|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold. Akkurat nå har jeg innført godterfri i en måned, bare for at det ikke skal virke så uoverkommelig. Så jeg unner meg frukt og nøtter og en og annen kaffe med fløte. |
|
|
|
#62 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg har unnet meg alt for mye det siste året.. og vel så det. La på meg masse under gravidteten, og selv om jeg har gått jevnt ned i 2008, så spiser jeg fortsatt for mye. Både av mat og snop.
|
|
|
#64 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?
Samme her. Finnes det ikke en organisasjon for sånne som oss a la Anonyme alkoholikere?
|
|
|
#66 |
|
Stadig underveis
Ikke nødvendigvis overeaters men karbojunkier. Jeg tror ikke jeg spiser så veldig mye... bare så innmari avhengig av søtsaker på kveldene.
|
|
|
#67 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg mye. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her beskrev du akkurat mitt forhold til søtt. Men jeg er ikke "tørrlagt" ennå...sliter å slutte. Så svar på hovedspørsmålet er at jeg unner meg alt jeg vil for tiden. Ikke bra. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg er på slankern og unner meg litt på lørdager. Ellers kan jeg også flytte litt på kalorier dersom jeg vet vi er bedt i burdag e.l, eller jeg tar meg ei ekstra treningsøkt.
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg fløte, rømme, creme fresh o.l. i sauser og gryter, og sparer ikke på saltet for å få maten til å smake. Jeg unner meg også smør på brødet, majones på pålegget, og juice til frokosten. I det hele tatt er det lite jeg nekter meg selv, men jeg får gjerne lyst på junk og snop når jeg er middagssulten, og da forsøker jeg å være streng og bestemt mot meg selv: "Nå Pida, nå er det bare et kvarter til middagen står på bordet. Du skal ikke spise deg mett på tull og tøys mens middagen står og putrer". |
|
|
|
#72 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg brus, hver eneste dag. Men så er jeg ikke glad i godteri/potetgull/dessert/kake. Men vekta hadde nok absolutt begynt å dale hadde jeg droppet brusen!! :innser, men eier ikke tiltak:
|
|
|
#73 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg er på slankern nå, skal ned ca 10 kg (veier for mye etter to tette - 78 kg på 168 cm), så for tida trener jeg 2-3 ganger i uka, spiser sunt og regelmessig og unner meg 250 kcal med snop i uka (i tråd med grete roede). Det tilsvarer 50 gram sjokolade har jeg regnet ut. Bortsett fra at jeg er på første uka nå og allerede torsdag skeiet ut med 700 kcal smågodt...
|
|
|
#75 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva unner du deg?Er det så mye å legge på seg av å lage kaffe med kaffemaskin da? Espresso er det ikke kalorier i, og hvis en har oppi en halv dl lettmelk pr kopp så blir det jo ganske lite kalorier per kopp. Hvis en bruker helmelk, har sjokoladesaus, siruper og sukker oppi blir det jo noe annet da men.
|
|
|
#77 |
|
Erfaren nok
|
Jeg bruker lett eller ekstra lett melk. Og som du sier så er det jo kun et par dl melk i. Men jeg hiver i litt brunsukker da.
|
|
|
#78 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Hva unner du deg?Jeg synes det er et umulig spørsmål. Jeg unner meg litt av hvert i ny og ne, men det er ikke noe jeg unner meg absolutt hele tiden. Hva som er å unne seg, hva man har/ikke har lyst på, og hva som er innebygget "nei" er ikke godt å si. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Passiv
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg å spise det jeg har lyst på i helgene. Ellers i uken prøver jeg å holde meg unna godter, brus og kaker osv. Jeg holder meg langt unna slankekurer og vekter. Jeg har ikke så mye å slanke bort, da, men jeg liker likevel å passe på hva jeg pytter i munnen. |
|
|
|
#80 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg det meste, men som regel i begrensede porsjoner. Jeg kan f. eks. godt spise potetløv og / eller drikke vin på en tirsdag, det er summen som teller.
|
![]() |
|
|