Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Endelig bestemt meg

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 22:23   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Endelig bestemt meg

Får bare håpe at banken er enig. Har vært en lang prosess og jeg har tenkt og vurdert. Hva trenger jeg. Hva har jeg råd til. Hva er fornuftig. Matpakke bil mer enn familie bil. Ny bil, litt gammel bil, gammel bil. Sove om natten uten bekymring for eu-kontrollen. Kjøre til Gjøvik uten å være redd for motorstopp, og kjøre til mine foreldre uten å være redd for å ikke komme frem. Jeg har gjort meg mange tanker. Så nå gjenstår bare å overtale banken til å gi meg lån til bil. 150000 til en relativt ny VW Polo. Så..hva tror dere. Noen som har Polo?

Var og prøvde en Subaru Impreza i dag.. 8 år gammel, med ymse feil og mangler. Det vil si jeg så på to. Begge skulle de ha omkring 70000 for og den ene hadde alt store tegn til rust... Ikke så artig å kjøpe det heller.


Sist redigert av Perhonen : 08-11-08 kl 23:50.
Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:48   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig bestemt meg.

Jeg synes det virker lurt å heller legge i litt mer penger og være mindre redd for stopp og kontroll!
Men jeg ville gått for Toyota må jeg innrømme. Veldig driftssikker og min erfaring er veldig god service.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:17   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Jeg har Seat som er en golf-audi-bil. Den er 12 år gammel og går som ei klokke. Mange mange mil! Har vært på bilferie i Latvia og slikt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:52   #4
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Hadde selvsagt prestert å skrive feil, Polo, ikke Golf.

Aner ikke om jeg får lån engang. Banken er jo også litt påholden når det gjelder slike ting for tiden.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 00:21   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Er enig i gamle Impreza, de er en skuffelse. Legacy derimot...

Men Polo er sikkert også bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 13:49   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Vurderer man Polo kan man jo også se på Skoda Fabia -- veldig lik på mange måter, og basert på samme tekniske plattform.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:17   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vurderer man Polo kan man jo også se på Skoda Fabia -- veldig lik på mange måter, og basert på samme tekniske plattform.

Men veldig mye billigere.

Vi hadde Skoda Fabia tidligere og var fornøyd, sånn bortsett fra at det var førsteårs-produksjonen som hadde en del tullefeil (som nå er rettet).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:38   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men veldig mye billigere.

Og større.

Jeg byttet fra Polo til Fabia i vår. Med de samme tankene - jeg har ikke tid og overskudd til å håndtere en bil som ikke fungerer, og Polo'en begynte å bli gammel. I tillegg var den begynt å bli for liten, både i baksetet og i bagasjerommet.

Den nye bilen er akkurat passe mye større. Til 150000 fikk jeg en som hadde gått 17000.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 16:29   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Jeg skal også skryte av Skoda Fabia. Hadde en på prøve, og var bestemt på å kjøpe den, før det plutselig dukket opp en Legacy sist vinter.

For 160.000,- kunne jeg få en 2006 Fabia stasjonsvogn, sportsutgave (litt mer utstyr enn billigmodellene som hadde gått som leiebiler). I stedet kjøpte jeg en fire år eldre Subaru Legacy sedan for samme sum.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 17:24   #10
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Jeg slenger meg på de som anbefaler Skoda Fabia. Jeg fikk 2008 modell splitter ny fra forhandler for 170.000 (utstillingsmodell). Jeg er så langt veldig fornøyd! (Og kjempeglad for at jeg har nybilgaranti og leenge til EU-kontroll, service og andre kostbare greier.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 23:06   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Bør vel faktisk også sies at for 150 000 kr får man seg en Skoda Octavia 2005/2006-modell av den nye typen med bra utstyrsnivå, men riktignok kun 1.6-motoren -- som jeg tror for mange vil fungere helt greit. Det blir en lagt større bil, høyere komfort og bedre kjøreegenskaper og mer ustyr. Det er da gjerne snakk om kombikupe-modeller, men de har et særdeles stort bagasjerom -- barnevogn og mer til er i hvert fall ikke noe problem (hadde forrige modell av Octavia som kombi).

1.6-motoren er fin-fin på normal bykjøring og også helt grei på landevei hvis man ikke er av dem som *bare må kjøre forbi*. Kurant drivstofforbruk også. Husker ikke helt, men pen langkjøring går nok forbruket ned under 0,6 vil jeg tro uten at man direkte trenger å anstrenge seg.

Man kan ellers merke seg at 1.6-motoren i Octavia leveres i to versjoner; MPI og FSI, der FSI så vidt jeg husker er den nyere typen. Noen stor forskjell er det vel i praksis ikke.

1.4-motoren, som ellers er veldig populær i Polo og Fabia, ville jeg holdt meg unna i Octavia. Blir litt for liten til den bilstørrelsen og forbruket blir vel faktisk gjerne høyere i praksis enn på 1.6. Holder seg dårligere i verdi også.

Husk at f.eks. kr 160 000 kr på Finn.no for tiden betyr raskt godt under 150 000 kr etter pruting. Det er vanskelig å selge bil nå så sent på året -- i desember er det ennå vanskeligere å selge bil, og en del merker liten pågang og går ned i pris. En del forhandlere vil ha en del biler ut nå før nyttår av regnskapsmessige årsaker og en del bilselgere vil ha ut en del av bonusmessige årsaker. Mao. i ukene fram til jul kan man gjøre noen meget gode kjøp (og ikke fult så gode salg...).

