|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kampsport til 6-åringer?Storesøster er med på barneidrett og jeg er en av trenerene.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?Hvis du ikke synes du er kvalifisert så synes jeg du skal få slippe å lære opp noen. Jeg har drevet litt med kampsport selv, og som ung var jeg veldig fasinert av ritualene, hilsingen, bakgrunnen etc. Nå som jeg er voksen har jeg oppdaget at det er samme kutyme i gold, og da ble det mindre eksotisk, gett.
|
|
|
#4 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kampsport til 6-åringer?Jeg har en søster som har gått på taekwondo for hundre år siden.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?Egentlig synes jeg man skal være litt mer kvalifisert enn å ha gått på det selv for lenge siden før man begynner å lære opp småtasser. Jeg trente Kung Fu i min ungdom, men ikke pokker'n at jeg kommer til å prøve å lære mine småtasser ting som jeg ikke husker ordentlig/riktig/whatnot. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?
Slik som jeg forstår Myrsnipa er det snakk om en trening, og da synes jeg godt man kan gjøre litt enkle ting. Taekwondo er jo mye mønster og der kan man sikkert lære bort noen enkel ting. Jeg synes det er helt OK.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kampsport til 6-åringer?Jeg synes ikke noe om at ufaglærte skal lære unger kampsport. Jeg vil ikke at sønnen min skal lære det andre steder enn på Taekwondo-senteret han går på. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
superbruker
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?Kontakt et treningsinstitutt og be om hjelp. De kan sikkert komme med noen forslag, kanskje kan de komme selv. www.mudo.no
|
|
|
#10 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?Kampsport for så barn syns jeg er utrolig flott, men nå er jeg ganske inhabil ettersom jeg har trent Tae Kwon Do i 15 år.. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?Her jeg bor får også barna på allidrett kjennskap til de forskjellige idrettene.
|
|
|
#12 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Kampsport til 6-åringer?Jeg synes det er problematisk at ufaglærte er ledere og legger opp barneidrett uansett gren jeg. Dette er et fagfelt som krever idrettsfaglig bakgrunn i form av skolering både med tanke på pedagogisk tilnærming for ikke å snakke om skadeforbygging og riktig teknikk innlært fra start. |
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Dulter her.
|
![]() |