Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Anbefal en uavhengig butikk du liker!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-09, 15:02   #21
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jacobs på Holtet når det gjelder mat, og Dorothea på Vinterbrosenteret for fine klær.

Jacobs er kjøpt opp av Norgesgruppen og kan vel ikke lenger omtales som uavhengig.

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:06   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jacobs er kjøpt opp av Norgesgruppen og kan vel ikke lenger omtales som uavhengig.

Alltid skal du komme og ødelegge!

Okei da, men Dorothea er bra. Du kunne sikkert finne deg noen fine servietter eller singletter eller knestrømper eller tunikaer der.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:08   #23
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Cornelias Hus i Trondheim har mye fint. Interiør og klesmerker som Odd Molly, Katvig, Molo m.m. Har også nettbutikk.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:13   #24
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Cara i Drammen er helt uavhengig og har mye fint.
Klær , sko og smykker.

Sist redigert av Angelique : 10-03-09 kl 15:19.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:16   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Mmmm. Jeg savner alle de små innvandrerbutikkene også. Bare svinge innom og få meg seg en fersk børek i en serviett. Plutselig kan jeg ikke huske hvorfor jeg flyttet fra Oslo.

Er det noen av dere som har vært i Friends Fair Trade-butikken i Storgata? Jeg har handlet litt i nettbutikken, og lurer på om selve butikken er verdt et besøk også.

Har ikke vært i Friend Fair Trade-butikken, men kjører forbi med trikke hver dag. Jeg tror de har fått bar eller café der også.

Ang. innvandrersjapper så vil jeg anbefale grønnsaksbutikken på Grønlands Torg. De har supert utvalg både av ferske grønnsaker, honning, snop og deilige børek. De selger børek for 15,- når Deli de Luca rett rundt hjørnet selger dem for 40,- I tillegg har ene datteren som sitter i kassa en helt fantastisk Amy Winehouse-sveis!

Grønnsaksbutikken på Sagene er også fin, med god ferskvaredisk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:17   #26
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Elisa Day er en fin liten klesbutikk i Markveien på Løkka. En av damene som driver den designer klær som selges i butikken, ellers har de merker jeg aldri har hørt om før. De har dessverre ikke webside foreløpig, men jeg kjøpte en kjole der i forrige uke som jeg får masse skryt av! :levende reklameplakat:

Gammel 10-03-09, 15:18   #27
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

I Sannergata har det kommet en ny liten butikk, Mormors Kommode. Der får man kjøpt alle de småtingene som man kan forvente å finne i mormors kommode. Litt dillete, men masse fint også. Du kan lese om butikken her: http://www.ostkantavisa.no/apps/pbcs...LTUR/540037480

Gammel 10-03-09, 15:20   #28
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Mia`s" på Stjørdal er en butikk med MYE lekkert!
Anbefales på det sterkeste. De har merker som Creme, Kaffe, Container etc.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:24   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå veier jeg litt for mye, men når/da jeg er litt tynnere likte jeg godt butikken Med og Uten på Grünerløkka (dessverre ingen nettside som jeg fant). Butikken har adresse korsgata, men hjeg har alltid tenkt på det som markveien. De selger moteklær; Odd Molly og den stilen i tillegg til et egetdesignet merke. De selger både dame og herreklær og mannen shopper også en del der.

Gammel 10-03-09, 15:33   #30
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår ett slag for Shine i Trondheim.
Fransk innehaver som reiser til Paris å handler inn klær fra relativt ukjente merker. Mye glamour og ultrafeminint. Akkurat slik jeg liker det

Gammel 10-03-09, 15:34   #31
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Alltid skal du komme og ødelegge!

Alltid? Og jeg som bare prøvde å være korrigerende hjelpsom.

Vareutvalget skal visstnok ikke være påvirket av overtagelsen. Jeg handler sjelden der, men jeg har vært der et par ganger etter at Norgesgruppen tok over, og jeg kan ikke si at jeg merker noen forskjell.

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:43   #32
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bislet Bok i Oslo (Thereses gate). Her er en omtale fra forfatterforeningen.

Sitat:

Tar du turen til bokhandelen i Thereses gate, skal det godt gjøres å gå derfra uten å være en bok rikere. Pass bare på ikke å stresse. Det tar nemlig tid å kikke gjennom de mange tilbudstitlene som ligger på bordene utenfor butikken, der du kan få med deg flere av fjorårets utgivelser til en billig penge.
Og når du er vel innenfor, forsvinner tiden. Der blir du nemlig møtt av en innbydende buffet – det bugner av norsk og oversatt pocket, noen klassikere, andre samtidslitteratur, og kunstbøker av format på dette bordet som legger beslag på rundt halvparten av butikkens areal.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:04   #33
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg får komme med noen favoritter i Tromsø også da, siden jeg til nå bare har anbefalt en butikk i Trondheim:
Mydland vilt og delikatesse i Skippergata, slakterforretning. Har blant annet deilig gravet reinsdyr som jeg gleder meg til å spise når jeg ikke er gravid lengre.

