Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvert fjerde barn blir slått av foreldrene 2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang blitt slått av din forelder i løpet av oppveksten?
Jeg har blitt slått en gang 21 16,28%
Partneren min har blitt slått en gang 1 0,78%
Jeg har blitt slått flere ganger 31 24,03%
Partneren min har blitt slått flere ganger 9 6,98%
En av oss har blitt slått ved en eller flere anledninger 4 3,10%
Begge har blitt slått ved en eller flere anledninger 8 6,20%
En av oss har vært utsatt for knipsing og harde klaps på rumpen, noe vi ikke anser som "å slå" 18 13,95%
Begge har vært utsatt for knipsing og harde klaps på rumpen, noe vi ikke anser som "å slå" 6 4,65%
Alternativ 7 eller 8, men anser det som å "slå"/ være fysisk voldelig 24 18,60%
Ingen av oss har blitt slått noen gang (ei heller knipset/dasket) 34 26,36%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 09:57   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvert fjerde barn blir slått av foreldrene 2

Inspirert av Maz sin spørris her, så ville jeg lage en poll om oss foreldre. Har vi noen gang i løpet av oppveksten blitt slått av en av våre foreldre?

Gammel 19-11-08, 10:14   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hvert fjerde barn blir slått av foreldrene 2

Nei.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:16   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg valgte 7, kan noen flytte det til 9?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:17   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ris på rumpa innimellom som barn. Jeg definerer det som å bli slått.

Gammel 19-11-08, 10:17   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg valgte 7, kan noen flytte det til 9?

Jeg har flyttet stemmen (sier fra, så ikke flere modder gjør det).

Gammel 19-11-08, 10:18   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg har aldri blitt slått, hverken av foreldre eller andre voksne.

Gammel 19-11-08, 10:21   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke blitt slått, iallefall så kan jeg ikke huske det.

Gammel 19-11-08, 10:21   #8
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg fikk klaps på hånden da jeg var liten, og ris på rumpa.

Gammel 19-11-08, 10:22   #9
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har aldri blitt slått, knipset eller dasket hverken av foreldre eller andre voksne. Vet at en av mine nære venner ble fysisk mishandlet av sin mor i oppveksten, det har gitt dype sår hos henne.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:22   #10
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg fikk ris på rumpa innimellom som barn. Jeg definerer det som å bli slått.

Gammel 19-11-08, 10:25   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri blitt slått.

Jeg husker pappa tok meg hardt i armen en gang. Da ble jeg helt sjokkert. Han også, tror jeg.

Gammel 19-11-08, 10:26   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg fikk klaps på stumpen rett som det var. Ble holdt hardt i armen også (det sluttet hun med da jeg begynte å rope AUU ikke klyp )
Har fått ørefik en gang (jeg var 9 år og hadde glemt å gi hunden mat en hel dag - foresatte var på dagstur, og jeg skulle passe på dyret), og ris på blanke messingen en gang.
Alt over defineres som vold, og er aldri noe jeg ville utsatt egne barn for, selv om jeg antakelig ikke har tatt noen skade av det. Den dagen jeg ikke har andre sanksjoner å komme med enn slag og vold overfor barna mine, kan de sperre meg inne på et trygt sted.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:29   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ingen av oss har blitt slått noen gang (ei heller knipset/dasket)

Men både jeg og mamma husker veldig godt en gang hun ble så rasende at hun tok meg hardt i armen og dro den unna. Tror jeg pelte på noe for n-te gang, og ikke ville høre da hun ba meg la være. Den følelsen hun fikk når jeg ropte "au" og så sårt på henne har hun aldri glemt, sier hun. Og jeg husker det godt selv også, men mest fordi mamma ble så lei seg etterpå.

Synes verken det kvalifiserer til slag, knips eller dask, men heller et røsk i affekt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:37   #14
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg fikk ris på rumpa en gang. Da hadde jeg klippet i stykker combicampen, så jeg fortjente det nok. Men jeg ville funnet en annen straff for mine barn, som ikke var fysisk. Mannen min derimot fikk stadig ris på rumpa og han mener den dag i dag at det er greit. Jeg jobber med å få han til å forstå at ungene blir redde for han om han skulle slå. At det er vel ikke det vi vil. Han har ikke gjort slått noen. Jeg truer med å ta med ungene og flytte om han straffer de fysisk. Og hadde det skjedd hadde jeg flyttet på dagen.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:44   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått ris på "blanke messingen" flere ganger av pappa og mamma syntes det var så praktisk at jeg hadde langt hår, da var det lettere å lugge meg......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:50   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke blitt slått, og tviler på om mannen har det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 10:59   #17
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har aldri blitt slått. Mannen min har fått ris på blanke messingen.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 11:08   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte jeg har fått klaps og ikke definerer det som å slå.

Nå mener jeg ikke at klapsing ikke er å slå. Det gjør jeg i aller høyeste grad. Men min opplevelse av det var ikke å bli slått. Det var ikke vondt, og det var ikke videre skummelt. Jeg husker det som mye mer traumatisk å bli fratatt kassettspilleren min en gang jeg hadde vært rampete enn det var å bli klapset på rompa eller hånden. Det var skrekkelig galt av min far å gjøre det, helt hårreisende i grunn, men den totale omsorgspakken fra ham oppveide nok denne avstraffelsen og har gjort at jeg ikke har dårlige minner fra den tiden allikevel.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 11:09   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ingen av oss har blitt slått eller knipset osv.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 11:36   #20
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Klaps på rumpa og på hendene. Høvdingen fikk juling.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.