Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hagearbeid ok på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 20:19   #101
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagearbeid ok på en søndag?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Blir man sur av å se klesvask så er man en vrang og prinsippridende vriompeis.

Jeg stod nettopp å kikka ut vinduet og studerte naboens klesvask. Jeg klarte bare ikke å bli forbanna, altså.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:21   #102
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

(lurer på om hun vasket om igjen forresten?

Du har litt av hvert å bekymre deg for, forstår jeg.

Gammel 19-04-09, 20:29   #103
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det ser ekstra stygt ut på en søndag.

Koster det så mye å henge ut tøyet inne akkurat denne dagen da?

Jepp. Vi har bare fri lørdag og søndag og søndag vasker jeg ofte sengeklærene jeg skiftet til helgen. Det kunne ikke falle meg inn å henge opp 5 x sengetøy inne for å ikke sjenere naboen, ei heller la 5 x sengetøy fylle vaskerommet en hel uke.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Folk som i fullt alvor mener at man ikke skal luke ugress eller henge ut klær på søndag, er garantert ikke fulltidsarbeidende småbarnsforeldre. Når skulle man ellers ha tid til å luke ugress og vaske klær, liksom?

Enig.

.....den hang altså midt i fleisen vår (jeg har ikke behov for å se rett i naboens truser).

Hvorfor i all verden er du interessert i naboens truser?

Jeg jobber i hagen og henger altså ut klær søndag som alle andre dager. Vi venter med bråkearbeid til etter kl 14.00, både for å vise respekt for kirketiden og for å vise respekt for naboen som stort sett fester hele lørdagsnatten og sover lenge om søndagen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 20:34   #104
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Og hva sier mannen din til dette, da? Hmmm?

Han satt inne og kikket tv han, så han var ikke plaget av den bare overkroppen på andre siden av veien han heller.

Gammel 19-04-09, 20:41   #105
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke sagt at jeg misliker hagearbeid på søndager. Vi holder da også på ute denne dagen, og av og til er vi nødt til å gjøre noe som bråker litt. Men såfremt vi kan, så prøver jeg å unngå plenklipping etc. Jeg henger også opp klær, men da altså ikke midt i fleisen på naboen. Den naboen som jeg referte til hadde en laaang snor full av tøy hele tiden. Den hang ute i regnvær (lurer på om hun vasket om igjen forresten?) og den hang altså midt i fleisen vår (jeg har ikke behov for å se rett i naboens truser). Jeg klarer fint å henge opp vasken de andre 6 dagene i uka. Og ja, jeg jobber full tid.

Som representant for folk som lar klesvasken henge ute til de får tid til å ta den inn (Kanskje jeg er naboen din. ), og dermed risikerer å få den skylt et par ekstra ganger:
-Nei, jeg vasker overhodet ikke om igjen hvis det har regnet på klærne. Regnvann er minst like rent som det du har i vaskemaskina, og det skader absolutt ikke å få skylt vekk litt ekstra kjemikalier. Det er ingenting som lukter så godt som klær som er regnskylt.

Gammel 19-04-09, 20:45   #106
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes ikke noe hviledag her i huset.

Gammel 19-04-09, 21:17   #107
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(lurer på om hun vasket om igjen forresten?)

Du kødder med oss nå, ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Har aldri tid til å luke ugress, kjedeligere arbeid kan jeg ikke tenke meg.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å la være å luke ugress også på søndag. Det er min normale strategi.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:21   #108
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke ramlet meg inn å ikke jobbe i hagen på en søndag. Virkelig. Å plage andre med vilje, derimot, er en annen sak. Man trenger ikke stå med motorsagen mens naboen har gjester på grilling, og man trenger heller ikke demonstrativt høytrykkspyle garasjen på 17. mai, slik naboen vår gjorde. Å jobbe i hagen, bråke litt på trampolinen eller hva som helst synes jeg er helt i orden.

Henge ut klær gjør jeg ikke. Jeg har pollenallergi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:35   #109
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Her er ingen hviledag hellig.

Det som irriterer meg veldig når jeg er på besøk hos min mor, er å bli vekket tidlig av støyende kirkeklokker de få dagene jeg kan sove frempå. Rekker akkurat å sovne igjen før de på nytt setter i gang.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:38   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kirkeklokker er ikke gøy nei. Eller, nå bryr jeg meg ikke så mye for jeg sover sjelden til senere enn 10 når jeg får sove ut, men jeg er oppvokst rett nedi gata for ei kirke, og jeg husker godt den klangen i ørene hver søndagsmorgen etter en fest.

Gammel 19-04-09, 21:44   #111
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Helt OK med hagearbeid på en søndag, men man kan kanskje holde seg unna bråkete ting som motorgressklipper og slikt. I allefall til ut på ettermiddagen.

