Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dere med gutter i 5-6-årsalderen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 18:53   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Dere med gutter i 5-6-årsalderen

Hvilke merker/hvor handler dere til dem? Sønnen vår på 5 år bruker str 128 nå, og mange av de danske merkene går ikke så langt opp, eller har modeller som passer til en så stor gutt. H&M og mange av de andre kjedebutikkene er jeg møkklei av, det er det samme om og om igjen.
Noen som har noe å anbefale meg? Klesskapet er nesten tomt for det meste utenom tynne gensere og ullklær, så nå trenger han seg noe nytt.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 18:55   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med gutter i 5 - 6 års alderen

Min gutt er 6.5 år, men han bruker fremdeles 116 i bukser og 122 oventil. Jeg har igrunn ikke noen råd, vi kjøper ikke noe særlig merkeklær. Men jeg liker godt barnetøyet til Exit og Zara.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:25   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med gutter i 5 - 6 års alderen

Jeg slenger meg på spørsmålet, selv om Glitterbarnet er litt yngre. Han bruker 122 i endel, og det er tynt i utvalget.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:34   #4
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderen

Jeg lurer av og til på om folk er mer opptatt av merker enn kvalitet... sorry mente ikke å kuppe tråden her.

Gammel 20-04-09, 19:35   #5
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Min gutt kan bruke 116 i bukser, men har mest 122 og 128 da jeg er lei av dem i 116.
Overdeler er mest i 122 eller 7-8år.
Han min har tøy far de fleste kjedebutikker med en del klær fra Perfect barneklær i Sandefjord.
Merker som: Levi`s, Jean Paul, Quiqsilver, Lego, Exit,, Gant, Napariji, Diesel osv.
Han har nok mest fra H&M, men synes det er ok å ha noe merkeklær som
ikke er likt alle andres. Og buker alt om hverandre.
Hadde nok også handlet en del mer på Po.p om det hadde vært
butikk i byen.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:38   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes de har endel fint på Lindex, men nå bruker min 134/140.
NameIt har også mye fint.

Ellers synes jeg klærne ser stort sett likt ut overalt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:41   #7
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min seksåring bruker 128 og 134. Jeg elsker retrotrykk men det er nesten ikke å finne.
Jeg har begynt å bestille litt klær fra www.nok200.com når det er noe spesielt vi skal ha.
Ergrer meg grønn over at Nova Star stopper på 122 for jeg synes buksene er knalltøffe.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:42   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg lurer av og til på om folk er mer opptatt av merker enn kvalitet... sorry mente ikke å kuppe tråden her.

Er litt usikker på hva du mener her?

Gammel 20-04-09, 19:48   #9
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Kan bare svare for meg selv! Jeg har den erfaringen at en får det en betaler for. har gensere fra katvig som han har brukt i 1,5 år nå og de ser nesten nye ut, H&M gensere er levjete etter få mnd bruk.
Missforstå meg rett, handler både på H&M og andre kjedebutikker jeg når jeg finner noe jeg liker der, men synes det går opp igjen det samme over alt. Synes det er greit med en kombinasjon av billig og dyrt jeg da. Mye basisklær og barnehageklær kjøper jeg billig, men de varer ofte ikke så lenge..

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 20:18   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Favorittene her er vel exit, brubaker, zara, mexx, gap og gymboree. Men det handles mye basistøy på H&M. Jeg synes faktisk de klærne holder vel så bra som mange dyre klær, men de ser ikke alltid like bra ut nei.

Gammel 20-04-09, 20:21   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huh? Jeg stiller meg uforstående sammen med Veronal, hvorfor kommenterer du det i denne tråden?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 20:23   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøper masse på Hm og lindex til turbo. Lange gode gensere både i armlengde og ellers lengde.
og de er i god kvalitet,. han har vokst så fort ut av masse av klær, spes gensere at det rekker nesten ikke å bli slitt.
Bukser har han brukt samme størrelse lenge nå. nesten 1 år. det er rekord

Bukser kjøpes sånn som kan strammes inn, hm og lindex.

Jeg kjøper nesten ikke noe på EXIT\nameit til turbo mere, for de hopper i størrelser og er korte i lengden på genserne. Bukser går greit men er 6 så 8 år.
Cubus kan jeg kjøpe bukser til han,til nød. med ikke gensere.når vi måtte over i stor barn av d der så ble ikke klær så mye lengre men mye viere. Så han svømmer jo i bredda på de men er like kort i armene og i lengden på genserne

Kapphal sine gensere synnes jeg krymper så i vask så de har vi og droppet men bukser går greit der og.

Han har nå 122 i bukser og 128 i gensere. snart over i 134?!? i gensere(er det 134 som er neste?

Turbo er lang i overkroppen og ikke så lang i fotene.
han var 122 cm og 19 kg på førskolekontrollen i september
Han blir 6 år nå i beg av mai.

Gammel 20-04-09, 20:30   #13
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her bruker storebror mye klær fra HM. Jeg syns de har ok kvalitete og ganske godt utvalg. Dessuten har de gode størrelser på klærne syns jeg.
Han er ca 130 cm høy og bruker 128/134 i klær.

