|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvHer arves både yttertøy og innetøy. Har fått veldig mye arve-klær til A, og det han ikke sliter ut kommer til å gå viderer til Lillebror. Veldig mye fint som ikke blir utslitt, og da skjønner jeg ikke hvorfor man skal kjøpe nytt. Og om det er litt slitt gjør jo heller ikke det noe, syns jeg.
|
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tøy i arvEldstemann har ikke lenger noen å arve fra (tidligere arvet han en del av sin kusine som stort sett ble kledd i "nøytrale" klær, men nå er de jevnstore). De to brødrene arver derimot omtrent alt. Til minstemann har vi kun kjøpt klær for gavekort vi har fått og kanskje to plagg eller noe sånt utenom. Han arver fra to brødre og ett søskenbarn. Nå har jeg pakket sammen det nøytrale vi har av babyklær og har sendt til søstera mi som venter ei jente. Uteklær arves også. Jeg impregnerer hvis det har blitt dårlig og noen dresser har jeg lappet og sydd litt. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Tøy i arvLillebror arver fra storebror, og fra en venninnes sønn som er midt mellom mine to. Da arver denne gutten fra storebror, og så får vi det igjen når han er ferdig med det, i tillegg til at han også har fått noe nytt underveis, slik at ikke alt er brukt av to barn. Lillebror har altså nesten ikke nye klær. |
|
|
|
#45 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvDet er 10 år mellom mine jenter men jeg har gjemt unna litt klær fra eldstejenta. Ellers har vi dessverre ingen å arve fra. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arve fra, desverre. Handler derfor stort sett alt nytt, men har vært heldig å få tak i en del brukt her inne. Jeg kjøper mer enn gjerne brukte klær. Gjenbruk er bra. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Tøy i arv
Jepp!
|
|
|
|
#49 |
|
Tankefull
|
Sv: Tøy i arvStorebror har ingen å arve, men lillebror arver alt fra storebror.
|
|
|
#50 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvEr heldig og har arvet masse klær fra venner og bekjente. Kjøper også en del brukt. Tror nok at de fleste klærne vil bli utbrukt etter vi er ferdig med dem, ellers vil jeg gi det videre til andre. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Tankefull
|
Sv: Tøy i arvNår det gjelder dresser har jeg funnet ut at det beste er å kjøpe nytt til storebror slik at lillebror kan arve. Frem til nå har kjøpt det meste brukt, men ser at det blir for slitt før det når lillebror.
|
|
|
#53 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tøy i arvSkulle ønske vi hadde hatt noen å arve etter til junior, det hadde vi blitt veldig takknemlige for, men så heldige er vi ikke desverre. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tøy i arvJeg kjøper endel pent brukt, men arver ingenting. Har muligheten til å arve, men klær som er kjempslitte blir det bare så jeg ikke bruker *sær og vanskelig* Klær fra storebror arver lillebror - og de klær som er fine etter det igjen gies bort til venner/evt selges om det kan selges.
|
|
|
#55 |
|
Livsnyter
|
Sv: Tøy i arvVi har heller dessverre ingen å arve fra. Minstegutten kommer til å arve endel fra mellomste som også er en gutt men det er ikke mye å arve fra eldste som er jente. Alle klærne fra oss arves videre til andre. Vi har nok av små som kan arve fra oss. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
seru
|
Sv: Tøy i arvHer er det nesten bare gjenbruk. Eneste vi stort sett må kjøpe nytt er ytterdresser og sko. Jakker, regnklær og inneklær arver vi. Også undertøy om det ikke er for slitt og så lenge vi vet hvor det kommer fra. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Live and let live
|
Sv: Tøy i arvVi har dessverre ingen vi kan arve etter. Lillebror har kunnet arve litt etter storebror, men det meste av klær blir stygt og ødelagt etter fem år med lagring etter god bruk. Vi kjøper lite klær og de blir veldig godt brukt, så de er som oftest ferdig brukt når storebror er ferdig med dem.
|
|
|
#58 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvHer arves det som kn arves, fra en nabo og venner, i tillegg går alt tøy fra ungene våre til venner og families barn.
|
|
|
#59 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Tøy i arvVi arver ikke noe til Storesøster, men hennes tøy fordeles enten til Lillebror (det som ikke er femifemi) eller til andre små prinsesser (barn av venninner/Familie/kollegaer). Lillebrors saker (klær/leker/bilsikring) går videre til de små prinsene til mine kollegaer.
|
|
|
#60 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Tøy i arvJeg arver gjerne til barna mine- det er alltids en skiftekurv som skal fylles opp, og da er det greit å ha noe uhøytidelig tøy som bare kan ligge...
|
![]() |
|
|