Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 15:06   #41
Manitoba
Passiv

Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Trur du ikkje sjukehuset ville sagt det uansett ?

Jeg er litt delt på dette. På den ene siden synes jeg det er trist med en utvikling der man alltid må fordele skyld. Av og til kan tragiske hendelser skyldes en hel rekke med tilfeldigheter som til sammen gir et katastrofalt resultat.

På den annen side tror jeg leger er raske til å skyte ned kritikk og anklager om feilbehandling. De har vanskelig for å innrømme feil.

Jeg håper denne saken blir undersøkt grundig av rett instans. Men dessverre kan ingenting bringe den lille gutten tilbake.

Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 15:31   #42
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Der jeg jobber får omtrent 5 % av alle som opererer bort mandlene blødning etter operasjonen. Da må de komme så fort som mulig inn på sykehuset for å opereres på nytt.

Noen ganger haster det veldig for pasienten å komme inn; hvis det er styrtblødning. I løpet av alle de årene jeg har jobbet,(for mange år siden) var det en person som ikke rakk å komme inn tidsnok til å få stoppet blødningen.

Vet ikke om det er det som har skjedd her, men det er virkelig, virkelig trist!

Gammel 30-01-09, 15:56   #43
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Dette er så utrolig trist. Barnet som døde er i min svigerfamilie (ikke nærmeste familie), og jeg har vært helt satt ut siden jeg hørte om dette i helgen.

Jeg syns så inderlig synd på hele denne familien, og jeg blir så sint av å høre om det som sannsynligvis er rutinebrudd på sykehuset.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 16:00   #44
Slettet bruker
Passiv

Standard

:::::::::::

Sist redigert av Slettet bruker : 30-01-09 kl 16:32. Årsak: Motto for dagen - intet innlegg skal stå urørt. :)
  Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 16:00   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Dette er så utrolig trist. Barnet som døde er i min svigerfamilie (ikke nærmeste familie), og jeg har vært helt satt ut siden jeg hørte om dette i helgen.

Jeg syns så inderlig synd på hele denne familien, og jeg blir så sint av å høre om det som sannsynligvis er rutinebrudd på sykehuset.

Jeg vil gjerne få kondolere tapet.

Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 16:04   #46
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Her i byen var det også en toåring som døde etter en mandeloperasjon i fjor.

Grusomt når sånt skjer.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 16:04   #47
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trist/grusomt for de etterlatte til toåringen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 17:43   #48
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

saken er ufattelig tragisk, og berører mange.... pårørende, venner, folk som jobber på sykehuset....

Det finnes ikke ord....

Gammel 30-01-09, 19:04   #49
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

De fjerner ikke mandler på barn under 3 år fikk jeg beskjed om på sykehuset når mini var der for å legge inn dren og fjerne polypper.

I noen tilfeller gjør de det, leste jo i denne tråden at en var 20mndr. også.
Da vi var innlagt på ØNH for ca 5 år siden lå vi på rom med en liten gutt og mammaen hans,
han måtte da ligge inne minst et døgn og til han tok til seg væske,
mammaen sa at det var fordi han var under to år.

Og mine var 2,5 år(kanskje nærmere 3år.)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:36   #50
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Venner av meg kjenner det paret som mista barnet sitt, helt ufattelig trist og tragisk sak.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:39   #51
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Skrekk. Vår lille storesøster tok mandlene i høst 3.5 år gml. Hun fikk etterinfeksjon og var IKKE bra. Krysser alt jeg har for at lillesøster ikke trenger det samme.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:40   #52
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

daffy: Så forferdelig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:40   #53
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så utrolig trist.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:45   #54
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg kjenner tanta til denne lille gutten og har fulgt kampen hans ganske nært sidan han blei innlagt igjen forrige torsdag. Det er rimelig uvirkelig det som har skjedd.

Gammel 30-01-09, 19:52   #55
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Forferdelig trist å lese om. Uff, når sånt skjer med små barn så blir de fleste helt satt ut av å høre om det.

Var det rutinebrudd på sykehuset? Ble han sendt hjem for tidlig i forhold til rutinene?

Gammel 30-01-09, 19:53   #56
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Huff, dette er bare så tragisk.

Da jenta vår skulle opereres for det samme for noen år siden, så var vi inne til samtale hos legen på forhånd. Han fortalte da om alt som _kunne_ skje under, og ikke minst etter, et slikt inngrep. Han la ikke noe i mellom, og ja; jeg var vettskremt...

Jenta var også med på denne samtalen, men heldigvis så var legen opprinnelig Tysk, med et snev av svensk også i språket, så hun forsto heldigvis ikke stort av hva han sa.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:54   #57
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Det var svikt i rutinane då han kom tilbake. Han blei operert mandagen. Torsdag blei han innlagt igjen. Og derifrå blei det berre tull.

Gammel 30-01-09, 20:12   #58
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Det var svikt i rutinane då han kom tilbake. Han blei operert mandagen. Torsdag blei han innlagt igjen. Og derifrå blei det berre tull.

Kan du utdype "tull"?

Gammel 30-01-09, 20:41   #59
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Eg trur ikkje eg skal gjera det. Må avklare det med familien først i alle fall. Dette er eit åpent forum tross alt.

Gammel 30-01-09, 20:41   #60
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Forferdelig når slikt skjer - grusomt!!

Veslemor fjernet mandlene da hun var 3 år og 8 mnd. Det var ingen komplikasjoner, men hun vårnet hysterisk opp rett etter opersajonen. Jeg kan ikke huske at vi ble informert om evt. faremomenter etter operasjonen... Hun ble operert i 10-tiden og vi lå et døgn på sykehuset.

Uff, stakkars familie - føler med dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.