Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nok en badeulykke ... (www.bt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 00:20   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en badeulykke ... (www.bt.no)

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Formuleringen om at mor nok ikke hadde ment å drukne barnet sitt, det er heldigvis ingen som aner noe om omstendighetene her. Dermed reagerte jeg på den formuleringen, kanskje det er jeg som er sart.

Svarte vel mtp de som hadde svart over her. Det hørtes ut som om de fleste satt med oppfatningen av at det var morens feil, fordi hun ikke hadde fulgte med nok eller noe.
Mitt poeng var at jeg ikke syntes dette var noe å henge seg opp i fordi man som mor mest sannsynlig ville gjort det man kunne for å unngå en slik ulykke, og at det uansett er tragisk når sånt skjer.. for alle parter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 08:25   #22
Maia
Fullverdig medlem

Maia sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Maia er litt kul
Standard

Det er så utrolig trist dette og jeg føler så med familien.
Jeg husker for et år eller to siden da det var en annen ulykke rundt juletider og vann involvert. Da ble det skrevet om at barnet lå under vann og "alle" spekulerte i hvordan foreldre kunne ha gått fra et så lite barn i vann.
Det viste seg at barnet hadde sovet i vogn på terrassen, like utenfor vinduet slik at foreldre kunne følge med. Plutselig hadde barnet våknet, kommet seg opp i vognen og falt ut -i en bøtte med vann!
Da tenkte jeg at jeg aldri skal være med å spekulere i hva som har skjedd.
Det er tragisk uansett dette og jeg håpre inderlig at det går bra med barnet- og familien.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 09:31   #23
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke lest saken og lurer umiddelbart på hvordan det gikk med barnet?

Gammel 22-12-08, 09:43   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge avisene er barnet på sykehus og får behandling der.

Gammel 22-12-08, 10:12   #25
Skvetten
Passiv

Standard

Joika: Dette er saken. Det er ingen som har hintet til en aktiv handling slik som drukning er. Derimot er vi et par stykker som har snakket om uaktsomhet i forhold til barn og vann.

Moren fant sin tre måneder gamle datter livløs i badekaret.
Babyen ligger i respirator på Haukeland Universitetssykehus etter den tragiske ulykken på Voss fredag kveld.
Det var moren som oppdaget jenten under vann og ringte etter ambulanse. Omstendighetene rundt ulykken er uklare, ettersom politiet ennå ikke har fått snakket med moren.
Hvordan barnet havnet under vann, er ikke kjent. Heller ikke om moren var i samme rom som barnet da ulykken skjedde.
- Det dreier seg om en tragisk hendelse, sier lensmann Kåre Rykke på Voss.
Politiet har ingen grunn til å mistenke at noe kriminelt har skjedd i forbindelse med ulykken. De ønsker likevel å snakke med moren for å kaste lys over saken.
Det er på det rene at moren og søsken av babyen var til stede i huset da ulykken skjedde.
Ifølge politiet har barnet pusteproblemer etter ulykken, og får behandling i respirator. Hvor alvorlige skadene er, vites ikke.
Haukeland Universitetssykehus ønsker ikke å opplyse om pasientens tilstand, av hensyn til taushetsplikten.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 10:39   #26
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tragisk hendelse for både mor og barn. Håper det går bra med babyen

Gammel 22-12-08, 11:08   #27
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en badeulykke ...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I helgen var det nok en badekarulykke med et lite barn involvert.

Jeg vet at vi har diskutert dette før - og jeg fatter fortsatt ikke at folk går fra små barn som bader.
Selv fireåringen min blir ikke forlatt når han bader.

Så trist.

Fireåringen er ikke alene, seksåringen kan jeg gå fra for å hente noe eller ta telefonen eller noe sånt. Jeg sjekker til og med innom niåringen når hun ligger i badekaret. :hønemor:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:28   #28
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Huff, så tragisk.

Jeg gikk ikke ut av rommet før Malin var fem år gammel. Og da kunn inn i naborommet, og jeg ba henne synge slik at jeg hørte henne. Hvis det ble stille, så ropte jeg på henne. "Åh, sårri mamma! Jeg glemte å synge!" *synger videre*

Leo går jeg selvsagt ikke i fra. Men jeg holder ham heller ikke. Har badesete i stampen/karet, og det er ryggen min veldig glad for.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.