Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 21:02   #121
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror forøvrig noe angående hvilke kvinner som kan ende opp med å bli hos en som bruker vold. (Psykisk og/eller fysisk).

Man tenker at normale kvinner klarer å sette grenser for seg selv. Men jeg tenker at der er vi inne på et problem. Hva er normalt? Er normalt det samme som sunn og frisk så kan jeg være enig. Men om normal er det samme som gjennomsnittlig eller vanlig så er jeg ikke på langt nær like sikker.

Jeg var bare 17 da jeg ble sammen med tullingen som skulle vise seg å være en slu rev med mange, mentale spill. Lurer på om det var Skvetten som nevnte noe med at man lærer og ikke gjør feil igjen, eller noe i den duren. Anyway, jeg lurer på om det at jeg har en psyko far OG er et passe sterkt menneske, gjorde at jeg både så tegnene tidlig og gikk på dagen når det for fullt gikk opp for meg hva han holdt på å gjøre.

Du har selv snakket om det "lille ekstra" som gjør at man overlever ting. Nå har jeg aldri vært gjennom så mye som en del, men jeg tror definitivt jeg vil plassere meg selv i en bås som tilsier at jeg har evnen til å takle motgang.

Gammel 09-03-09, 21:35   #122
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg var bare 17 da jeg ble sammen med tullingen som skulle vise seg å være en slu rev med mange, mentale spill. Lurer på om det var Skvetten som nevnte noe med at man lærer og ikke gjør feil igjen, eller noe i den duren. Anyway, jeg lurer på om det at jeg har en psyko far OG er et passe sterkt menneske, gjorde at jeg både så tegnene tidlig og gikk på dagen når det for fullt gikk opp for meg hva han holdt på å gjøre.

Du har selv snakket om det "lille ekstra" som gjør at man overlever ting. Nå har jeg aldri vært gjennom så mye som en del, men jeg tror definitivt jeg vil plassere meg selv i en bås som tilsier at jeg har evnen til å takle motgang.

Det er heldigvis mange mennesker som har dett "lille ekstra" enten det gjelder mennesker som står i helvete og kommer ut uten varige mèn eller det er barn med dårlige oppvesktvilkår eller kanskje en rusmiddelavhengig som kommer seg ut av misbruket sitt. Heldigvis så er det ikke slik at en må ha vært gjennom mange negative hendelser eller store traumer for å være i besittelse av det "lille ekstra". Akkurat den faktoren er det jo en del som forsker på, hva er det som gir det "lille ekstra" og hvordan bruker vi det.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:03   #123
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sitron - mitt inntrykk av deg er at du er istand til å kreve noe av andre på dine egne vegne. Det er nok den viktigste ingrediensen for å komme seg unna.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.