Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FRP-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 15:29   #41
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FRP-tråd

Det Irma sa.

Og at de ønsker å fjerne streikeretten for yrkesgrupper som gjør en jobb andre er avhengig av. Man skal altså kun få lov til å streike om det ikke går ut over noen. Ja, hvem skal få lov å streike da?

Ja, jeg har lest partiprogrammet.

Gammel 10-01-09, 15:32   #42
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det Irma sa.

Og at de ønsker å fjerne streikeretten for yrkesgrupper som gjør en jobb andre er avhengig av. Man skal altså kun få lov til å streike om det ikke går ut over noen. Ja, hvem skal få lov å streike da?

Ja, jeg har lest partiprogrammet.

Jeg kan komme på ganske mange.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:36   #43
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan komme på ganske mange.

Jeg kommer bare på frisører og politikere.

Gammel 10-01-09, 15:40   #44
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, hallo! Frisører ER nødvendige.

Gammel 10-01-09, 15:46   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg kommer bare på frisører og politikere.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eh, hallo! Frisører ER nødvendige.

Vi kan vel ta med de fleste i den kategorien der, eller.
(Bare frisørene ikke streiker lengre enn 6-7 uker så....)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 15:51   #46
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Ikke for å spore tråden nevneverdig av - men streikeretten er jo etter manges oppfatning allerede temmelig begrenset. Det er en del yrkesgrupper som i praksis ikke har strekerett, fordi deres arbeid er av en karakter som gjør at det fort havner i "liv-og-helse"-kategorien. Dersom de streiker blir det tvungen lønnsnemnd, så da kan man jo spørre seg om de har reell streikerett - og om streik er det forhandlingskortet som bør brukes i dagens samfunn.

Det kan jo tenkes at man kunne finne andre måter å markere seg på enn å iføre seg t-skjorter med "streikevakt" på.

Jeg har aldri vært i streik, men hører jo fra andre som har vært det at det er jo ikke noe arbeidstakerne heller ønsker seg. Noen fagforeninger har sterk økonomi og kompenserer arbeidstakerne for tapt inntekt, men dette gjelder ikke alle. Det går dermed utover privatøkonomien for den enkelte, og jeg vet om mer enn en som har vært fortvilet over dette.

Streik er jo for både arbeidsgiver og arbeidstaker et svært kostbart våpen.

Men som sagt, det var jo en avsporing.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:26   #47
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Et eksempel som jeg kan komme med over ting som blir uttalt fra Frp som er et sånt "her og nå føler jeg noe, og driter i hva eventuelle konsekvenser hadde blitt om det hadde slått gjennom"
Siv Jensen som uttaler at Mads Gilbert får "usensurert uttale seg i pressen". Hva mener hun med det? Mener hun at Gilbert skal sensureres? Står en fremtredende politiker virkelig og sier at hun mener at enkeltindivider skal sensureres? Og spesielt siden hun var en forkjemper for ytringsfrihet da muhammed-tegningene laget bråk. Hva faen mener damen egentlig?

En god observasjon. Vittig utsagn i grunnen!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:39   #48
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Et eksempel som jeg kan komme med over ting som blir uttalt fra Frp som er et sånt "her og nå føler jeg noe, og driter i hva eventuelle konsekvenser hadde blitt om det hadde slått gjennom"
Siv Jensen som uttaler at Mads Gilbert får "usensurert uttale seg i pressen". Hva mener hun med det? Mener hun at Gilbert skal sensureres? Står en fremtredende politiker virkelig og sier at hun mener at enkeltindivider skal sensureres? Og spesielt siden hun var en forkjemper for ytringsfrihet da muhammed-tegningene laget bråk. Hva faen mener damen egentlig?

Er det mulig..................

Gammel 10-01-09, 16:47   #49
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Irma og Esme uttrykker i store trekk hva jeg mener.

