Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kampsport til 6-åringer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-08, 16:25   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kampsport til 6-åringer?

Storesøster er med på barneidrett og jeg er en av trenerene.
Listen over aktiviteter ble laget uten meg, og nå får jeg spørsmål om å sette opp neste treningsprogram der tema er kampsport.

Og da lurer jeg på hva dere syns om å skulle lære 6-åringer om kampsport, og dersom dere syns det er uproblematisk,- hvordan i huleste skal jeg som ufaglært ta dem igjennom dette?

Gammel 20-11-08, 16:26   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kampsport til 6-åringer?

Jeg synes det er problematisk hvis amatører skal drive opplæringen. Kampsport i "ordentlige" rammer med dyktige instruktører blir en helt annen sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 16:29   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke synes du er kvalifisert så synes jeg du skal få slippe å lære opp noen. Jeg har drevet litt med kampsport selv, og som ung var jeg veldig fasinert av ritualene, hilsingen, bakgrunnen etc. Nå som jeg er voksen har jeg oppdaget at det er samme kutyme i gold, og da ble det mindre eksotisk, gett.

Gammel 20-11-08, 16:46   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en søster som har gått på taekwondo for hundre år siden.

Gammel 20-11-08, 16:50   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig synes jeg man skal være litt mer kvalifisert enn å ha gått på det selv for lenge siden før man begynner å lære opp småtasser. Jeg trente Kung Fu i min ungdom, men ikke pokker'n at jeg kommer til å prøve å lære mine småtasser ting som jeg ikke husker ordentlig/riktig/whatnot.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 17:01   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Egentlig synes jeg man skal være litt mer kvalifisert enn å ha gått på det selv for lenge siden før man begynner å lære opp småtasser.

Slik som jeg forstår Myrsnipa er det snakk om en trening, og da synes jeg godt man kan gjøre litt enkle ting. Taekwondo er jo mye mønster og der kan man sikkert lære bort noen enkel ting. Jeg synes det er helt OK.

Men noe fullkontakt opplegg hadde jeg blitt skikkelig forbannet av.

Gammel 20-11-08, 19:04   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke noe om at ufaglærte skal lære unger kampsport. Jeg vil ikke at sønnen min skal lære det andre steder enn på Taekwondo-senteret han går på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 21:41   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Kontakt et treningsinstitutt og be om hjelp. De kan sikkert komme med noen forslag, kanskje kan de komme selv. www.mudo.no

Gammel 25-04-09, 22:30   #9
Mamzen
Fersking

Mamzen sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg synes det er problematisk hvis amatører skal drive opplæringen. Kampsport i "ordentlige" rammer med dyktige instruktører blir en helt annen sak.

Signerer!

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 23:46   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kampsport for så barn syns jeg er utrolig flott, men nå er jeg ganske inhabil ettersom jeg har trent Tae Kwon Do i 15 år..
Men som flere her nevner, så bør man vite hva man driver med før man skal lære bort noe. Hovedfokuset på treningen til så små barn er respekt og disiplin. Det skal være morsomt og spennende, samtidig som man skal trene koordinasjon og tålmodighet.
Vil anbefalle det samme som Propella, ta kontakt med en seriøs klubb.
www.mudo.no og www.hwarang.no er sentre jeg kan anbefale.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 00:49   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her jeg bor får også barna på allidrett kjennskap til de forskjellige idrettene.
Men da kommer trenere fra de forskjllige idrettene og har treningene.
Vi som er allidrett trenere er da bare med og holder orden på ungene.

Gammel 27-04-09, 11:57   #12
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Helt enig.

Poden (4 ½) går på karate og elsker det, men jeg ville ikke latt ham gå hvis det ikke var kvalifiserte trenere. Treneren hans er for øvrig superflink, ikke bare sportslig men også i forhold til barna.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 12:01   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke en som har drevet litt med noe for mange år siden skal lede en time i kampsport.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 11:03   #14
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg synes det er problematisk at ufaglærte er ledere og legger opp barneidrett uansett gren jeg. Dette er et fagfelt som krever idrettsfaglig bakgrunn i form av skolering både med tanke på pedagogisk tilnærming for ikke å snakke om skadeforbygging og riktig teknikk innlært fra start.

Kampsport drevet at ufaglærte instuktører er direkte uforsvarlig.

Og vi er inne i en gammel tråd som er vekket til live fra 2008.

Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 17:49   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg synes det er problematisk at ufaglærte er ledere og legger opp barneidrett uansett gren jeg. Dette er et fagfelt som krever idrettsfaglig bakgrunn i form av skolering både med tanke på pedagogisk tilnærming for ikke å snakke om skadeforbygging og riktig teknikk innlært fra start.

Kampsport drevet at ufaglærte instuktører er direkte uforsvarlig.

Og vi er inne i en gammel tråd som er vekket til live fra 2008.

Dulter her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.