Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Erfaring med reklamasjon på ReimaTec?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-09, 15:42   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Erfaring med reklamasjon på ReimaTec?

Ja det lurer jeg på.

Min lille prins har brukt sin nye Reimatec vårdress kanskje 4-5ganger.
Ikke vasket den enda, og i dag i barnahagen var han blitt kliss
våt fra rompa og ned.
Bare sitti på bakke å lekt, ikke vært i vannet.

Vært på hjemmesiden til Reima, det står at dressene skal tåle å brukes
også i vanndammene. Hvordan kan dem reklamere med slikt når den ikke tåler gress og bitte litt snø en gang?

Jeg tror kvitteringen ligger et sted her, men dressen er kjøpt i Sverige.

Noen som vet hva dem evt gjør ved reklamasjon?

Nå reiser jeg til en butikk en time unna, her skal Ticket vårdress i hus med en gang!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 17:17   #2
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med reklamasjon på ReimaTec??

Kontakt Reima på mail i stedet for å gå i butikken. Jeg sendte mail rett til Troll da jeg reklamerte på vår dress, da slipper man butikken som mellomledd.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 17:28   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Er det REimaTec skal den tåle dette, ingen tvil.
Gå til butikken og få de til å sende inn dressen, eller bare få en ny.

Gammel 16-04-09, 18:33   #4
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Fikk svar fra Reima nå, at den skal tåle mer.
Skulle ta den med i til butikken den var kjøpt, problemet er
at det er i Sverige. Sukk. .
Må slutte å handle slike ting vekk hjemmen i fra.
Har spurt om jeg evt kan gå til butikken her i byen som selger Reima, men får
vel svar på det først i morra.

Har iallfall fått vært å kjøpt en TTH vårdress nå, så får vi se om den holder.
Jeg som likte så godt nye fargene til Reima.

Gammel 16-04-09, 18:54   #5
Left
Passiv

Standard

Er ikke imponert over ReimaTec jeg heller. Vårdressen til storebror fikk hull på knærne etter få gangers bruk. Den er ikke brukt mer enn 5-6 ganger totalt, og har tydelig slitasje på knærne.

Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 22:34   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Å nå oppdaget jeg at den ene knappen har falt ut. Så er et hull foran på dressen.
Jeg vil ha pengene mine tilbake.
Vil ikke ha sånn møkkadress. . .

Har iallfall funnet kvitteringen.

Gammel 16-04-09, 22:35   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes Reima er dritt. Kommer aldri mer til å kjøpe det.
Du bør absolutt få pengene tilbake, du har krav på det så lenge varen ikke står til forventningene.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 22:43   #8
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg synes Reima er dritt. Kommer aldri mer til å kjøpe det.
Du bør absolutt få pengene tilbake, du har krav på det så lenge varen ikke står til forventningene.

Ja ikke sant!
Har sendt dem nok en mail og fortalt om knappen.
Sa jeg hadde kvitteringen og sa jeg ville heve kjøpet.
Så spurte jeg bare hva dem gjode for å gjøre det enkelt for meg.

Jeg trodde kanskje Reima hadde funnet på noe nyttog bedre, for dem har byttet stoff, men nei da. Enda dårligere.
Aldri mer!!!

Gammel 17-04-09, 10:34   #9
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Sv: Erfaring med reklamasjon på ReimaTec?

Møkka Reima. De har jammen ikke samme service som troll.
Sa jeg hadde kjøpt dressen i Sverige og fikk beskjed om at all reklamsjon
måtte gå igjennom butikken den var kjøpt i.
Jeg skal ikke bruke alle de orden jeg sier høyt her hjemme nå.

Jeg har ikke gitt meg enda, men jammen som jeg er sint.

Var liksom bare en settning fra dem i hele mailen og det var settningen under. Ikke hilsen .... en gang.

Beklager, men Sverige er eget salgsområde. Det er butikkene selv som tar seg av eventuelle reklamasjoner.

Gammel 17-04-09, 12:14   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Fikk nok en mail fra Reima, en som sitter litt høyere opp i styret.
Han hadde sendt min sak til Findland og han skulle ditt neste uke, da skulle
dem ta det opp.
Og han var tilbake i uke 18, så fikk først svar da.
Han sa det var slik prosedyren i Reima var, at all rekamasjon gikk igjennom butikken varen var kjøpt i.
Så til alle Reima elskere, kjøp kun i lokalbutikk, ikke regn med service om du har vært uheldig å fikk lyst på et Reimaprodukt når du var på ferie e.l.

Dette blir for dumt altså. Sukk.

Er det bare jeg som synes dette er dårlig service?
Produktet er jo ubrukelig, og står ikke til det dem lover.