For meg er ikke hagearbeid jobb, der er fritid

Nei, klær henger man ikke opp utendørs på en søndag! Jobbe stille i hagen synes jeg går an, men gressklipperen bør man unngå så langt man kan.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Man kan jobbe i hagen uten å plage andre. Bråkete maskiner syns jeg man kan bruke andre dager.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Motorsag og støyende gressklipper bør hvile om søndagen, syns jeg. Man kan godt ha en stilledag i uken. Om litt skal jeg ut og plante ut noen blomster jeg har fått i gave.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tørker tøy og jobber i hagen på søndager uten å ofre det en tanke at det skulle være noe galt i det. Men vi unngår bråkemaskiner.

Her var det mange jeg var enig med. Jeg både henger opp klesvask og jobber i hagen om søndagene. Særlig det siste er en avslappende fritidsaktivitet. Men jeg synes det er deilig å slippe veldig mye bråk ute. Jeg vil gjerne kunne sitte ute og slappe av. :gamlis:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:47   #112
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nuvel, det er ikke sånn at dagen min blir ødelagt hvis jeg ser klesvask på en søndag. Langt i fra. Men siden vi diskuterte hva som passer seg på søndager, så nevnte jeg det. Det har vel noe med at jeg er innprentet fra barndommen at man ikke henger opp klesvask synlig på søndager. Og jeg ser egentlig poenget. Selvsagt er det ok av og til hvis man absolutt ikke har fått gjort det før i uka, men hvis man kan - ja, så er det fint å ikke gjøre det. Jeg synes det er deilig å ha en dag hvor det mest mulig ro. Dvs. mindre biltrafikk, søndagsstengte butikker og ellers mindre aktivitet enn de andre dagene. Men nei, jeg går ikke rundt å ser etter søndagsvask, slik at jeg skal få noe å irritere meg over.

Helt enig med Travolta.
Men det har også litt å si hvor tett man bor, og hvor synlig og blafrende en klesvask er. Jeg tar også mer hensyn fordi vi har noen eldre naboer i nærheten. Rett etter vi flyttet inn, kom en eldre nabo og ringte på døren en lørdag kl 20 for å si at man har ikke klesvask til tørk på søndager! (ok, den damen er meget spesiell da )

Bråkete hagemaskiner venter vi med til utpå ettermiddagen. Jeg henger ut klesvask på stativ på den usjenerte verandaen i stedet for på klesstativet, som alle kan se.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:53   #113
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får skikkelig 70-tallet-på-bøgda-vibber av Travolta, kjenner jeg. :vestlandsbarndom:

- "Nei, HAR du sitt, du, no E' da gale borte hos Jakopen og lefse-Marie! Veit du, klesvaskjen den hong ute, både långfredag og påskedag, med regn innimjødlo! Ja, der går da for seg, du! Ska' tru om hu skylte den opp ittepå?! Nei, da gjorde hu nok IKKJE, nei! Huff, kor SKA' ditta enda henne?!!"

Gammel 19-04-09, 21:57   #114
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg får skikkelig 70-tallet-på-bøgda-vibber av Travolta, kjenner jeg. :vestlandsbarndom:

- "Nei, HAR du sitt, du, no E' da gale borte hos Jakopen og lefse-Marie! Veit du, klesvaskjen den hong ute, både långfredag og påskedag, med regn innimjødlo! Ja, der går da for seg, du! Ska' tru om hu skylte den opp ittepå?! Nei, da gjorde hu nok IKKJE, nei! Huff, kor SKA' ditta enda henne?!!"

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:11   #115
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har du vert på besøk hjå mormora mi Pollyanna

Her er det sånn enno. ( småbygd på vestlandet ja )

Gammel 19-04-09, 22:12   #116
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Nabokjerring" er et begrep som faller meg i hu.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:16   #117
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 19-04-09, 22:21   #118
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg blir ikke noe mer plaget av å se truser på søndager enn på mandager, må jeg innrømme. Men det ville uansett aldri falt meg inn å henge "intim" klesvask ute til tørk! Men angående hagearbeid, så gjør det meg ingenting. Hos oss har folk puslet på balkongene, og feid bort strøsingel fra gangveiene. Bråkete gressklippere er bråkete uansett hvilken dag det er.

Intim klesvask. Jeg må innrømme at det var både truser og BHer på mitt tørkestativ. Tenkte meg visst ikke om....

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg stod nettopp å kikka ut vinduet og studerte naboens klesvask. Jeg klarte bare ikke å bli forbanna, altså.

Men ble du opphissa? Jeg mener, så du noe intim klesvask?

:

Kjenner du også lefse-Marie? (Høres ut - på dialekten- som om du har vokst opp i Sunnhordland.. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:24   #119
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Polyanna:

Gammel 19-04-09, 22:25   #120
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OoOOoo! Sove lenge nok til å bli vekket av kirkeklokkene??? I wish!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.