Gammel 20-04-09, 20:38   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg synes de har endel fint på Lindex, men nå bruker min 134/140.

Å, det bruker 7åringen min også. Men på Lindex her jeg bor har jeg ikke funnet så mye som en genser som han kan gå med. Og alle de gøye boxershortsene stopper jo på 122.

Jeg har hørt at endel nettbutikker skal ta inn småfolk helt opp til 12 år. Jeg oppdaget noen her om dagen, og når jeg gikk inn igjen noen dager etter for å bestille, så var de utsolgt.

Gammel 20-04-09, 20:50   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Å, det bruker 7åringen min også. Men på Lindex her jeg bor har jeg ikke funnet så mye som en genser som han kan gå med. Og alle de gøye boxershortsene stopper jo på 122.

Jeg har hørt at endel nettbutikker skal ta inn småfolk helt opp til 12 år. Jeg oppdaget noen her om dagen, og når jeg gikk inn igjen noen dager etter for å bestille, så var de utsolgt.

Jøss, finner stadivekk noe til han der jeg.
Særlig bukser. De sitter som støpt.
Guttungen her er smal og bruker fint boxere i str,122 hvis jeg skulle få akutt behov for å kjøpe gøyale boxere til han.

Apropos boxere og tolal avsporing, men Hvor er Willy-bøkene kjenner dere kanskje. På Color Fantasy hadde de boxere til voksne med denne tegneserien på. Litt utsikker på om sambo var lei seg eller glad for at den bare var i str. s igjen.

Gammel 20-04-09, 20:56   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jøss, finner stadivekk noe til han der jeg.
Særlig bukser. De sitter som støpt.
Guttungen her er smal og bruker fint boxere i str,122 hvis jeg skulle få akutt behov for å kjøpe gøyale boxere til han.

Min er også lang og smal. Hm. Kanskje jeg bare er uheldig med butikken. Jeg får forsøke noen av de andre i byen. Det varierer jo litt hva de har inne. Jeg synes stort sett jeg ikke finner noe hverken på Lindex eller HM i butikkene. Det er liksom stor gutt klær for barn på 10 år og oppover til 17, og de er ikke så fine som dem som er til barn på 86- 128. Ikke så gøy å være en litt barnslig 7 åring og bruke str 10 i klær da. Name-it har fine bukser til sønnen(e) min(e).

Sitat:

Apropos boxere og tolal avsporing, men Hvor er Willy-bøkene kjenner dere kanskje. På Color Fantasy hadde de boxere til voksne med denne tegneserien på. Litt utsikker på om sambo var lei seg eller glad for at den bare var i str. s igjen.

Ikke helt godt å si.

Gammel 20-04-09, 20:57   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Min seksåring (blir sju i oktober) bruker str. 122 og 128 i klær nå. Han har mye fra Katvig (flere sett med stripegenser og velourbukse, har nettopp kjøpt et sett i grått og et i blått fra vårkolleksjonen), Småfolk, Mini A Ture, Ticket og Kimera - og en del nøytrale gensere fra H&M (ensfargede og stripet).

Jeg synes det er vanskelig å finne gode bukser da jeg ikke liker stive olabukser på aktive smågutter, og myke olabukser uten store lommer, masse knapper og dilldall er da nærmest ikke-eksisterende. Nå har minsten tre olabukser, en fra HM (myk og god med strikk i livet), en fra By Richter og en fra Nova Star (de to sistnevnte har han i hhv 6 år og 122). Han trenger flere olabukser mot sommer'n (da er ikke velour like praktisk), men jeg har foreløpig ikke funnet noen jeg liker.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 20:59   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes stort sett jeg ikke finner noe hverken på Lindex eller HM i butikkene. Det er liksom stor gutt klær for barn på 10 år og oppover til 17, og de er ikke så fine som dem som er til barn på 86- 128. Ikke så gøy å være en litt barnslig 7 åring og bruke str 10 i klær da. Name-it har fine bukser til sønnen(e) min(e).

Dette er grunnen til at vi ikke handler så mye på HM og andre kjedebutikker til eldstemann for tiden. Han er 7 år og må ha str 140, og helst skal buksene henge på også. Men dongeribukser har de jo i og for seg, de er jo ikke spesielt annerledes i str 140 enn i str 128.

Gammel 20-04-09, 21:02   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men dongeribukser har de jo i og for seg, de er jo ikke spesielt annerledes i str 140 enn i str 128.

Jeg synes bukser er litt vanskelig også. Jeg synes de skal være litt myke, og jeg synes det er veldig mange stive bukser til barn der ute.

Jeg har alltid brukt endel av de ensfargede og stripete fra HM, og det finner jeg på nett. I butikkene her er de helt utplukket og tom for slike.

Gammel 20-04-09, 21:05   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Guttungen her har forresten lagt sin elsk på noen cargo-bukser fra HM. Slike som man kan brette opp til langshorts.
De finnes i flere farger og er faktisk ganske kule.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.