|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Dere med gutter i 5-6-årsalderenHvilke merker/hvor handler dere til dem? Sønnen vår på 5 år bruker str 128 nå, og mange av de danske merkene går ikke så langt opp, eller har modeller som passer til en så stor gutt. H&M og mange av de andre kjedebutikkene er jeg møkklei av, det er det samme om og om igjen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter i 5 - 6 års alderenMin gutt er 6.5 år, men han bruker fremdeles 116 i bukser og 122 oventil. Jeg har igrunn ikke noen råd, vi kjøper ikke noe særlig merkeklær. Men jeg liker godt barnetøyet til Exit og Zara. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenJeg lurer av og til på om folk er mer opptatt av merker enn kvalitet... sorry mente ikke å kuppe tråden her.
|
|
|
#5 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenMin gutt kan bruke 116 i bukser, men har mest 122 og 128 da jeg er lei av dem i 116.
|
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenJeg synes de har endel fint på Lindex, men nå bruker min 134/140. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenMin seksåring bruker 128 og 134. Jeg elsker retrotrykk men det er nesten ikke å finne |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderen
Er litt usikker på hva du mener her?
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Kan bare svare for meg selv! Jeg har den erfaringen at en får det en betaler for. har gensere fra katvig som han har brukt i 1,5 år nå og de ser nesten nye ut, H&M gensere er levjete etter få mnd bruk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenFavorittene her er vel exit, brubaker, zara, mexx, gap og gymboree. Men det handles mye basistøy på H&M. Jeg synes faktisk de klærne holder vel så bra som mange dyre klær, men de ser ikke alltid like bra ut nei.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Huh? Jeg stiller meg uforstående sammen med Veronal, hvorfor kommenterer du det i denne tråden?
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenJeg kjøper masse på Hm og lindex til turbo. Lange gode gensere både i armlengde og ellers lengde.
|
|
|
|
#13 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenHer bruker storebror mye klær fra HM. Jeg syns de har ok kvalitete og ganske godt utvalg. Dessuten har de gode størrelser på klærne syns jeg.
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Å, det bruker 7åringen min også. Men på Lindex her jeg bor har jeg ikke funnet så mye som en genser som han kan gå med. Og alle de gøye boxershortsene stopper jo på 122.
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Min er også lang og smal. Hm. Kanskje jeg bare er uheldig med butikken. Jeg får forsøke noen av de andre i byen. Det varierer jo litt hva de har inne. Jeg synes stort sett jeg ikke finner noe hverken på Lindex eller HM i butikkene. Det er liksom stor gutt klær for barn på 10 år og oppover til 17, og de er ikke så fine som dem som er til barn på 86- 128. Ikke så gøy å være en litt barnslig 7 åring og bruke str 10 i klær da. Name-it har fine bukser til sønnen(e) min(e).
Ikke helt godt å si.
|
|
|
#17 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenMin seksåring (blir sju i oktober) bruker str. 122 og 128 i klær nå. Han har mye fra Katvig (flere sett med stripegenser og velourbukse, har nettopp kjøpt et sett i grått og et i blått fra vårkolleksjonen), Småfolk, Mini A Ture, Ticket og Kimera - og en del nøytrale gensere fra H&M (ensfargede og stripet).
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Dette er grunnen til at vi ikke handler så mye på HM og andre kjedebutikker til eldstemann for tiden. Han er 7 år og må ha str 140, og helst skal buksene henge på også. Men dongeribukser har de jo i og for seg, de er jo ikke spesielt annerledes i str 140 enn i str 128.
|
|
|
#19 |
|
Live and let live
|
Jeg synes bukser er litt vanskelig også. Jeg synes de skal være litt myke, og jeg synes det er veldig mange stive bukser til barn der ute.
|
|
|
#20 |
|
Ferdig!
Sv: Dere med gutter i 5-6-årsalderenGuttungen her har forresten lagt sin elsk på noen cargo-bukser fra HM. Slike som man kan brette opp til langshorts. |
|
|
|
![]() |
|
|