Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Anbefal en uavhengig butikk du liker!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 21:46   #81
EnHåndfull
Nybegynner

EnHåndfull sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
EnHåndfull har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!

Sømmelig: Symaskincafe med kaffebar, symaskinutleie i systuen, kurs i søm og butikk med utrolig sjarmerende innhold i knappe og glansbilde-sjangeren. Helt herlig rett og slett.

Oslo nye antikvariat: lite, proppfullt antikvariat med en veldig koselig innehaver. Det har et utrolig utvalg og masser av sjarm.

Blomsterhandler Andersen på grünerløkka.

EnHåndfull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 21:53   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av EnHåndfull, her.

Blomsterhandler Andersen på grünerløkka.

I tillegg til å være flinke er de også de desidert kjekkeste blomsterhandlerne på løkka.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 22:03   #83
EnHåndfull
Nybegynner

EnHåndfull sin avatar

Standard

Definitivt! Mang en blomst har blitt kjøpt der av en rødmende undertegnede. Alle blomsterhandlere burde ha minst en kjekkas bak disken.

Gammel 18-03-09, 15:10   #84
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Er det en kjede om det er 3 butikker?
Om ikke, så anbefaler jeg Dropsen. Det er en virkelig farlig butikk for sjokoholikere.

Gammel 18-03-09, 15:22   #85
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint om du skriver hvilken by det er i også, Peaches.

Gammel 18-03-09, 15:42   #86
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Ahh, glemte det. Dropsen er i Stavanger/Sandnes og så er det en filial på Sandvika Storsenter.

Gammel 18-03-09, 15:56   #87
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

og så er det en filial på Sandvika Storsenter.

Jeg prøve å late som den ikke er der. Og jeg går aldri inn i den. Jeg er redd for å bli hekta ved første gangs bruk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 16:04   #88
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Fant ut! Var der på fredag. Hjemmesydd/omsydd barnetøy og barnesaker. Mye kult.

Og så var jeg innom Syvende Himmel. Helt fantastisk butikk og en fantastisk dame bak disken - hun var som klippet rett ut av femtitallet.

Ja, det var disse jeg skulle anbefale i Stavanger.
Syvende Himmel og Harry Camping

Hos Stavanger Antikvariat kan du finne noen skikkelige godbøker.

Jeg er ikke mye i sentrum ser jeg. Det er flere gode uavhengige butikker, men jeg husker ikke hva de heter. I området rundt Bøker & Børst finner man veldig mye bra.

Gammel 18-03-09, 16:53   #89
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil anbefale Sjarm på løkka (det er to butikker som har et slags partnerskap, men de kan vel ikke akkurat kalles en kjede) og Dorothea på Vinterbro.

Begge har en hel del morsomme ting i en nostalgisk stil. Sjarm driver i tillegg med redesign av vintage brudekjoler til en ganske rimelig penge.

Dorothea har alt man kan ønske seg av vakre klær (etter min smak): Odd Molly, Container, Cream, Noa Noa, Culture, Lysgaard, Kaffe mm i tillegg til møbler og interiør. Jeg tror (!) den må være landets største livsstilsbutikk. Nå har de akkurat åpnet en butikk til i Moss og skal åpne en i Lørenskog, så jeg vet ikke om den snart må regnes som en slags kjede.

Gammel 20-03-09, 11:08   #90
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvordan kommer man seg til Vinterbro fra Oslo sentrum?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 11:29   #91
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Du tar buss 541 mot Drøbak fra Jernbanetorget (Strandgata) til stoppet som heter Vinterbro eller neste som heter Sjøskogen (første og andre stopp etter Tusenfryd).

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 11:29   #92
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

E18 sørover (Mosseveien). Når E18 møter E6 befinner du deg på Vinterbro.

Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 11:17   #93
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på Dorothea nå, forresten - og klarte kunststykket å komme tomhendt ut. Det var litt for lyse farger og vide klær for meg der akkurat nå, men jeg skal definitivt tilbake når det nærmer seg vinter. Alle de danske grom-merkene mine var jo der.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 12:14   #94
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen av mine favorittbutikker i Bergen:

Elektrosenteret - 1. etg. i Galleriet; en liten, uavhengig elektrobutikk som klorer seg fast mot alle odds. Masse artige dippedutter og dingsebomser som er "kjekt å ha".

Kinsarvik - på hjørnet av Nygårdsgaten/Olav Kyrres gate; helsekost, frukt og grønnsaker, enormt utvalg i te og økologiske matvarer m.m.m.

Godt brød - Vestre Torggate/Vaskerelven og Korskirkealmenningen; økologiske bakervarer, har fått filialer i Oslo, Asker, Stavanger og Trondheim.

Alveslottet har også nettside (den er nevnt lenger oppe i tråden).

Rubens varme gleder - Vetrlidsalmenning; en skikkelig leken lekebutikk for store og små.

BriKa - Markeveien; spennende klesbutikk med klær fra bl.a. Desigual, Ivan Grundahl og Ilse Jacobsen. (Kanskje litt i grenseland, denne, siden de er med i Habittgruppen som består av åtte klesbutikker i Bergen.)

Twisted - Nygårdsgaten; litt "rocka" butikk med sko og klær fra bl.a. El Naturalista, Ilse Jacobsen, Moods of Norway.

I Kjøttbasaren ligger det flere små matbutikker som selger alt fra fisk og slaktervarer til eksotiske krydder, økologiske produkter, frukt og grønnsaker.

Dessverre har to av mine favorittbutikker; Pinocchio (leker) og Soria Moria (barneklær) måttet legge inn årene, nettopp fordi de ikke har klart å konkurrere med kjedebutikkenes "billighetstyranni". Jeg synes det er trist ...

Sist redigert av kris : 30-03-09 kl 12:20.
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 12:18   #95
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av EnHåndfull, her.

Sømmelig: Symaskincafe med kaffebar, symaskinutleie i systuen, kurs i søm og butikk med utrolig sjarmerende innhold i knappe og glansbilde-sjangeren. Helt herlig rett og slett.

Avvikles dessverre i løpet av kommende måned. Salget startet på onsdag.

Gammel 30-03-09, 12:23   #96
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nei! Og jeg som oppdaget dem for bare kort tid siden. Men det er kanskje en mulighet til å skaffe seg billige stoffer?

Gammel 30-03-09, 12:28   #97
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men det er kanskje en mulighet til å skaffe seg billige stoffer?

Gammel 30-03-09, 17:54   #98
EnHåndfull
Nybegynner

EnHåndfull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det var trist! Another one bites the dust. Det er vel ingenting annet å gjøre enn å støtte opp om de uavhengige butikkene vi har igjen, samt å dra og blåse av noen spenn på sømmeligsalg.

Gammel 30-03-09, 17:56   #99
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå veier jeg litt for mye, men når/da jeg er litt tynnere likte jeg godt butikken Med og Uten på Grünerløkka (dessverre ingen nettside som jeg fant). Butikken har adresse korsgata, men hjeg har alltid tenkt på det som markveien. De selger moteklær; Odd Molly og den stilen i tillegg til et egetdesignet merke. De selger både dame og herreklær og mannen shopper også en del der.

Å ja, det er verdens beste butikk! Jeg var der og blakket meg på St. Martins-klær i dag.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 18:19   #100
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Tante Bruun i Ålesund:
http://tantebruun.no/Sider/DefaultTop.asp?ArtId=726

Interiør butikk som har det meste! Alt fra tapeter, nykvernet kaffe til klær fra chill norway.

Farmor Ingvarda i Ålesund:
Masse stilige barneklær og leker.
http://ingvarda.no/

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.