Gammel 17-04-09, 12:25   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Her er også dressen søkkvåt. Funket veldig bra i snø, men ikke på våte dager. Men men. Den holdt i vinter, så for sent å gjøre noe mer nå. Forsøker ReimaTec+ på henne til høsten, siden jeg har kjøpt den på salg. Så får vi se.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 12:27   #12
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Dette her er den nyeste vårdressen de har. Med nytt og liksom bedre stoff.
Bløff.....sukk...

Gammel 17-04-09, 12:28   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Står at den skal kunne lekes med i vanndammer til og med. På hjemmesiden.

Dette er hentet fra forsiden til Reima:
Reimatec™ Hvis du bruker klær og sko fra Reimatec™, kan du trygt hoppe i sølepyttene! Med vanntette Reimatec™-produkter som puster er det fint å være utendørs – uansett vær.

Sist redigert av Grøten : 17-04-09 kl 12:29. Årsak: La til reklame fra Reimas hjemmeside.
Gammel 17-04-09, 14:36   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

jeg var strålende fornøyd med servicen til reima når vi kjøpte dress som manglet hette. Selv om den var kjøpt på salg 6 mnd i forveien å jeg ikke så det fø på høsten så fikk vi ny hette uten problemer. Først klaget vi til babyshop men det tok hundre år så da kontaktet jeg reima å fikk litt fortgang.
er vel ikke så rart at man må gå gjennom butikken egentlig, jeg skjønnr jo det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:46   #15
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

jeg var strålende fornøyd med servicen til reima når vi kjøpte dress som manglet hette. Selv om den var kjøpt på salg 6 mnd i forveien å jeg ikke så det fø på høsten så fikk vi ny hette uten problemer. Først klaget vi til babyshop men det tok hundre år så da kontaktet jeg reima å fikk litt fortgang.
er vel ikke så rart at man må gå gjennom butikken egentlig, jeg skjønnr jo det.

Kan skjønne at dem vil jeg skal gå igjennom butikken. Men jeg spurte om det var mulig å gå til min lokale butikk, med en evt mail fra Reima. Sånn at Reima gikk god for at butikken min fikk pengene sine eller ny dress.
Det må vel være mulig for en så stor bedrift med salg av like dresser i mange land å kunne hjelpe folk hvor dem er.
Jeg har kvittering og dressen, men bare ikke mulighet til å reise til Sverige nå.

Derfor sier jeg jo også at til alle Reima elskere, kjøp kun dressen i lokal butikk, eller butikk man har direkte tilgang til.
Synes det er en trist greie, for mener om man kommer over noe fint dem ikke har i en butikk i byen nær seg kan man ikke kjøpe det. Blir det noe feil er jo veien å gå så lang.

Når man sammenligner med Troll som flere her inne bare har fått ny dress rett i postkassa når dem har reklamert. Reima burde klare det samme synes jeg. De er jo like store og kjente, om ikke større også.

Mulig jeg er ser litt rødt på det fordi jeg synes det er så urettferdig. Hadde jo lyst på denne dressen. Var jo derfor jeg kjøpt den. Men en dress som suger vann og en knapp alt har falt av er ikke god nok for meg.

Gammel 17-04-09, 15:16   #16
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Kjenner at jeg blir litt skep på å kjøp den nye Reimadressen nå... Det er de nye vårdressene med litt annerledes stoff, for eksempel de med striper på overdelen? Jeg har vært SUPERFORNØYD med Reima så langt. Gutten min har aldri blitt kald og er sjeldent våt, men nå føler jeg at jeg må høre med flere folk ang. de nye dressene.... Noen her inne som er fornøyde med de nye fra Reima??

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 15:30   #17
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Den jeg har er den super fine med striper.
Jeg kan nok vært ha vært uheldig å fått en dårlig utgave.
Mange som er fornøyd med Reima. Og jeg har vært det med de andre dressene jeg har hatt.
Jeg er fornøyd med TTH, mange her inne som ikke liker den.
Så du vil nok alltid møte forskjellige meninger.

Men det nye stoffet virket bare så utrolig bra. For det er nytt i år, så det er vel
ikke testet så mye enda? Litt usikker jeg.
Men jeg har i alle fall vært veldig uheldig.

Vet det er ei til her inne med den dressen jeg har i alle fall. Kan jo håpe hun svarer.

Gammel 17-04-09, 15:33   #18
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Det er utgaven vi har.

Gammel 17-04-09, 15:43   #19
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Den der ja! Æsj... Skep...

Det er tydeligvis forskjell på service. http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=64024
Har aldri hatt Troll selv, men er imponert over hvordan de håndterer reklamasjoner jmfr linken. Reima går jo for å være litt stivbeinte på akkurat det der. Trist, for klærne er jo så fine!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 15:49   #20
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Og tror meg, jeg har sagt i fra til Reima hvordan konkurrentene håndterer reklamasjoner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.