|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#701 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?
Jeg får også kommentere dette med at England er mer relevant for vår hjemlige diskusjon. Du er ikke den eneste som er kjent med det britiske imperiets historie og konsekvensene det har for landet i dag, som kjent er det jo også krevd og til dels åpnet for sharia domstoler der, så de har kommet et stykke lenger enn Norge. Jeg ser uansett ikke motsetningen mot å trekke inn andre land, spesielt muslimske land, siden dette gjelder en muslimsk påbud.
|
|
|
#702 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg i mot mange plagg og effekter brukt i politiet, jeg mener at politiet ikke bør gi uttrykk for religiøse eller politiske meninger og tilhørighet når de går i uniform - helt enkelt. |
|
|
|
|
|
#703 |
|
ræv med ører
Det finnes mange andre og bedre argumenter.
|
|
|
#704 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Politi med hijab?Jeg hørte en islamsk feminist snakke en gang om hijaben, og hun mente at det første skritt på veien for en større kvinnefrigjøring innen Islam var at kvinnene nektet å bruke hijaben. |
|
|
|
|
|
#705 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg mener virkelig at man må forholde seg til religiøse hodeplagg per se, og ikke bare en type. Hvordan stiller du deg til sikh-turbaner?
|
|
|
#706 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tenker vel heller egentlig, at når jeg sier at jeg ikke synes det passer inn i politiet, så er det fordi jeg mener at de som er så dedikerte til sin religion at religionen står over landets lover, ikke har noe i politiet å gjøre. |
|
|
|
|
|
#707 |
|
Superaktiv
Jeg vil mene det sammen om alle reliøse eller politiske plagg, være seg hijab, turban, palestianskjerf osv. |
|
|
|
|
|
#708 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#710 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Ja, når det er mange som ikke er enige med deg og man ikke klarer å motargumentere overbevisende, da blir plutselig debatten på et lavmål. As always.
|
|
|
#711 |
|
Superaktiv
Ikke så dumt forslag egentlig, men hva med de som vil ha turban? |
|
|
|
|
|
#712 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg forstod ikke helt hva du mente her, mulig jeg er litt trett. |
|
|
|
|
|
#713 |
|
Superaktiv
Men den buffen vil ikke tjene sitt formål om den bare brukes av veldig få, og de som bruker den også bruker den til å dekke hodet/hals både inne og når det er varmt ute... |
|
|
|
|
|
#714 |
|
Deltidsmamma
|
Det er bedre, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#716 |
|
Deltidsmamma
|
Og hva med de som vil ha LSK-caps? Sist redigert av bønna : 17-02-09 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#717 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Politi med hijab?Ja - jo - man synger jo i ny og ne: "Vå'lenga - det er min rellion..."
|
|
|
#718 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Politi med hijab?Jeg så forøvrig litt på "Studio 5" idag, hvor Karita Bekkemellem sammenlignet hijab med kjønnslemlestelse (!) - Argumentet for denne sammenligningen ar forøvrig at begge deler er et følge av at damer ikke skal friste menn, men likevel da.
|
|
|
#719 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Politi med hijab?Som jeg har nevnt før i diskusjonen - å sammenlikne et lemlestende overgrep mot uskyldige jenter med å bære hijab, som er en frivillig ting, er fullstendig bak mål. Bekkemellem burde holde seg for munnen og tenke seg om før hun åpnet den.
|
|
|
#720 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Politi med hijab?Noen sier at hijab-jentene på tv viste en nedlatende holdning til Saera Khan; hun skulle ikke komme her å snakke med noen tyngde på Islam, hun som satt med oppsatt hår og utringet. Sist redigert av bønna : 18-02-09 kl 09:24. |
|
|
|
![]() |
|
|