|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tøy i arvHar lest gjennom noen tråder her, og jeg lurer på følgende:
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvAlt som kan arves, arves. Og jeg kjøper så mye jeg kan brukt. *miljøforkjemper*
|
|
|
#3 |
|
superbruker
|
Sv: Tøy i arvSelvsagt arver de etter hverandre. Arver også litt av venninner. Minstemor arver nesten alt. Det blir en del klær i og med at storepropell og mellomstepropell er like store.
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Tøy i arvStoresøster arvet endel tidligere, men nå har hun ingen umiddelbare å arve fra. Men kusinen hennes arver veldig mye fra henne.
|
|
|
#5 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Tøy i arvVi har fått masse arvetøy av et vennepar, men nå er guttene våre blitt større enn guttene deres. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Sv: Tøy i arv
Jeg er heller ikke tilhenger av et 'bruk & kast' samfunn! Men ikke bare det, det koster jo både skjorta og det hvite i øyet om man skal kjøpe alt nytt!!
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Tøy i arvVi arver gjerne. Når tøyet er for lite, går det til neste "arving". Vi er veldig lite opptatt av mote for barn, så mye av det poden går i er sikkert klær som er mer enn 10 år gamle. Men hva så? Jeg synes det er moro å se at klær eldstemann hadde på nittitallet kommer tilbake til oss nå etter flere runder. Noen ganger finner jeg ikke plass til å skrive navnet til poden i plagget, for det står så mange andre navn der på tidligere eiere.
|
|
|
#9 |
|
Ute på tur
|
Sv: Tøy i arvVi arver gjerne, men har ingen å arve fra til storebror. Lillebror arver etter storebror og deretter går klærne til Fretex/venninner/salg.
|
|
|
#10 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvSelvfølgelig arves det som arves kan! Nå har jeg tvillinger som ikke så lett arver av hverandre, men i vennegjengen har vi vært flinke til og bevisst på å la tøyet gå på rundgang. Det er praktisk, miljøvennlig og billig.
|
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Tøy i arvmin 3menning har nå 4(3 jenter og 1 gutt) , men nr 3 er 1 mnd gamlere en snoopy, så hun får yttertøy etter turbo og jeg etter hennes jenter. Vi byttelåner bare
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøy i arvLillesøster arver alt etter storesøster. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Tøy i arvVi arver gjerne! Glitterbarnet har igjen søsken å arve fra, og "uheldigvis" så vokser han så fort at han har gått forbi de fleste som er over han i den naturlige arverekkefølgen i vennekretsen. De som har barn på 8-10 år, tenker ikke på en 4,5 åring som en som straks kan passe inn i deres utvokste klær.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Tøy i arvVi har ingen å arve fra, men videresender selvsagt gjerne fravokste ting til yngre barn i vennekretsen og dessuten noe til en yngre kusine.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Tøy i arvVi arver en del tøy fra en nabo,men nå bruker barna nesten samme størrelse så det blir mindre. Jeg kjøper også en del brukt. Samme gjelder mellombror.
|
|
|
|
#16 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Tøy i arvHar arvet masse, arver fra eldste til yngste, og gitt videre til andre. Har også kjøpt mye brukt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Tøy i arvstoresøster har ingen å arve av, men vi gir mye videre til niesa hennes, og etter det igjen så har faktisk naboen vår fått litt.
|
|
|
#18 |
|
Permakulturell
|
Sv: Tøy i arvVi blir superglade for arveklær. For små klær gis bort videre, enten til dedikerte personer eller til Fretex. Noen ganger også til innsamlinger til f. eks. øst-Europa. Sønnen vår har imidlertid blitt litt kresen på tøy - alt av overdeler skal gjerne være med Spiderman-motiv. Men det går uansett mest i bukser og yttertøy, så det går bra.
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tøy i arvDet som ikke er typisk jentete går i arv til Leo, og det som er råsa med Hell Kitty og andre "jente-figurer" går i arv til en niese, eller evt. Fretex/selges. Av Leos klær går unisexklærne til min fetters datter, merkeklær selges, og resten går til fretex.
|
|
|
|
#20 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Tøy i arvJeg er så heldig å ha ei venninne med to jenter som har gitt meg masser av klær til storesøster. Jeg har f.eks ikke kjøpt en eneste parkdress til henne. Det er jo skikkelig luksus. Lillesøster arver storesøster igjen, og jeg har om mulig handlet enda mindre til henne enn til storesøster. Jeg er heller ikke en person som synes det er veldig gøy å shoppe, så for meg passer det utmerket med arveklær. Når vi har bestemt oss for om vi er ferdige med småbarn eller ikke
|
![]() |
|
|