Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 13:24   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=567415

Syns det er provoserende at han sier det jeg. Selv om jeg kan forstå at han er redd nå som han skal stå for retten. Men tenk så redd datteren var og barna hennes var, i alle de årene de satt i kjelleren. og så er han redd for å ta i mot straffen for de than har gjort?

Finnes det noen i verden som har sympati for denne mannen?
Og hvordan oppleves det å være denne mannens advokat? Det er nok ikek noen jobb for hvem som helst.

Håper han får den strengeste straffen som er mulig, dette er en av de værste sakene jeg har lest om tror jeg. Kan ikke forstå at noen kan klare å gjøre noe slikt?!?!

Gammel 16-03-09, 13:27   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritzl til sin advokat: Jeg er redd!

Så bra at han er redd, tenker jeg.

Gammel 16-03-09, 13:29   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det skulle han ha tenkt på for lenge siden. Jeg klarer virkelig ikke å opparbeide så mye som et gram sympati for den fyren.

Gammel 16-03-09, 13:34   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Han har bare godt av å være redd. Håper han får livstid og at de kaster nøkkelen så han ALDRI slipper ut.

Og jeg kan aldri tenke meg at han får det lettvint inne i fengsel heller. Det er nok ingen der som har noen sympati for sånne som ham. Ikke en gang den verste mordforbryteren tror jeg.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:34   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har ingen sympati overhodet for mannen.

Han er vel redd for alle de som kunne tenke seg å lynsje/drepe/torturere seg. Både i og utenfor fengselet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:37   #6
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det skulle han ha tenkt på for lenge siden. Jeg klarer virkelig ikke å opparbeide så mye som et gram sympati for den fyren.

Ja ikke sant! Syns det er provoserende at han gjemmer seg bak permen og jeg da.

Men finnes det noen i hele verden som kan føle sympati med en slik person? Jeg tror nemlig ikke det. Derfor syns jeg det er rart at noen advokat klarer å ta på seg jobben å forsvare denne mannen. Det er sikkert innmari mye penger involvert, men jeg tror ikke jeg ville klart å forholde meg til denne mannen i det hele tatt. Og skjønner ikke at noen advokat kan klare det heller.

Gammel 16-03-09, 13:38   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Enig.

Gammel 16-03-09, 13:41   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Har ingen sympati overhodet for mannen.

Han er vel redd for alle de som kunne tenke seg å lynsje/drepe/torturere seg. Både i og utenfor fengselet.

Ja, jeg klarer ikke la være å tenke på hva som ville skjedd om de hadde sluppet han løs på gaten jeg. Tror ikke han hadde holdt lenge da nei.
Egentlig hadde han fortjent å bli låst inne i "leiligheten" i kjelleren sin og blitt der for evig tid, utsatt for fysisk og psykisk tortur. Fått smake sin egen medisin. Kjenner jeg blir litt barbarisk av slike saker...

Gammel 16-03-09, 13:42   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Dette er jeg helt enig.
Har ingen sympati for den mannen.

Gammel 16-03-09, 13:45   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men hva har egentlig hans følelser å gjøre med hvorvidt vi skal føle sympati med ham eller ei? Han må da få lov til å føle hva han vil, og gi uttrykk for det. Han har selvsagt ikke krav på noe mer sympati av den grunn.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:48   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Dette må jo være inne på listen over de mest stygge sakene i moderne historie. Det er ufattelig at handlingene er utført av et menneske. Handlinger totalt blottet for menneskelighet.

At han er redd, har jeg ingen vansker med å forstå. Skulle bare ønsket at den følelsen kom for veldig mange år siden. Nå vekker det overhode ingen omsorg i meg. Jeg reagerer fysisk når jeg tenker på hva verden er fortalt at han har gjort.

Sist redigert av amor : 16-03-09 kl 14:02.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:51   #12
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Veldig enig med Amor her, og jeg har null sympati for mannen.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 13:52   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men hva har egentlig hans følelser å gjøre med hvorvidt vi skal føle sympati med ham eller ei? Han må da få lov til å føle hva han vil, og gi uttrykk for det. Han har selvsagt ikke krav på noe mer sympati av den grunn.

Det han føler og om vi har sympati eller ikke tror jeg ikke har noen sammenheng altså. For akkurat hva han føler driter vel alle i akkurat nå. Men jeg kjenner jeg blir provosert av at han er redd, selv om jeg forstår at han sikkert er redd for det som kommer. Jeg blir provosert, nettop fordi han burde tenkt på det før han gjennomførte en så grusom handling. Det er rett og slett til pass for han uansett hvilke ting som skjer med han nå.

Men jeg lurer fortsatt på om hvordan noen kan klare å ta jobben som hans advokat jeg da. Ingen som har noen tanker om det? Hadde dere klart å forsvare en slik mann? Og hvordan er det å være hans kone. Hva var hennes rolle i alt dette? Syns det høres ganske utrolig ut å ikke ha noen som helst anelse om hva som skjedde i hennes egen kjeller. Hun må ha vært forferdelig naiv?

