Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hagearbeid ok på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 15:09   #61
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagearbeid ok på en søndag?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Motorsag og støyende gressklipper bør hvile om søndagen, syns jeg. Man kan godt ha en stilledag i uken.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:10   #62
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hagearbeid er ok. Klesvask og sånn også.
Men man må jo ikke dure med klesklipper og motorsag hele dagen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:11   #63
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hva er det?

Gammel 19-04-09, 15:19   #64
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg foretrekker lydsvake aktiviteter på søndager og bevegelige helligdager.
Men jeg har plantet litt stauder i hagen i dag...det synes jeg er ok....

Gammel 19-04-09, 15:31   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som i fullt alvor mener at man ikke skal luke ugress eller henge ut klær på søndag, er garantert ikke fulltidsarbeidende småbarnsforeldre. Når skulle man ellers ha tid til å luke ugress og vaske klær, liksom?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:32   #66
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kun manuell klesklipper på søndag, selvsagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:34   #67
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har jobbet i hagen i dag. Vi har tilogmed bråket med snøfreseren!

Gammel 19-04-09, 15:37   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Folk som i fullt alvor mener at man ikke skal luke ugress eller henge ut klær på søndag, er garantert ikke fulltidsarbeidende småbarnsforeldre. Når skulle man ellers ha tid til å luke ugress og vaske klær, liksom?

Da må en av dere ta dere en fridag i uken, må skjønne. Kan ikke plage naboene på søndager.

Gammel 19-04-09, 15:43   #69
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Jeg har hengt klær ut idag og nå skal vi ut og jobbe i hagen

Gammel 19-04-09, 15:44   #70
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da må en av dere ta dere en fridag i uken, må skjønne. Kan ikke plage naboene på søndager.

Supert! Du skriver standardsøknad om bevegelige fridager (etter når det er fint vær selvsagt) for hele FP?!

Gammel 19-04-09, 15:45   #71
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Nå skal jeg forresten bare skifte bukse, og så skal jeg ut med pussemaskinen. Her er shorts og singletvær og jeg sitter ikke inne og pusser.

Gammel 19-04-09, 15:48   #72
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt er det ok med hagearbeid på søndager, det har faktisk ikke falt meg inn at det ikke skulle være greit. Det samme gjelder klesvask, ikke så ofte jeg henger den ut egentlig, men om været er fint så henges den selvsagt ut på en søndag.

Her er været flott i dag, så vi har både vært og handlet blomster til hagen og vasket klær

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 15:52   #73
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Jeg er ikke helt svart-hvitt i mitt syn på søndagsvasken, altså. Og den er ikke begrunnet i kristendommen. Såfremt det blir gjort diskret og ute av syne for de fleste naboer, så er det sikkert ok. Men å gjøre som vår nabo pleide å gjøre er unødvendig - der hang vasken ute hele påsken, hele pinsen etc. Hun tok den rett og slett ikke inn før etter lang tid. Og vasken var godt synlig for alle naboer og turgåere. Ikke pent for øyet i alle fall, så jeg ble i hvertfall irritert.

Med all respekt, det må da være skrekkelig slitsomt å gå rundt å irritere seg over slike ting? Jeg tenker overhode ikke over det en gang, så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan kan bruke energi på noe sånt.

Vi gjør ofte hagearbeid, bilvask, henger ut klær og denslags i helger - lørdag som søndag. Bråker ikke ute tidlig om morgenen, og så vi holder oss nok utenom kirketid.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:00   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Koster det så mye å henge ut tøyet inne akkurat denne dagen da?

Det plager da vitterlig ingen at klesvasken henger ute. Jeg kan også spare meg for bråkete maskiner og annen støy, men en klesvask?!

Opprinnelig lagt inn av Blondie

Det at jeg ikke henger ut tøy på søndager har ingenting med kristendom å gjøre hvertfall. Det har mer å gjøre med at det er deilig å ha en dag som er annerledes og hvor man kan fokusere på andre ting.

Nei, man utsetter bare problemet og får enda mer klær når den harde hverdag inntreffer. Neimen om jeg lar vær å henge ut klær bare fordi noen gammeldagse fisefine mennesker synes det tar seg dårlig ut.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:02   #75
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke helt svart-hvitt i mitt syn på søndagsvasken, altså. Og den er ikke begrunnet i kristendommen. Såfremt det blir gjort diskret og ute av syne for de fleste naboer, så er det sikkert ok. Men å gjøre som vår nabo pleide å gjøre er unødvendig - der hang vasken ute hele påsken, hele pinsen etc. Hun tok den rett og slett ikke inn før etter lang tid. Og vasken var godt synlig for alle naboer og turgåere. Ikke pent for øyet i alle fall, så jeg ble i hvertfall irritert.

Stakkars deg som blir irritert av slike bagateller. Jeg gir ærlig talt beng i hvor lenge klesvasken min henger ute. Det er et så enormt etterslep på husarbeid her i huset at jeg gjør det jeg makter når det er mulighet til det. Gråtende barn og inntektgivende arbeid blir prioritert foran naboenes mulige plager.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Husker fra da jeg var liten, jeg hadde lært meg å strikke. Mormoren min synes det var helt forferdelig at jeg strikket på en søndag. For henne var det jobb, mens for meg var det jo en fritidssyssel. Så ting forandrer seg, men respekt for andre skader ikke synes jeg.

Bestemor mi hadde et hverdagsstrikketøy, og et søndagsstrikketøy. For det var ingenting som var verre enn å sitte uvirksom.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Motorsag og støyende gressklipper bør hvile om søndagen, syns jeg. Man kan godt ha en stilledag i uken. Om litt skal jeg ut og plante ut noen blomster jeg har fått i gave.

Planting og luking er hyggelige og stille sysler, men jeg syns også man kan få lov til å hvile ørene for motorstøy en dag i uka.

Gammel 19-04-09, 16:18   #76
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg er sjikkli `gæærn og klipper plenen på søndager også, jeg. Dog ikke så tidlig på dagen. Ikke har vi fått noen klager heller.
Det at man ikke kan henge ut klær på søndager høres for meg ut som foreldet tull.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:29   #77
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på å vaske maskin nr. 8 i dag. Vasken henger ute. God klestørk i dag. I tillegg har vi plukket ugress og kjørt over plenen med gressklipper.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:30   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plenklipping er også sommerlig, og DEN herlige lukten.

Gammel 19-04-09, 16:39   #79
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Koster det så mye å henge ut tøyet inne akkurat denne dagen da?

Det koster ikke noe mere enn å henge det ut.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:49   #80
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen hellig dag for oss i alle fall. Har vært ute og styrt i hele formiddag vi. Borettslag og sikkert alle slags folk som bor her. Helg er dagene vi virkelig gjør ting både i hus og hage.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.