En Octavia gir storbilfølelse, mens Polo/Fabia i høyeste grad føles og er småbiler.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 23:11   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Jeg har en snerten liten sak av Mitsubishi space star. Det er en 1.8 l motor i den og den kostet 99.000 kr for en 2001 mod. I dag er det fint mulig å prute godt på biler, for du får jo biler omtrent kastet etter deg.

Ser du har bestemt deg, men jeg er skeptisk til polo. VW er ganske dyre biler i seg selv og dyre og reparere og ha service på. Om du bruker merkeverksted vel og merke.

Lykke til i banken da.

Jeg er forresten superfornøyd med min lille space star. Kjører en del, men den bruker omtrent ikke bensin. Ligger på ca. 500 kr i mnd i bensin.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 23:22   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Mitsubishi er atskillig vanskeligere å uttale da...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 01:35   #14
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Mitsubishi er atskillig vanskeligere å uttale da...

Nei da, kaller den bare den lille grønne.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 08:57   #15
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

"Bishin" min er til gibort...og ute står en nesten ny polo. Liten utenpå, men med masse plass inni. Helt annerledes opplevelse av denne enn av den gamle poloen, som var mer som en blikkboks. Men den var gammel da. Endte opp med polo da den er den bilen som har kommet best ut i alle slags tester, samt at min bror anbefalte den på det varmeste. Hans fru har en og hun og han for den saks skyld var veldig fornøyd. Ingen reperasjoner så langt, og den er nå åtte år gammel og har fulgt alle serviser.

Og så hendig som den er å parkere... Herlig.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 09:03   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Tror jeg ville kjøpt japse. Peugeot 207, Mazda eller noe i den dur.

Denne f.eks:

Tilnærmet ny Mazda 2 til 149000,-

Nissan Micra

Har gått 52000 og prisen er 99000,-

Mishubishi Space Star 2003 modelll, gått 11000 ca og prisen er 129.000,-

  Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 16:57   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tror jeg ville kjøpt japse. Peugeot 207, Mazda eller noe i den dur.

Peugeot er fransk. Og noe man absolutt ikke velger med tanke på driftsikkerhet.

Mazda i dag er vel omtrent "semi-japse", etter at grunnplattform gjerne kommer fra Ford.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 17:18   #18
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Peugeot er fransk. Og noe man absolutt ikke velger med tanke på driftsikkerhet.

Mazda i dag er vel omtrent "semi-japse", etter at grunnplattform gjerne kommer fra Ford.

Stor forskjell mellom Renault og PSA, stor forskjell mellom bilplatformer også. Til Renault Grand Espace importerte vi en del merkelige deler som aldri burde være nødvendig å bytte. Til Peugeot 406 importerte vi bare slitedeler.

Det er alltid en god ide å sjekke mekonomens nettside for å se om en bil fremdeles er billig etter service eller bytting av slitasjedeler.

Mange meninger som er basert på meninger. De fleste vel 10 år gamle ihvertfall. Merkelig, "mener" jeg :P

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 19:23   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Jeg betalte 131000 for en bil som er gått 29000 kilometer. Nesten nybil for meg det. Polo er den bilen som av alle småbiltester har fått best resultat i forhold til driftsikkerhet, fremkommelighet, sikkerhet osv. Min har antiskrens, absbremser, airbag foran og bak, alarm, akkurat hva jeg ønsket meg og ikke hadde på min forrige bil. Men må innrømme jeg er spent på fremkommelighet på vinterføre. Jeg har blitt innmari bortskjemt med 4X4.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 19:29   #20
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Endelig bestemt meg

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Stor forskjell mellom Renault og PSA, stor forskjell mellom bilplatformer også. Til Renault Grand Espace importerte vi en del merkelige deler som aldri burde være nødvendig å bytte. Til Peugeot 406 importerte vi bare slitedeler.

Det er alltid en god ide å sjekke mekonomens nettside for å se om en bil fremdeles er billig etter service eller bytting av slitasjedeler.

Mange meninger som er basert på meninger. De fleste vel 10 år gamle ihvertfall. Merkelig, "mener" jeg :P

Renault ble jeg virkelig frarådet å kjøpe, på grunn av mange feil på forskjellige modeller. Peugeot vurderte jeg, men slo fra meg, både fordi den lå høyere i pris enn den bilen jeg fant, men også fordi peugeot 206 som jeg vurderte var kjent for å få sleng på bakenden. Ikke ønskelig. Jeg vurderte også citroên c3, men den også hadde enkelte mangler som jeg ikke akkurat ønsket meg, i forhold til sikkerhet. Blant annet en nakkestøtte som ikke var godt nok utformet, og som kunne føre til nakkeskade ved en påkjørsel bakfra.
Mye å vurdere og tenke på ved bilkjøp.
Poloen hadde også lite drivstoff-forbruk, noe som også er viktig for meg. Tross alt brukes bilen mest til å kjøre meg frem og tilbake fra jobb, og jeg trenger ingen stor bil, ei heller store drivstoff utgifter alene.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no