Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nok en badeulykke ... (www.bt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 16:06   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en badeulykke ...

I helgen var det nok en badekarulykke med et lite barn involvert.

Jeg vet at vi har diskutert dette før - og jeg fatter fortsatt ikke at folk går fra små barn som bader.
Selv fireåringen min blir ikke forlatt når han bader.

Sist redigert av Ru : 21-12-08 kl 23:09. Årsak: modererer meg litt
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:09   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nok en badeulykke ... (www.bt.no)

Så trist og håper det går bra med den lille.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:10   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Leste det jeg også. Og kan ikke fatte at man kan gå i fra et så lite barn i et badekar.

Stakkars liten.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:17   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner heller ikke hvordan det kan skje. Man holder jo en 3 mnd gammel baby når man bader den. Håper det går bra med den lille.

Sist redigert av trøtt : 21-12-08 kl 21:46.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:17   #5
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

jeg kan ikke tenke meg at moren har puttet babyen i badekaret og gått fra. det sto noe om at det var søsken også i huset. ser for meg at det kanskje er et lite barn som har skullet bade babyen.. sørgelig trist uansett hvordan det har skjedd.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:25   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så også umiddelbart for meg at babyen badet med søsken. Veldig trist sak.

Gammel 21-12-08, 16:30   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trist.
Jeg ville aldri latt min storebror badet min lillebror da han var baby, men vi vet vel ikke noe her om hvordan det skjedde.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 16:32   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg var ikke ute etter å spekulere i hvordan og hvorfor i akkurat denne saken; det er ment mer som en oppfordring til å tenke seg om både 1 og 2 og 10 ganger før man går fra et barn i badekaret. Det skal ikke mye vann til for å drukne, og det er ikke sikkert de rekker å rope på hjelp.

Gammel 21-12-08, 21:38   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille Ru: Her er ingen av omstendighetene kjent. Et storesøsken kan ha tatt med seg babyen ut i badekaret mens moren så til et annet søsken. Eller noe annet. Eller de har vært domme som brø.

Jeg skjønner motivet ditt, å bruke historien som en oppfordring til noe viktig. Men dette er en skrekkelig, skrekkelig hendelse, og dette er et åpent forum.

Gammel 21-12-08, 21:46   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lille Ru: Her er ingen av omstendighetene kjent. Et storesøsken kan ha tatt med seg babyen ut i badekaret mens moren så til et annet søsken. Eller noe annet. Eller de har vært domme som brø.

Jeg skjønner motivet ditt, å bruke historien som en oppfordring til noe viktig. Men dette er en skrekkelig, skrekkelig hendelse, og dette er et åpent forum.

Jeg må si meg enig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:06   #11
Skvetten
Passiv

Standard

En tragisk sak.
Håper inderlig at babyen overlever uten varige mèn. Dette å være grusomt for familien det gjelder.

Men som Ru er jeg litt overrasket over at man forlater et spedbarn om enn med større søsken. Det blir spekulasjoner siden man ikke kjenner omstendighetene men dog. Vann og barn som ikke er svømmedyktige er en potensielt dødelig situasjon (ja, der kom en av Skvettens kjepphester frem). Det er ikke rent sjeldent at man leser om drukningsulykker hvor barn som ikke er svømmedyktige er involvert, desverre.

Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:10   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lille Ru: Her er ingen av omstendighetene kjent.

Som sagt, overhodet ikke meningen å diskutere DEN saken.
Jeg har fjernet linken og omformulert meg litt.

Men jeg skjønner fortsatt ikke, og kommer aldri til å skjønne hvordan det går an å forlate små barn som bader. For det skjer. (Uten at jeg påstår at det har skjedd i dette tilfellet osv. )

Gammel 21-12-08, 23:39   #13
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det er helt grusomt. Jeg lurer også på hva et så lite barn gjør i vannet alene.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:52   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes synd på mamman. Tror neppe hun har ment å drukne han, så kan ikke si jeg kjenner annet enn medlidenhet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 23:54   #15
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes synd på mamman. Tror neppe hun har ment å drukne han, så kan ikke si jeg kjenner annet enn medlidenhet.

Huff da, her har du vel skrevet uten å se på formuleringen Joika. Den gir en emmen smak i munnen.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:06   #16
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Huff da, her har du vel skrevet uten å se på formuleringen Joika. Den gir en emmen smak i munnen.

Hmm... kanskje det. Hva tenker du på? (Linken er vekk, så vet ikke mer enn det som står her.. ).

Gammel 22-12-08, 00:09   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Hmm... kanskje det. Hva tenker du på? (Linken er vekk, så vet ikke mer enn det som står her.. ).

Den reagerte jeg på.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:10   #18
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Den reagerte jeg på.

Så vidt det er meg bekjent, så er ikke drukne synonymt med død.. om det var det du tenkte på. Var i allefall ikke det jeg mente her.

Gammel 22-12-08, 00:12   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Så vidt det er meg bekjent, så er ikke drukne synonymt med død.. om det var det du tenkte på. Var i allefall ikke det jeg mente her.

Formuleringen om at mor nok ikke hadde ment å drukne barnet sitt, det er heldigvis ingen som aner noe om omstendighetene her. Dermed reagerte jeg på den formuleringen, kanskje det er jeg som er sart.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 00:13   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Å drukne noen" er en helt aktiv handling. Uansett om det er ment eller ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.