Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva unner du deg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 19:30   #61
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hva unner du deg?

Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold. Akkurat nå har jeg innført godterfri i en måned, bare for at det ikke skal virke så uoverkommelig. Så jeg unner meg frukt og nøtter og en og annen kaffe med fløte.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:34   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har unnet meg alt for mye det siste året.. og vel så det. La på meg masse under gravidteten, og selv om jeg har gått jevnt ned i 2008, så spiser jeg fortsatt for mye. Både av mat og snop.

Jeg er typen som både overspiser i perioder, spiser for lite i perioder, og som spiser veldig feil i perioder.

Jeg må rett og slett ha full fokus på mat og trening om jeg gå ned - OG om jeg skal holde vekta. Jeg tenker likevel å leve et liv der jeg kan unne meg litt godt og kaker, men det betyr at jeg må trene. Jevnt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 19:36   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må nok i tillegg sette litt tak på kaffe latte drikkingen.
Nespressomaskina er FARLIG.

Gammel 09-01-09, 21:43   #64
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold

Samme her. Finnes det ikke en organisasjon for sånne som oss a la Anonyme alkoholikere?

Gammel 09-01-09, 21:44   #65
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Samme her. Finnes det ikke en organisasjon for sånne som oss a la Anonyme alkoholikere?

Jeg har hørt om Overeaters Anonymous, men det går vel ikke direkte på sjokkis og sånt. Var det det du tenkte på?

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:47   #66
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hørt om Overeaters Anonymous, men det går vel ikke direkte på sjokkis og sånt. Var det det du tenkte på?

Ikke nødvendigvis overeaters men karbojunkier. Jeg tror ikke jeg spiser så veldig mye... bare så innmari avhengig av søtsaker på kveldene.

Gammel 09-01-09, 21:51   #67
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg unner meg mye.

Mengder med kaffe, så mye jeg ønsker.
Sjokolade på daglig basis, i mengder jeg blir flau av å røpe (les: alt som er tilgjengelig).
Det går mye rødvin.
De gangene vi har saus (riktignok ikke så ofte), så har jeg ingen hemninger hva menge angår.
Når det er kake på jobb, minst en gang i uka, forsyner jeg meg uten blygsel.
Uante mengder sukker på grøt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 21:51   #68
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må tenke som en alkoholiker når det gjelder søtt. For meg funker det dårlig å ta bare litt, så jeg må tenke totalavhold. Akkurat nå har jeg innført godterfri i en måned, bare for at det ikke skal virke så uoverkommelig. Så jeg unner meg frukt og nøtter og en og annen kaffe med fløte.

Her beskrev du akkurat mitt forhold til søtt. Men jeg er ikke "tørrlagt" ennå...sliter å slutte. Så svar på hovedspørsmålet er at jeg unner meg alt jeg vil for tiden. Ikke bra.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 22:27   #69
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er på slankern og unner meg litt på lørdager. Ellers kan jeg også flytte litt på kalorier dersom jeg vet vi er bedt i burdag e.l, eller jeg tar meg ei ekstra treningsøkt.
Jeg trener mye, 4-5 ganger i uka, og spiser mye frukt og grønt. Siden treningsformen ofte henger sammen med matinntaket, så er jeg såpass streng med meg selv. Jeg elsker og trene!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:01   #70
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg unner meg fløte, rømme, creme fresh o.l. i sauser og gryter, og sparer ikke på saltet for å få maten til å smake. Jeg unner meg også smør på brødet, majones på pålegget, og juice til frokosten. I det hele tatt er det lite jeg nekter meg selv, men jeg får gjerne lyst på junk og snop når jeg er middagssulten, og da forsøker jeg å være streng og bestemt mot meg selv: "Nå Pida, nå er det bare et kvarter til middagen står på bordet. Du skal ikke spise deg mett på tull og tøys mens middagen står og putrer".

Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 18:20   #71
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vin!

Gammel 11-01-09, 11:20   #72
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg unner meg brus, hver eneste dag. Men så er jeg ikke glad i godteri/potetgull/dessert/kake. Men vekta hadde nok absolutt begynt å dale hadde jeg droppet brusen!! :innser, men eier ikke tiltak:

Vi spiser vanlig mat, men kan spise helgemat i uka.

Gammel 11-01-09, 11:40   #73
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er på slankern nå, skal ned ca 10 kg (veier for mye etter to tette - 78 kg på 168 cm), så for tida trener jeg 2-3 ganger i uka, spiser sunt og regelmessig og unner meg 250 kcal med snop i uka (i tråd med grete roede). Det tilsvarer 50 gram sjokolade har jeg regnet ut. Bortsett fra at jeg er på første uka nå og allerede torsdag skeiet ut med 700 kcal smågodt... Ble ikke noe sjokolade på meg denne helga nei! *streng*

Gammel 11-01-09, 12:13   #74
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg må nok i tillegg sette litt tak på kaffe latte drikkingen.
Nespressomaskina er FARLIG.

Jeg la på meg to kilo på ti dager den sommeren vi passet svigershuset og de hadde ny kaffemaskin.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 12:41   #75
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det så mye å legge på seg av å lage kaffe med kaffemaskin da? Espresso er det ikke kalorier i, og hvis en har oppi en halv dl lettmelk pr kopp så blir det jo ganske lite kalorier per kopp. Hvis en bruker helmelk, har sjokoladesaus, siruper og sukker oppi blir det jo noe annet da men.

Gammel 11-01-09, 13:38   #76
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg unner meg tydeligvis litt godter når jeg er trist på flyplasser. Får være grense for sjøldisiplin.

Gammel 11-01-09, 13:58   #77
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Er det så mye å legge på seg av å lage kaffe med kaffemaskin da? Espresso er det ikke kalorier i, og hvis en har oppi en halv dl lettmelk pr kopp så blir det jo ganske lite kalorier per kopp. Hvis en bruker helmelk, har sjokoladesaus, siruper og sukker oppi blir det jo noe annet da men.

Jeg bruker lett eller ekstra lett melk. Og som du sier så er det jo kun et par dl melk i. Men jeg hiver i litt brunsukker da.

Gammel 11-01-09, 14:30   #78
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er et umulig spørsmål. Jeg unner meg litt av hvert i ny og ne, men det er ikke noe jeg unner meg absolutt hele tiden. Hva som er å unne seg, hva man har/ikke har lyst på, og hva som er innebygget "nei" er ikke godt å si.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:34   #79
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg unner meg å spise det jeg har lyst på i helgene. Ellers i uken prøver jeg å holde meg unna godter, brus og kaker osv. Jeg holder meg langt unna slankekurer og vekter. Jeg har ikke så mye å slanke bort, da, men jeg liker likevel å passe på hva jeg pytter i munnen.

Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:35   #80
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg unner meg det meste, men som regel i begrensede porsjoner. Jeg kan f. eks. godt spise potetløv og / eller drikke vin på en tirsdag, det er summen som teller.

Jeg sier som min farfar alltid sa: "For mye og for lite er like ille. Alt med måte!"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.