikke kan forvente at en visepresidentkanditat skal vite alt om alt. Det er det hun har rådgivere til. Presidentvalget er ikke en kunnskapskonkurranse. Hun har derimot klare synspunkter, er flink til å formidle dem, har utstråling - og derfor en god visepresidentkandidat (eller presidentkandidat for den del). |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bork bork bork
|
Kreasjonist. Av typen "verden er noen tusen år gammel og dinosaurer levde samtidig som de første menneskene". |
|
|
|
|
|
#31 |
|
flisespikker
|
Mener du at det er naturlig å sammenligne med helt andre deler av verden hvis man skal uttale seg om hvorvidt en vestlig leder er konservativ eller ikke? Da blir det vanskelig å si noe som helst om noen, mistenker jeg.
|
|
|
#32 |
|
Peppy!
|
Ja, selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
Det er ingen som forventer at en visepresidentkandidat skal vite alt om alt. Men man forventer at hun skal ha noe kunnskap om jobben hun skal gjøre. Det er faktisk en jobb som skal gjøres, det er ikke en idolkonkurranse hvor den som ser best ut bør vinne.
|
|
|
#34 |
|
superbruker
|
Ut fra det jeg har sett eier hun ikke utsråling. Hun virker famlende, sier mye eh og virker kunnskapsløs. I de intervjuene jeg har sett av henne klarer hun ikke å formidle sine meninger. Hun har ingen rød tråd og hopper fra ene emne til det andre.
|
|
|
#35 |
|
Administrator
|
Det er jo det geniale med Palin, hun gjorde jobben for SNLs tekstforfattere utrolig enkel. Tina Fey sier det Palin sa, se selv, instant-comedy: (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Fantastisk! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: McCain og Palin sett med norske øyneDen var drøy! Hva er det egentlig hun sier i det intervjuet der? Fantastisk!
|
|
|
#39 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: McCain og Palin sett med norske øyneDen tidsskrift-filmsnutten oppsummerte vel Sarah Palin ganske godt synes jeg.
|
|
|
#40 |
|
Administrator
|
Det store oppfølgingsspørsmålet som nok ikke kommer til å bli stilt her er: "Hvem avgjør hvilke nyhetsklipp/aviser som blir lagt foran deg?" |
|
|
|
![]() |
|
|