Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Endelig bestemt meg

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 20:08   #21
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Vist du tenker drivstoff oppe i dette også, så må jeg fortelle om lille grønne min. Fylte tanken full for en mnd. siden og jeg har brummet og kjørt både hit og dit. Vet ikke helt hvor langt, men mer en gjennomsnittlig og jeg har fortsatt halv tank igjen.

Gammel 18-11-08, 20:31   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Peugeot er fransk. Og noe man absolutt ikke velger med tanke på driftsikkerhet.

Mazda i dag er vel omtrent "semi-japse", etter at grunnplattform gjerne kommer fra Ford.

Selvfølgelig haha - går litt fort i svingene
Men uansett - har hatt Peugeot og var veldig fornøyd med den.

Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:46   #23
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Vist du tenker drivstoff oppe i dette også, så må jeg fortelle om lille grønne min. Fylte tanken full for en mnd. siden og jeg har brummet og kjørt både hit og dit. Vet ikke helt hvor langt, men mer en gjennomsnittlig og jeg har fortsatt halv tank igjen.

Hva er din lille grønne da Misteri?

Jeg er veldig gjerrig hver gang jeg skal fylle drivstoff. Sparsommelig alltid egentlig, og hadde først tenkt å kjøpe en gammel bil. Begynte så å tenke på hva den kunne koste meg av drivstoffutgifter, verkstedutgifter osv, og fant ut at kanskje var det lurt med en litt nyere modell denne gangen.
Totalt brukte jeg vel ca 200 kroner i uka på gammelbilen. Så det blir spennende å se hvor jeg lander nå. Bruker den mindre bensin er det også penger som går til lånet. Pluss at jeg har lagt sigarettene på hylla. Også penger spart. Til bil.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:17   #24
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med ny bil og ikke minst røykeslutt!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 23:28   #25
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hva er din lille grønne da Misteri?

Mitsubishi space star.

Gammel 19-11-08, 00:35   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Stor forskjell mellom Renault og PSA, stor forskjell mellom bilplatformer også. Til Renault Grand Espace importerte vi en del merkelige deler som aldri burde være nødvendig å bytte. Til Peugeot 406 importerte vi bare slitedeler.

Det er alltid en god ide å sjekke mekonomens nettside for å se om en bil fremdeles er billig etter service eller bytting av slitasjedeler.

Mange meninger som er basert på meninger. De fleste vel 10 år gamle ihvertfall. Merkelig, "mener" jeg :P

At Renault har dårlig driftsikkerhet viser statistikkene ganske klart. Peugeot har også hatt en god mengde problemer, og har i mange av statistikkene ikke hatt spesielt fornøyde eiere. Av nyere Peugoet-er er der kun 807 og 307 jeg har praktisk erfaring med, og rent kjøreegenskapsmessig likte jeg ingen av dem.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 19:08   #27
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Blunk

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Mitsubishi space star.

Jeg har hatt en lancer i ti år og den har tuslet og gått som en klokke hele tiden. Men aller biler ruster.....

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.