|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJa, hva skal dere gi deres datter/sønn i konfirmasjonsgave?
|
|
|
#3 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerEldste jenta vår fikk bunad med sølv av oss. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerSyns godt du kan gi Ipod Touch, om det er det han ønsker seg.
|
|
|
#5 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønner
Med fire barn er 5000,- i tillegg til klær, selskap,blomster etc det jeg kan strekke meg til i gave.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg fikk bunad av min mor. Jeg er glad jeg fikk noe som jeg kan beholde. En tlf vil nok sønnen din bytte ut etterhvert, og han får sikkert nok penger til en sånn tlf uansett. Jeg ville ihvertfall kjøpt noe som varte lenge. Kanskje han ikke blir særlig glad for et smykke eller lignende akkurat der og da men etter noen år vil han sikkert sette mer pris på det. Jeg ga tydelig beskjed til min konfirmasjon at jeg ikke ønsket meg smykker og fikk kun ett armbånd, ingen smykker, og angrer som bare det på det nå.
|
|
|
#7 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerEldstejenta til mannen ble konfirmert i høst. Hun fikk bærbar PC av oss - det var det hun ønsket seg.
|
|
|
#8 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Jeg er enig med deg, derfor var det enklere til jentene mine.
|
|
|
#9 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerHar samme "dilemma" her. Datteren min skal konfirmeres i mai, hun også, og foruten festen - som kommer på minst 20000 kr, så aner jeg ikke hva jeg skal gi henne. Har lyst til å gi henne en gullartikkel, samt litt penger, men er veldig usikker. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerJeg har tenkt på bunad til alle sammen, men samtidig vil jeg at de skal få den "fysisk" når de har blitt enda noen år eldre. |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerDen beste presangen jeg fikk til min konfirmasjon utenom bunaden da, var en tur-ryggsekk fra mormor og morfar pluss sovepose. Så i forfjor når min kusine skulle konfirmere seg spleiset meg og min mor på en ryggsekk til henne. Hun ble kjempeglad.
|
|
|
#15 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerDe gavene jeg har hatt mest glede av fra min konfirmasjon er bunaden og et leksikon. Leksikonet brukes fremdeles.
|
|
|
#16 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerStoresøster fikk London tur (dro med sin pappa) i gave fra oss. Bunad (Med nok innlegg slik at den kan vokse med henne) fikk hun av sin mormor. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerDatteren til mannen skal konfirmeres i år. Hun skal få 10 000. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerMine har ikke fått 10.000, og jeg tror slett ikke det er sånn at "alle" får så mye. Det må da finnes mange familier som ikke har råd til å gi en så stor sum til konfirmanten, i tillegg til klær og selskap. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Konfirmasjonsgave til egne døtre/sønnerNei, alle har jo ikke råd til det. Tror mannen føler et "press" på en måte, ikke fra oss, men fra den andre siden. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Jeg tror heller ikke "alle" får det. Jeg synes virkelig ikke man skal gå og tenke at man "må" gi så og så mye.
|
![]() |
|
|