Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hagearbeid ok på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 16:53   #81
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Hagearbeid ok på en søndag?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Med all respekt, det må da være skrekkelig slitsomt å gå rundt å irritere seg over slike ting? Jeg tenker overhode ikke over det en gang, så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan kan bruke energi på noe sånt.

Vi gjør ofte hagearbeid, bilvask, henger ut klær og denslags i helger - lørdag som søndag. Bråker ikke ute tidlig om morgenen, og så vi holder oss nok utenom kirketid.

Jeg har ikke sagt at jeg misliker hagearbeid på søndager. Vi holder da også på ute denne dagen, og av og til er vi nødt til å gjøre noe som bråker litt. Men såfremt vi kan, så prøver jeg å unngå plenklipping etc. Jeg henger også opp klær, men da altså ikke midt i fleisen på naboen. Den naboen som jeg referte til hadde en laaang snor full av tøy hele tiden. Den hang ute i regnvær (lurer på om hun vasket om igjen forresten?) og den hang altså midt i fleisen vår (jeg har ikke behov for å se rett i naboens truser). Jeg klarer fint å henge opp vasken de andre 6 dagene i uka. Og ja, jeg jobber full tid.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 17:05   #82
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Her i nabolaget er det full aksept for hagearbeid og klestørk alle dager. Gressklipper og andre bråkete redskaper brukes ut ifra når på døgnet det er greit. Og mellom "kirketid" og "middagstid" (Når ER det egentlig?) starter vi gjerne gressklipperen også på en søndag om det trengs.

Gammel 19-04-09, 17:13   #83
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Så slitsomt å ha det sånn da Travolta. Jeg blir litt sliten av mennesker som går rundt å irriterer seg over unødvendige småting jeg. Det er da bare deg selv og eventuelt de rundt deg som lider av det. Smil og vær glad! :esme:

Jeg får generelt litt neller av regler som ikke har noen rasjonell grunn. Her gjør vi alt mulig på søndager, det faller meg rett og slett ikke inn at man ikke skal kunne gjøre det.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 17:17   #84
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det jeg vil på søndager og bryr meg ikke om hva andre gjør. Jeg synes det er mer irriterendes med snøfreser og firhjuling etter 23 på hverdager.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 17:21   #85
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Nuvel, det er ikke sånn at dagen min blir ødelagt hvis jeg ser klesvask på en søndag. Langt i fra. Men siden vi diskuterte hva som passer seg på søndager, så nevnte jeg det. Det har vel noe med at jeg er innprentet fra barndommen at man ikke henger opp klesvask synlig på søndager. Og jeg ser egentlig poenget. Selvsagt er det ok av og til hvis man absolutt ikke har fått gjort det før i uka, men hvis man kan - ja, så er det fint å ikke gjøre det. Jeg synes det er deilig å ha en dag hvor det mest mulig ro. Dvs. mindre biltrafikk, søndagsstengte butikker og ellers mindre aktivitet enn de andre dagene. Men nei, jeg går ikke rundt å ser etter søndagsvask, slik at jeg skal få noe å irritere meg over.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 17:53   #86
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg bor i en gate med 13 hus ned over. For så et opphold og nye hus
ligger bort over. I min gate bor det folk i alderen 25 til 80 år.
Pluss barn da.
I vår hage drenerer en stor gravmaskin akkurat nå,
hos nærmeste nabo felles et stort tre,
i neste hus snekkres det tilbygg,
huset der etter vaskes huset utvendig,
neste hus gjør aldri noe og lengre ned har jeg ikke vært,
men dem holder stort sett på med noe ned over hele gata.
Alle liker å ha det pent og ordentlig i hagen, og de fleste uten om pensjonistene, jobber fult.
Ergo blir helgene hage dag. Uavhengi av hvem dag og klokkeslett.
Begynner ikke kjempe tidlig søndag, men rundt kl 10 så plopper folk ut.

Og mitt klesstativ synes ikke for noen annet enn en ungdom som bor i nabohuset.
Han sover til jeg har tatt inn klesvasken søndag ettermiddag.
Her henges det klær ut hele våren og sommeren.
En dag gjør jeg det overhodet ikke og det er 17. mai. Da er det bare flagget som vaier.
Ellers de dagene jeg har lyst og været er bra.

Ser liksom ikke hva som er irriterende med at jeg vasker tøyet mitt og henger det ut.
Så sant det ikke henger i veien for noen da.

Kanskje jeg bor i en unormal bråkete gate? Liker igrunn lyden av at folk jobber. Det varer jo ikke evig liksom og så får jo folk det så fint.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 17:57   #87
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Og mellom "kirketid" og "middagstid" (Når ER det egentlig?) starter vi gjerne gressklipperen også på en søndag om det trengs.

