Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hagearbeid ok på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 22:28   #121
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hagearbeid ok på en søndag?

Ja til hagearbeid på søndager! Selv om jeg vet at min ene gamle nestenpensjonistprofessornabo ikke syns noe om å jobbe på hviledager.

Gammel 19-04-09, 22:32   #122
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånne gammeldagse "regler" bryr jeg meg overhodet ikke noe om.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:41   #123
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt ok, men man holder seg til stille hagearbeid.
Det er ikke nødvendig å starte gressklippern, men på vinteren bruker jeg gjerne snøfresen da, men det er jo ikke direkte hagearbeid

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:27   #124
September
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
September er litt kul
Standard

Dette tenkte jeg også på i dag, endte opp med å ikke gjøre hagearbeid.
Men det var vel mer fordi jeg var litt lat og heller hadde lyst til å gjøre andre ting.

Så, ja, jeg kan godt jobbe i hagen en søndag dersom jeg har lyst. Men jeg klipper ikke plenen og prøver å gjøre det som ikke lager så mye bråk.

Gammel 19-04-09, 23:28   #125
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Vi jobbet ute idag og var ikke de eneste.

Gammel 19-04-09, 23:33   #126
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*har-ikke-lest-hele-tråden*

Men hva med snømåking? Skal man la skufla stå fordi det er søndag?

Sjøl henger jeg ut både bh-er og truser og står med rompa i været og hodet i bedet uansett hvilken ukedag det er.

Gammel 19-04-09, 23:33   #127
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

I vårt nabolag er det "ingen" som bryr seg om hvilken dag de klipper gress eller henger ut klær på. Vi lever tross alt i 2009 og ofte er helgen den eneste fritiden man kan gjøre slike ting på.

Gammel 19-04-09, 23:34   #128
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her i nabolaget har vi en uskreven regel om at folk gjør som det passer dem på søndager så lenge det ikke bråker. Vi jobber i hagen,vasker bil og henger ut klær, maler osv. men dropper plenklipp og annet ståk så fremt vi kan.
Min nabofamiie er strengt religiøse og gjør absolutt ingen ting på søndager.

Gammel 19-04-09, 23:35   #129
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Sjøl henger jeg ut både bh-er og truser og står med rompa i været og hodet i bedet uansett hvilken ukedag det er.

Så lenge du ikke gjør det i string-bikini, så … Det gjorde en av naboene våre i fjor sommer, og det var vesentlig mer forstyrrende enn høylydt gressklipping, for å si det slik …

Sånn apropos graden av intimitet man vil dele med naboene sine.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:36   #130
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Vi gjør som det passer oss i vårt nabolag også. Men tar selvfølgelig hensyn til om folk har besøk o.s.v.
Vi har en åpen dialog og er det noe som sjenere, så snakker vi til hverandre og alle har iallfall til nå respektert det.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:40   #131
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

I vårt nabolag er det "ingen" som bryr seg om hvilken dag de klipper gress eller henger ut klær på. Vi lever tross alt i 2009 og ofte er helgen den eneste fritiden man kan gjøre slike ting på.

Nei, og hvis gresset er tørt nok på søndag, er det slett ingen garanti for at det er tørt nok på mandag. Så da tar man frem klipperen ca midt på dagen når folk sjelden sover eller har middagsgjester.

Gammel 19-04-09, 23:41   #132
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så lenge du ikke gjør det i string-bikini, så … Det gjorde en av naboene våre i fjor sommer, og det var vesentlig mer forstyrrende enn høylydt gressklipping, for å si det slik …

Sånn apropos graden av intimitet man vil dele med naboene sine.

Jeg forsøker å holde meg til mamelukker.

Gammel 20-04-09, 00:01   #133
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er rett og slett litt sjokka av at det finnes folk som mener man bør unngå luking og raking og slikt på søndager! Hva folk velger for seg selv er jo ett fett for meg, men at andre også skal holde seg unna? Makan.

Bråking venter vi med til etter ca 12, men han inntrykk av at andre naboer begynner etter kl 10. Så vi skiller oss nok ikke særlig ut.

Klesvasken hang jeg ut 1. påskedag. Følte meg bittelitt rebelsk, men ga bang siden det var fint tørkevær og vi hadde vasket sengetøy. Om andre synes det er stygt bryr jeg meg ikke noe om. Vedstabelen til naboen er ikke fortryllende å se på den heller, men jeg overlever likevel.

Gammel 20-04-09, 00:04   #134
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vedstabelen til naboen er ikke fortryllende å se på den heller, men jeg overlever likevel.

Så lenge de tar den inn på søndager, så.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:04   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg får skikkelig 70-tallet-på-bøgda-vibber av Travolta, kjenner jeg. :vestlandsbarndom:

- "Nei, HAR du sitt, du, no E' da gale borte hos Jakopen og lefse-Marie! Veit du, klesvaskjen den hong ute, både långfredag og påskedag, med regn innimjødlo! Ja, der går da for seg, du! Ska' tru om hu skylte den opp ittepå?! Nei, da gjorde hu nok IKKJE, nei! Huff, kor SKA' ditta enda henne?!!"

Stord?

Gammel 20-04-09, 09:09   #136
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg får skikkelig 70-tallet-på-bøgda-vibber av Travolta, kjenner jeg. :vestlandsbarndom:

- "Nei, HAR du sitt, du, no E' da gale borte hos Jakopen og lefse-Marie! Veit du, klesvaskjen den hong ute, både långfredag og påskedag, med regn innimjødlo! Ja, der går da for seg, du! Ska' tru om hu skylte den opp ittepå?! Nei, da gjorde hu nok IKKJE, nei! Huff, kor SKA' ditta enda henne?!!"

Sitter på jobb og ler meg skakk nå! Altså, jeg føler meg litt misforstått nå, men må jo bare applaudere Polyanna (jeg har tross alt humoristisk sans). Men jeg kjenner meg ikke igjen, bare så det er sagt!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:13   #137
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg forsøker å holde meg til mamelukker.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:28   #138
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Den siste barne dåpen vi hadde ble selvsagt holdt på en søndag, den dagen fant naboen ut at de skulle klippe gress, hekk og gresskanter med ting som gikk å bensin. Jeg bryr meg sjelden,men da ble jeg irritert.
Alle gjestene mine satt jo ute i godværet, alle reiste seg samtidig og kikket stygt på naboen. Men hun dret da i det hun, hun knøt bare bikinitoppen bedre på og gikk over på den andre siden hun.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:30   #139
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt ok. Men kanskje ikke støyende arbeid, type klippe gresset og slikt. Jeg henger forresten ikke ut tøy søndager, for det var mamma så nøye på og det har jeg visst fått med meg videre.

Vi er forresten nye i nabolaget og har en del eldre naboer i borettslaget, så derfor synes jeg det er greit å trå litt varsomt i starten. I hvert fall til vi ser hva som er skikk og bruk her.

Gammel 20-04-09, 10:24   #140
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes hagearbeid er ok på helligdager, men man kan la være å bruke bråkete maskiner. Det samme synes jeg gjelder bråkete oppussingsarbeid inne i leilighetene. Dette synes jeg like mye fordi jeg synes det er fint med en dag i uken hvor det er litt rolig ute, og folk bare koser seg med det de synes er fint å gjøre - enten det er å gå tur, gjøre håndarbeid, gjøre hagearbeid eller vaske bilen.

Henge tøy ute på søndager bryr jeg meg heller ikke om. Setter tørkestativet ut enten det er søndager eller andre dager, når det er tørkevær.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.