Eide handel i Eidkjosen har byens beste utvalg i fersk fisk (utenom fiskebutikkene ihvertfall). Det er den eneste matbutikken som mannen min vil kjøpe fisk på, han er vant til å hente fersk fisk på fiskebruket hjemmefra og er superkresen. De er vel egentlig en del av en kjede, men det er veldig lite kjedepreg over butikken. Litt landhandel med fiskeutstyr og sysaker og diverse innimellom matvarene.

Helmersen delikatesser er en liten delikatessebutikk i Storgata med et lite med bra utvalg av varer. Driver også med catering, og har et par stoler for kaffegjester. Den eneste caféen i sentrum hvor jeg har funnet god kakao så langt. De har også en avdeling på Jekta i Gjæverbukta.

Tromsø bruktbokhandel, bak sportsbutikken vis-a-vis domkirka i sentrum har både bøker, tegneserier og et godt utvalg av playmobil av alle ting.

Internasjonalt matsenter og Alanya import i sørbyen har endel bra matvarer man ikke får tak i andre steder. De er de eneste stedene i byen man får ok tang til makiruller og skikkelig wasabirotpuré. Alanya import har god og rimelig fetaost.

m.a.s. er en uavhengig klesbutikk med mange litt dyrere klesmerker, og hyggelig og veldig hjelpsom betjening (litt vel hjelpsom for min smak av og til, men det er vel mest fordi jeg egentlig ikke har råd til å kjøpe noe der).

Gammel 11-03-09, 10:34   #34
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Mine favoritter er visst allerede nevnt, ser jeg, men jeg kan jo nevne Snella og Petronella, som har masse fine knapper.

Dette er vel ikke akkurat en butikk, men det er allikevel et fantastisk tips: Den lille kokosbollefabrikken på Sagene.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:39   #35
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da får jeg vel følge på med et par til. Vi snakker Tromsø:

A. Dragøy AS. Fiskebutikk som har eksistert "i alle år". Ligger i Torghuken, midt i sentrum, nedafor Stortorget, i bygget til Norges Råfisklag. De har også avdeling på kjøpesenteret Jekta bakpå øya, mot flyplassen.
Har hørt historier om turister som har vært der og handlet fisk, og Dragøy har pakket alt i is og isopor og levert på flyplassen så de fikk det med sørover/utenlands.

Kaikanten.
Fiskebutikk i kjøpesenteret Amfi Pyramiden i Tromsdalen. De lager en fantastisk god bacalao som kan kjøpes i Spar-butikkene i byen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:42   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tonica Vintage på Majorstuen er drevet av en veldig hyggelig og passelig skrullete dame. Det jobber flere hyggelige eldre damer der og de spiller alltid fransk musikk ala Edith Piaf. Ja, også selger de alt mulig rart. Vintage dameklær, kjoler, sko, vesker, belter, lamper, kåper osv.osv.

Alma & Lukke på Majorstuen selger barneklær og har bl.a. mange kjente danske merker. Veldig hyggelig og hjelpsom betjening.

Majorstuen Te og Kaffe er en søt liten butikk i Bogstadveien som selger masse god te. Og sikkert kaffe også, men det har jeg ikke kjøpt der.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 10:47   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner jeg er veldig glad for at bessretro har åpnet her i Trondheim. Skal definitivt rote meg en tur nedover dit. Skulle foreslå Shine jeg også.

Ellers så er det en sorg at maskinkompaniet har stengt. Karene som drev det er nok blitt gamle - men det var plassen man kunne finne de tingene man ikke fant andre steder.

Gammel 11-03-09, 12:09   #38
Holca
Nybegynner

Holca sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Holca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Dette er kun en fordel som gjør at man kan kjøpe inn de andre dagligvarene man trenger til samme pris som Meny etc.

Når det gjelder kjøtt, fisk og frukt samt importvarene handler Jacobs utenom Norgesgruppen av små produsenter etc. Dette gjør butikken helt unik! For ikke å snakke om kunnskapen til de som jobber der.

Dagens reklame

Holca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 12:27   #39
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Åh, Kokosbollefabrikken!

Jeg slår et slag for Eske interiør & design, i Sofiesgate.

Gammel 11-03-09, 13:29   #40
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Fjeldberg og Frogner Special er skikkelige godtebutikker for matvrak.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.