|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Ville du begått selvmord ...... om det var den eneste måten ett av barna dine kunne fått sjansen til å overleve fordi det trengte en organtransplantasjon og dere var en perfekt match?
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg er ikke match til min sønn, så jeg slipper heldigvis å ta det standpunktet - selv i teorien.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...
|
![]() |
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg liker jo å tro jeg ville dødd for ungene mine.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Det vet jeg ikke. Kanskje om det var den eneste match som fantes. Vanskelig spørsmål, men i utgangspunktet så er jeg villig til å dø for barna mine ja. |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
Ikke sant. Og jeg tror det er langt "lettere" å ta en annens liv for barna dine, som i selvforsvar, enn å ta ditt eget.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Selv med perfekt match så er det ingen garantier, så jeg tror jeg vil si nei.
![]() |
#11 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg tror jeg kan svare ja på det. For jeg ville ikke leve videre uten barnet mitt med tanke om at jeg kunne reddet det. Nei huff, selvsagt er det ikke lett det der å svare på, men om barnet mitt var garantert å overleve så tror jeg kanskje det - selv om jeg ikke tror noen leger ville ta livet mitt da.
![]() |
#12 |
trøtt
|
Jeg tenker litt slik jeg også. ... men jeg vet virkelig ikke hva jeg ville gjort om det var en reell situasjon. Dersom jeg var garantert at det syke barnet ville blitt friskt ville det kanskje vært en mulighet for det, men om ingen slik garanti kunne gis...
![]() |
#13 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme tenker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg vet ikke. Jeg tror ja. |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...jeg har mer en ett barn så jeg vet ikke hva jeg ville ha gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Som trebarnsmor, nei. Eller vet ikke. Satser på at jeg slipper ta et sånt valg noensinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Ville du begått selvmord ...Nei, det kunne jeg ikke gjort i hensyn til andre barnet.
![]() |
|
|