|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?
Jeg har ikke sagt at jeg misliker hagearbeid på søndager. Vi holder da også på ute denne dagen, og av og til er vi nødt til å gjøre noe som bråker litt. Men såfremt vi kan, så prøver jeg å unngå plenklipping etc. Jeg henger også opp klær, men da altså ikke midt i fleisen på naboen. Den naboen som jeg referte til hadde en laaang snor full av tøy hele tiden. Den hang ute i regnvær (lurer på om hun vasket om igjen forresten?) og den hang altså midt i fleisen vår (jeg har ikke behov for å se rett i naboens truser). Jeg klarer fint å henge opp vasken de andre 6 dagene i uka. Og ja, jeg jobber full tid. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Her i nabolaget er det full aksept for hagearbeid og klestørk alle dager. Gressklipper og andre bråkete redskaper brukes ut ifra når på døgnet det er greit. Og mellom "kirketid" og "middagstid" (Når ER det egentlig?) starter vi gjerne gressklipperen også på en søndag om det trengs.
|
|
|
|
#83 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Så slitsomt å ha det sånn da Travolta. Jeg blir litt sliten av mennesker som går rundt å irriterer seg over unødvendige småting jeg. Det er da bare deg selv og eventuelt de rundt deg som lider av det. Smil og vær glad! :esme: |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Jeg gjør det jeg vil på søndager og bryr meg ikke om hva andre gjør. Jeg synes det er mer irriterendes med snøfreser og firhjuling etter 23 på hverdager. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Nuvel, det er ikke sånn at dagen min blir ødelagt hvis jeg ser klesvask på en søndag. Langt i fra. Men siden vi diskuterte hva som passer seg på søndager, så nevnte jeg det. Det har vel noe med at jeg er innprentet fra barndommen at man ikke henger opp klesvask synlig på søndager. Og jeg ser egentlig poenget. Selvsagt er det ok av og til hvis man absolutt ikke har fått gjort det før i uka, men hvis man kan - ja, så er det fint å ikke gjøre det. Jeg synes det er deilig å ha en dag hvor det mest mulig ro. Dvs. mindre biltrafikk, søndagsstengte butikker og ellers mindre aktivitet enn de andre dagene. Men nei, jeg går ikke rundt å ser etter søndagsvask, slik at jeg skal få noe å irritere meg over. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Jeg bor i en gate med 13 hus ned over. For så et opphold og nye hus
|
|
|
|
#87 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Kirketid er vel før 12, eller?
|
|
|
|
#88 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Har aldri tid til å luke ugress, kjedeligere arbeid kan jeg ikke tenke meg.
|
|
|
|
#89 |
|
Unik
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Unngår støy arbeid på søndagar. Dvs plenklipper, motorsag og hekke klippe tingen. Det samme gjelder naboane rundt her. Ingen møkka spraying, motorsag eller plenklipper er ute den dagen.
|
|
|
#90 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Naboen min vasket bilen med høytrykksspyler i 11-tiden på 1.påskedag. Det er den samme naboen som da en annen nabo hadde konfirmasjon, og selskapet ble holdt ute, satte igang med å sprøyte mot ugress slik at selskapet måtte trekke innendørs. Og som brenner bygningsavfall og lignende i hagen.
|
|
|
#92 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Jeg syns det er helt greit å jobbe med det som trengs uansett hvilken dag det er jeg da.
|
|
|
#93 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Jeg synes det er helt greit å gjøre ting som ikke lager mye bråk. Jeg synes godt folk kan få nyte ro og fred på søndager.
|
|
|
|
#94 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Jeg blir ikke noe mer plaget av å se truser på søndager enn på mandager, må jeg innrømme. Men det ville uansett aldri falt meg inn å henge "intim" klesvask ute til tørk! Men angående hagearbeid, så gjør det meg ingenting. Hos oss har folk puslet på balkongene, og feid bort strøsingel fra gangveiene. Bråkete gressklippere er bråkete uansett hvilken dag det er.
|
|
|
#96 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Ja, hvis ikke du bråker...
|
|
|
#98 |
|
Borte
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Her gjør vi hagearbeid og hva som helst annet som trengs på søndager.
|
|
|
#99 |
|
saftig
|
Sv: Hagearbeid ok på en søndag?Jeg satte meg ut tidligere i dag for å ta en kopp kaffe i solen. Jeg ble irritert og måtte trekke inn fordi en dustenabo høyttrykkspylte hele huset. Han holdt på i tre timer.
|
|
|
#100 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg har en nabo som i fullt alvor mente at man ikke burde bruke annet, og i hvert fall ikke etter kl 5-6 om ettermiddagen hverdager, og hele helgen.
|
![]() |
|
|