Gammel 16-03-09, 13:53   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Håper denne mannen blir 110 år gammel. Om han noensinne slipper ut av fengsel så er jeg rimelg sikker på at det ikke blir et godt liv. Tror i alle fall det blir et jævlig og miserabelt liv for denne laveste og nedrigste av de nedrigste forbryterne. Tror ikke han får det lett i fengsel. Selv andre pedofile jævler må jo avsky han her. Kjenner at jeg håper at han er redd og har det jævlig. Det er veldig sjelden jeg føler sånn glede over hevnfølelser som jeg har for han her.

Gammel 16-03-09, 13:59   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det han føler og om vi har sympati eller ikke tror jeg ikke har noen sammenheng altså. For akkurat hva han føler driter vel alle i akkurat nå. Men jeg kjenner jeg blir provosert av at han er redd, selv om jeg forstår at han sikkert er redd for det som kommer. Jeg blir provosert, nettop fordi han burde tenkt på det før han gjennomførte en så grusom handling. Det er rett og slett til pass for han uansett hvilke ting som skjer med han nå.

Men jeg lurer fortsatt på om hvordan noen kan klare å ta jobben som hans advokat jeg da. Ingen som har noen tanker om det? Hadde dere klart å forsvare en slik mann? Og hvordan er det å være hans kone. Hva var hennes rolle i alt dette? Syns det høres ganske utrolig ut å ikke ha noen som helst anelse om hva som skjedde i hennes egen kjeller. Hun må ha vært forferdelig naiv?

Jeg kan forstå at du blir provosert over følelsene hans, men vi kan altså ikke kreve at han skal føle verken det ene eller det andre. Om han tar straffen sin med et stort smil, er det heller ikke noe vi kan gjøre med. Fordi vi (samfunnet) er bedre enn ham, og har bygget opp et rettssystem som ikke er basert på øye for øye.

Og om å være advokaten hans: det er jo å jobbe på den ytterste skanse av retssikkerheten, og således et svært ærefullt oppdrag. Uten forsvarere hadde vi ikke hatt et rettssamfunn som vi har i dag. Det er jo ikke snakk om å be om frifinnelse av denne mannen, han har jo tilstått, og har et hav av beviser mot seg. Det er likevel viktig at rettsprosessen går riktig for seg og ikke blir styrt fullstendig av følelser (som det jo er forståelig at man har mot denne mannen). Det er også av prinsipiell betydning at selv de verste monstre forsvares og ikke dømmes for noe mer enn man har bevis for.

Gammel 16-03-09, 14:04   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Og om å være advokaten hans: det er jo å jobbe på den ytterste skanse av retssikkerheten, og således et svært ærefullt oppdrag. Uten forsvarere hadde vi ikke hatt et rettssamfunn som vi har i dag. Det er jo ikke snakk om å be om frifinnelse av denne mannen, han har jo tilstått, og har et hav av beviser mot seg. Det er likevel viktig at rettsprosessen går riktig for seg og ikke blir styrt fullstendig av følelser (som det jo er forståelig at man har mot denne mannen). Det er også av prinsipiell betydning at selv de verste monstre forsvares og ikke dømmes for noe mer enn man har bevis for.

Kanina sa det jeg satt her og prøvde å formulere. Alle har rett til en forsvarer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 14:05   #17
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår at han er redd, jeg. Han burde være redd. Nettopp fordi at han ikke møter noen sympati eller støtte noe sted.

Han må ha rett til sin følelse. Og han må ha rett til å formidle sin følelse til sin advokat. Det JEG heller ville stilt spørsmålstegn ved er hvorfor VG og andre aviser ser noe poeng i å formidle dette... men det er vel helst fordi han ikke har kommet med noe annet som de kan trykke, så da ble det hans følelse av redsel.

Ellers har jeg problemer med å skjønne at man kan la seg provosere av at en mann er redd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 14:05   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Jeg kan forstå at du blir provosert over følelsene hans, men vi kan altså ikke kreve at han skal føle verken det ene eller det andre. Om han tar straffen sin med et stort smil, er det heller ikke noe vi kan gjøre med. Fordi vi (samfunnet) er bedre enn ham, og har bygget opp et rettssystem som ikke er basert på øye for øye.

Jeg syns det er imponerende at du klarer å se det så klart altså! For det klarer ikke jeg. Jeg hadde ikke klart å nærme meg denne mannen, og det er vel derfor jeg ikke kan forstå at noen andre kan klare det heller.

Om han hadde tatt i mot dommen med et smil hadde det vært like provoserende, så vi kan vel konkludere med at alt han gjør, vil bli sett på som provoserende i mine øyne.

Gammel 16-03-09, 14:11   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg hadde ikke klart å nærme meg denne mannen, og det er vel derfor jeg ikke kan forstå at noen andre kan klare det heller.

Jeg tror heller ikke jeg hadde klart det. Uten å spy, i alle fall. Men vi er ikke skapt for å klare alle jobber, er vi vel. Man må vel holde fokuset på at man ikke jobber for Fritzl personlig, men for en større sak, nemlig retssikkerheten.

Gammel 16-03-09, 14:11   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ingen sympati med den mannen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.