Frp virrer rundt som en hodeløs høne uten styring, det er skikkelig mørkebrunt i bunnen (fikk de ikke også støtte fra Apartheidregimet i Sør-Afrika en gang i tiden? Korriger meg om jeg er på ville veier), og selv om de luker og luker for å fremstå som stuerene, så dukker det opp den ene etter den andre i media, både lokalt og nasjonalt, som har meninger, kvinnesyn og menneskesyn som ikke henger på greip.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:48   #50
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Det meste er allerede sagt.

I tillegg sier det ganske mye om FrP at partiet som liker å se på seg selv som et utpreget "lov og orden"-parti, har de mest kriminelle politikerne, altså i betydningen lovbrytere.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:48   #51
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kvinnesyn. Husker dere den representanten som uttalte at unge jenter som hadde litt ekstra på kroppen ikke måtte gå med korte topper, eller noe i den duren?

Gammel 10-01-09, 16:52   #52
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker best ham som mente at norske kvinner var blitt for bortskjemte og ikke lenger kjente sin plass i hjemmet, og derfor så var det mye bedre å importere en kone fra utlandet som man kunne forme som man ville.

Trekker det langt, men det skulle vært spennende å se en statistikk på politisk ståsted hos ektefelle i forhold til utenlandske kvinner gift med etniske nordmenn som havner på krisesenter.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:53   #53
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

I tillegg sier det ganske mye om FrP at partiet som liker å se på seg selv som et utpreget "lov og orden"-parti, har de mest kriminelle politikerne, altså i betydningen lovbrytere.

Dette gjelder så vidt jeg husker også velgerne. Mulig at den type kriminalitet som Frp-politikere utfører (voldtekt, overgrep, skattenekt, svindel, smugling, råkjøring etc.) ikke er den type kriminalitet velgerne hisser seg opp over? At et overgrep er ufyselig først når det er en med innvandrerbakgrunn som utfører det? :beveger meg over i offe-akke-kategorien:

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, kvinnesyn. Husker dere den representanten som uttalte at unge jenter som hadde litt ekstra på kroppen ikke måtte gå med korte topper, eller noe i den duren?

Jeg husker ikke denne saken, men jeg husker uttalelser som går langt i å antyde at kvinner som kler seg utfordrende har seg selv å takke hvis de blir voldtatt.

Gammel 10-01-09, 17:08   #54
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt smålat idag og signerer blant annet Irma, Sitron og Esme i denne tråden. ()

Men jeg er jo for ytringsfrihet, også for Siv Jensen og FrP.. (selv om jeg synes det de sier er både hårreisende og idiotisk) .. det er bare så synd at det hun sier provoserer så mye at enkelte tyr til vold.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:13   #55
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Det meste er sagt. For meg er (anti)miljøpolitikken viktig, men både nyliberalismen, kvinnesynet, og det fullstendige fraværet av solidaritet med noen utenfor norges grenser (forresten der overdrev jeg: De viser en rørende omtanke for norske pensjonister i Spania) er så absolutt med. Det at meningene ikke styres av at noe krav til konsekvens eller sammenheng utover hva som funker å si akkurat der akkurat da blir en (stor) prikk over i'en.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:20   #56
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig med de andre her, og Esme og Irma sier det veldig bra. Jeg står til venstre i politikken, er medlem i SV og da sier det seg vel selv at jeg er svært uenig med politikken til FrP.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:25   #57
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Heia Irma!!

Gammel 10-01-09, 18:04   #58
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Esme og Irma jeg også.

Og så fordeles penger tilsynelatende etter mest-media-oppmerksomhet, mest-velgere-psinsippet. Det synes jeg er skummelt, det er ikke mulig for meg å se noen helhetlig tankegang bak politikken. Man gir gjerne mye penger til svake grupper. Men kun de svake gruppene som evner å komme i medias søkelys.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:19   #59
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det irma sa!

Gammel 10-01-09, 18:24   #60
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det Esme og Irma sa.
Ideologisk ligger Frp så langt fra mitt hjerte som det går an.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.