Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tøy i arv

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 18:25   #41
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tøy i arv

Her arves både yttertøy og innetøy. Har fått veldig mye arve-klær til A, og det han ikke sliter ut kommer til å gå viderer til Lillebror. Veldig mye fint som ikke blir utslitt, og da skjønner jeg ikke hvorfor man skal kjøpe nytt. Og om det er litt slitt gjør jo heller ikke det noe, syns jeg.

Gammel 12-03-09, 18:30   #42
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja, her arves det. Kjøper også mye brukt.

Gammel 12-03-09, 18:31   #43
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann har ikke lenger noen å arve fra (tidligere arvet han en del av sin kusine som stort sett ble kledd i "nøytrale" klær, men nå er de jevnstore). De to brødrene arver derimot omtrent alt. Til minstemann har vi kun kjøpt klær for gavekort vi har fått og kanskje to plagg eller noe sånt utenom. Han arver fra to brødre og ett søskenbarn. Nå har jeg pakket sammen det nøytrale vi har av babyklær og har sendt til søstera mi som venter ei jente. Uteklær arves også. Jeg impregnerer hvis det har blitt dårlig og noen dresser har jeg lappet og sydd litt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:45   #44
Left
Passiv

Standard

Lillebror arver fra storebror, og fra en venninnes sønn som er midt mellom mine to. Da arver denne gutten fra storebror, og så får vi det igjen når han er ferdig med det, i tillegg til at han også har fått noe nytt underveis, slik at ikke alt er brukt av to barn. Lillebror har altså nesten ikke nye klær.

Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:49   #45
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Det er 10 år mellom mine jenter men jeg har gjemt unna litt klær fra eldstejenta. Ellers har vi dessverre ingen å arve fra.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 18:49   #46
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ingen å arve fra, desverre. Handler derfor stort sett alt nytt, men har vært heldig å få tak i en del brukt her inne. Jeg kjøper mer enn gjerne brukte klær. Gjenbruk er bra.
Klærne etter poden går i arv til ei veninne, og det dyreste selges videre til to av brukerne her inne. Ull til den ene, annet til den andre. Superpraktisk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 19:30   #47
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Alt som kan arves, arves. Og jeg kjøper så mye jeg kan brukt. *miljøforkjemper*

Har ikke kjøpt noe nytt til ungene siden sommer!
Vi arver, bytter og kjøper brukt!

Gammel 16-03-09, 08:18   #48
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Hehehe…, vi har er vel mange som har nytt godt av salgstrådene dine, Canisa.

Jepp!

Gammel 16-03-09, 08:27   #49
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Storebror har ingen å arve, men lillebror arver alt fra storebror.
Vi kjøper endel brukt, og etterhvert som lillebror vokser gir vi bort eller selger (det meste gis bort til Fretex).

Gammel 16-03-09, 08:33   #50
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Er heldig og har arvet masse klær fra venner og bekjente. Kjøper også en del brukt. Tror nok at de fleste klærne vil bli utbrukt etter vi er ferdig med dem, ellers vil jeg gi det videre til andre.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 08:35   #51
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Hell Kitty ja..

Og her arves og sendes videre

Gammel 16-03-09, 08:39   #52
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder dresser har jeg funnet ut at det beste er å kjøpe nytt til storebror slik at lillebror kan arve. Frem til nå har kjøpt det meste brukt, men ser at det blir for slitt før det når lillebror.

Gammel 16-03-09, 09:04   #53
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skulle ønske vi hadde hatt noen å arve etter til junior, det hadde vi blitt veldig takknemlige for, men så heldige er vi ikke desverre.

Vi kjøper brukt tøy når vi kommer over noe han trenger og suplerer med nytt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 09:07   #54
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper endel pent brukt, men arver ingenting. Har muligheten til å arve, men klær som er kjempslitte blir det bare så jeg ikke bruker *sær og vanskelig* Klær fra storebror arver lillebror - og de klær som er fine etter det igjen gies bort til venner/evt selges om det kan selges.

I tillegg arver vi skiutstyr fra sjefen min sin sønn *innser at jeg er heldig med sjefen*

Gammel 16-03-09, 09:52   #55
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har heller dessverre ingen å arve fra. Minstegutten kommer til å arve endel fra mellomste som også er en gutt men det er ikke mye å arve fra eldste som er jente. Alle klærne fra oss arves videre til andre. Vi har nok av små som kan arve fra oss.
Jeg prøver å kjøpe endel brukte klær - gjenbruk er en fin ting. Reserve utedressen er utelukkende kjøpt brukt. bl.a.

Jeg la ut noen innlegg for en stund tilbake ang. om vi skulle fått i stand arvering her inne. Ser nå er det hadde det helt klart vært en ide siden vi er fler her inne som ikke har noen å arve fra.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:03   #56
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det nesten bare gjenbruk. Eneste vi stort sett må kjøpe nytt er ytterdresser og sko. Jakker, regnklær og inneklær arver vi. Også undertøy om det ikke er for slitt og så lenge vi vet hvor det kommer fra.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:08   #57
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har dessverre ingen vi kan arve etter. Lillebror har kunnet arve litt etter storebror, men det meste av klær blir stygt og ødelagt etter fem år med lagring etter god bruk. Vi kjøper lite klær og de blir veldig godt brukt, så de er som oftest ferdig brukt når storebror er ferdig med dem.

Gammel 16-03-09, 10:09   #58
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Her arves det som kn arves, fra en nabo og venner, i tillegg går alt tøy fra ungene våre til venner og families barn.
Jeg er veldig glad i gjenbruk og kunne ikke tenkt meg å kaste noe.
Det som ikke arves bort, gis til fretex.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 10:10   #59
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi arver ikke noe til Storesøster, men hennes tøy fordeles enten til Lillebror (det som ikke er femifemi) eller til andre små prinsesser (barn av venninner/Familie/kollegaer). Lillebrors saker (klær/leker/bilsikring) går videre til de små prinsene til mine kollegaer.

Gammel 16-03-09, 10:11   #60
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg arver gjerne til barna mine- det er alltids en skiftekurv som skal fylles opp, og da er det greit å ha noe uhøytidelig tøy som bare kan ligge...
Vi arvet MYE til jenta vår da hun var baby etter min kusine som er drøye året eldre enn min jente. Men etterhvert tok de hverandre igjen i størrelsen og i tillegg er stilen til jentene såpass forskjellig at det etterhvert ikke var noen vits å hente klær derfra. (en jente er RÅÅÅSA og en jente er mer blå/tøff og ikke særlig RÅSA).

Alt av ytterdresser/regntøy har jenta mi fått i nøytrale farger sånn at det kan arves. Praktisk, rett og slett. Vi har gitt videre en del tøy til venners barn både etter gutten og jenta, det er en god følelse når du vet at folk setter pris på å spare lommeboka og det hvite i øyet ved å arve tøy.
Nå har vi riktignok gått litt tom for barn å arve til ,så derfor har jeg startet en prosess med å selge unna litt...
Jeg ahr både arvet og arvet bort undertøy. Ser ikke noe problem med det, man sender det da bare i 90gradersvasken, og alt som går opp i liminga eller at strikken ryker, kastes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.