Kirketid er vel før 12, eller?

Gammel 19-04-09, 17:59   #88
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Folk som i fullt alvor mener at man ikke skal luke ugress eller henge ut klær på søndag, er garantert ikke fulltidsarbeidende småbarnsforeldre. Når skulle man ellers ha tid til å luke ugress og vaske klær, liksom?

Har aldri tid til å luke ugress, kjedeligere arbeid kan jeg ikke tenke meg.

Gammel 19-04-09, 18:16   #89
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Unngår støy arbeid på søndagar. Dvs plenklipper, motorsag og hekke klippe tingen. Det samme gjelder naboane rundt her. Ingen møkka spraying, motorsag eller plenklipper er ute den dagen.
Men andre hage ting blir gjort. Synes det er deilig med ein dag i veka der det er stilt.

Er sjølv vant til at ein ikkje fekk lov til å gjera noko som helst på søndagane. Ikkje hagearbeid eller noko. Fin kle på og gjera minst mulig. Verste dagen i heile veka då eg var liten. Etterkvart så blei foreldra mine litt meir slepphendt med reglane og eg sjølv blei og litt eldre og kunne finna på eigne ting.

Gammel 19-04-09, 18:21   #90
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboen min vasket bilen med høytrykksspyler i 11-tiden på 1.påskedag. Det er den samme naboen som da en annen nabo hadde konfirmasjon, og selskapet ble holdt ute, satte igang med å sprøyte mot ugress slik at selskapet måtte trekke innendørs. Og som brenner bygningsavfall og lignende i hagen.

Så her er man ikke så godt vant, og en klesvask eller litt hagearbeid blir igrunnen småtteri i sammenligning. Men jeg starter ikke støyende aktiviteter før i 2-tiden.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:22   #91
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fine med hagen vår er at ingen går forbi og ser inn i den, så hva vi driver med der kan umulig plage noen med mindre det bråker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:38   #92
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er helt greit å jobbe med det som trengs uansett hvilken dag det er jeg da.
Men kanskje man lar snøfreseren stå på ettermiddagen på julaften og utover. Og på 17.mai kan man kanskje la vær.

1. mai lot vi også være der vi bodde før fordi det var veldig strengt på akkurat det. Men søndagene er ikke hellige for meg, så da gjør jeg som jeg vil, selv om jeg ikke er 66...

Naboen var forøvrig ute i bar overkropp og brukte saga klokka halv elleve i morges. Har ikke noe å klage på jeg

Gammel 19-04-09, 18:43   #93
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit å gjøre ting som ikke lager mye bråk. Jeg synes godt folk kan få nyte ro og fred på søndager.

Gammel 19-04-09, 19:05   #94
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir ikke noe mer plaget av å se truser på søndager enn på mandager, må jeg innrømme. Men det ville uansett aldri falt meg inn å henge "intim" klesvask ute til tørk! Men angående hagearbeid, så gjør det meg ingenting. Hos oss har folk puslet på balkongene, og feid bort strøsingel fra gangveiene. Bråkete gressklippere er bråkete uansett hvilken dag det er.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:07   #95
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Naboen var forøvrig ute i bar overkropp og brukte saga klokka halv elleve i morges. Har ikke noe å klage på jeg

Og hva sier mannen din til dette, da? Hmmm?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:15   #96
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hvis ikke du bråker...

Gammel 19-04-09, 19:16   #97
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Her gjør vi det meste på søndager. Vi klipper ikke plen o.l. før kl. 14, men klær henger ute.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:20   #98
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her gjør vi hagearbeid og hva som helst annet som trengs på søndager.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 19:54   #99
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satte meg ut tidligere i dag for å ta en kopp kaffe i solen. Jeg ble irritert og måtte trekke inn fordi en dustenabo høyttrykkspylte hele huset. Han holdt på i tre timer. DET er unødvendig. Jeg gjorde masse hagearbeid selv, men ikke noe som plaget andre. Jeg klippet alle rosene mine og raket plenen.

Gammel 19-04-09, 20:15   #100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kun manuell klesklipper på søndag, selvsagt.

Jeg har en nabo som i fullt alvor mente at man ikke burde bruke annet, og i hvert fall ikke etter kl 5-6 om ettermiddagen hverdager, og hele helgen.

Vi unngår brakearbeid søndag formiddag og etter 8 om kvelden ellers. Litt ro og fred syns jeg folk skal få.

Blir man sur av å se klesvask så er man en vrang og prinsippridende vriompeis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.