Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du begått selvmord ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 10:39   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du begått selvmord ...

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Enn dersom du hadde vært eneforsørger og barnet ikke hadde noen andre?

SÅ tanken er da at barnet har det best med å være død hvis ikke jeg får oppdra det? Jeg hadde ordnet med alt på forhånd, funnet en fin familie som kunne ta seg av barnet. Jeg hadde aldri valgt mitt eget liv over barnets.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:41   #62
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

SÅ tanken er da at barnet har det best med å være død hvis ikke jeg får oppdra det? Jeg hadde ordnet med alt på forhånd, funnet en fin familie som kunne ta seg av barnet. Jeg hadde aldri valgt mitt eget liv over barnets.

Men du kan jo ikke velge det. For der kommer barnevernet inn når barnet blir et foreldreløst barn. Hadde du ordnet med adopsjon på forhånd?

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:42   #63
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville vært en mulighet, ja. Jeg har (ettersom dette ikke er en reell problemstilling) ikke satt meg ned og planlagt alt til siste detalj, noe jeg naturligvis ville gjort hadde dette vært reelt.

Gammel 19-02-09, 10:44   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja. Jeg har jo to barn.

Se nå litt nøyere på hva jeg svarte på.

Gammel 19-02-09, 10:46   #65
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg er for en gangs skyld enig med skremmern. Jeg ville ikke leve videre hvis jeg vet at jeg kunne ha reddet datteren min, gitt henne et av mine organ.

Jeg har i alle fall levd et halvt liv, hun har knapt begynt på sitt.

men så var det en del praktiske utfordringer rundt dette. Jeg tror jeg hadde lett og lett til jeg fant en lege som kunne legge meg i narkose og ta ut organene mine.

Gammel 19-02-09, 10:50   #66
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg er nok også i den kategorien som gjerne hadde kasta meg ut i vegen for å få barnet unna lastebilen, men å planlegge å ta mitt eige liv vert noko heilt anna. Eg har jo også eit barn til å ta hensyn til. Det ville eg sjølvsagt ha i situasjonen mied lastebilen også, men det er noko anna å reagere på ein situasjon som oppstår enn å planlegge.

Når det er sagt ville eg sjølvsagt satt himmel og jord i bevegelse for å prøve å finne ei løysing som kunne redde barnet mitt om det trengte eit nytt organ da.

Gammel 19-02-09, 10:50   #67
Skvetten
Passiv

Standard

Det ville vært en mulighet, ja. Jeg har (ettersom dette ikke er en reell problemstilling) ikke satt meg ned og planlagt alt til siste detalj, noe jeg naturligvis ville gjort hadde dette vært reelt.

Da er vi flengende uenige, Skremmern. Opplest og vedtatt. Repsekterer ditt syn selv om jeg ville valg annerledes, uten at noen av delene kan sies å være riktig. Mitt ståsted er sikkert litt mer provoserende og kontroversielt i og med at jeg har kun et barn og er helt alene.

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 10:52   #68
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har for dårlig fantasi til å sette meg inn i situasjonen jeg. For når jeg leser noe slikt, så blir det sånn at jeg tenker: Hvem vil ta barna når jeg forteller at jeg faktisk skal ta mitt liv for at det skal leve? Så tenker jeg: Enn om barnet ikke overlever likevel? Og så tenker jeg: Enn om barnet skal gå gjennom livet og savne sin mor og i tillegg ha evig samvittighetsnag for hva han gjør her i livet osv osv.

Jeg er fantasiløs og sikkert egositisk som ikke er villig til å ofre mitt liv. Om jeg greier å se for meg livet uten ungene er selvfølgelig også et hinder - med tanke på min manglende fantasi.

Gammel 19-02-09, 10:53   #69
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt ståsted er sikkert litt mer provoserende og kontroversielt i og med at jeg har kun et barn og er helt alene.

Jeg forstår veldig godt tankegangen din og finner ikke noe særlig provoserende i dette. Jeg er selv alene med flere barn og det at disse skulle blitt splittet og familien vår enda mer ødelagt ved at jeg gikk tapt OG kanskje at barnet som fikk organer gikk tapt, det anser jeg som særdeles uheldig.

Gammel 19-02-09, 10:54   #70
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tenker egentlig ikke at noen er egoistiske i denne sammenhengen, men at vi er uenige og tenker forskjellig? Helt klart.

Gammel 19-02-09, 10:57   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enn dersom du hadde vært eneforsørger og barnet ikke hadde noen andre?

Jeg tror nok jeg hadde vektet det slik at det ville vært grusomt for barnet som måtte leve videre alene, men tross alt mer grusomt å dø så ung. (Og dette er naturligvis en helt hypotetisk diskusjon, jeg gidder ikke å ta hensyn til sannsynligheten for at selvmordet skulle bli for vanskelig å gjennomføre etc.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:23   #72
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok også spontant ofret meg om det oppstod en situasjon der jeg kunne ha reddet livet til mitt barn. Men jeg kunne nok ikke planlagt å ta et selvmord på en måte som kunne gitt mine organer til barnet mitt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:24   #73
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om barnets andre foreldre har vært match med barnet - og ikke du, har du da forventet at h*n skulle gitt sitt liv for barnet?

Gammel 19-02-09, 11:25   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg kan bare snakke for meg selv, ikke for partneren min.

Gammel 19-02-09, 11:26   #75
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Men om barnets andre foreldre har vært match med barnet - og ikke du, har du da forventet at h*n skulle gitt sitt liv for barnet?

jeg hadde ikke forventet det, men jeg er rimelig sikker på at han hadde ofret seg om det var nødvendig. 99% sikker på hans ståsted der.

Gammel 19-02-09, 11:32   #76
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skremmern og jeg har avklart for lenge siden at vi er svært forskjellige i vår foreldrerolle og hvor hengiven og oppofrende vi er i forhold til familie.
Men jeg liker veldig godt å lese hennes tanker omkring slike ting.

Men des mer jeg leser i denne tråden så er jeg mer og mer overbevist om at jeg aldri ville tatt mitt eget liv for at Poden skulle få overleve. Jeg tror aldri jeg vil være i stand til å ofre meg så mye for barnet mitt/barna mine. Å ofre livet på annen måte hadde jeg nok gjort, men å aktivt ta mitt eget liv ville nok vært helt uaktuelt.

Gammel 19-02-09, 11:34   #77
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det hadde jeg nok forventet. (Syke, syke diskusjonen. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 11:35   #78
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg kan også fastslå at skremmeren er mer oppofrende enn jeg noen ganger vil bli. Jeg tror jeg er litt som Kirsebær egentlig.

Gammel 19-02-09, 11:40   #79
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men des mer jeg leser i denne tråden så er jeg mer og mer overbevist om at jeg aldri ville tatt mitt eget liv for at Poden skulle få overleve. Jeg tror aldri jeg vil være i stand til å ofre meg så mye for barnet mitt/barna mine. Å ofre livet på annen måte hadde jeg nok gjort, men å aktivt ta mitt eget liv ville nok vært helt uaktuelt.

Rar diskusjon. Jeg er enig med Kirsebær.

Gammel 19-02-09, 11:43   #80
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Ja, det hadde jeg nok forventet. (Syke, syke diskusjonen. )

Jeg lurer på hva gubben tror foregår inni hodet mitt når jeg spør han om dette idag jeg? Han er godt vant til at jeg spør "hvis - hva", men likevel. Jeg tør nesten vedde på at han ikke svarer, bare sukker oppgitt over meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.