Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem liker katter her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 19:33   #1
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvem liker katter her?

Begynner å få et klart bilde av at det er veldig mange som ikke liker katter her. Og greit nok, jeg forstår argumentene deres.

Men nå lurer jeg på hvem som liker katter? Og hvordan kan vi som liker katter best mulig unngå at våre katter blir til sjenanse for andre?

Noen som bor i nærheten av noen med kattegård, eller selv har? Hvordan fungerer dette? Ser det ok ut?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:34   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem liker katter her?

Hvem er du mener at ikke liker katter?

Jeg liker katter, og hvis jeg orker å ha et dyr, blir det nok en katt. Men jeg liker ikke kattemøkk i barnas sandkasser. Det er vel det de fleste ikke liker - ikke katten i seg selv.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:35   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tror ikke katten min plager noen i nabolaget, men siden vi bor i enebolig er det ikke så mye naboene har å si uansett.

Gammel 22-04-09, 19:36   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker katter, har vokst opp med dem og synes de er de deiligste dyrene på jord. Men jeg vil ikke ha katter. Vil være fri til å dra på spontane reiser, slippe alle hårene og dokasser og sånt. Dessuten er mannen allergisk, så det er jo uaktuelt uansett.

Gammel 22-04-09, 19:37   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Forøvrig når man har katt selv eller i nabolaget er jo sandkasser med lokk geniale.
Ikke så gøy med felles sandkasser som ikke har det, men da bør man ta ansvar å være med på å rydde de og bytte sanden når det trengs.

Gammel 22-04-09, 19:38   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker katter
Er dessverre allergisk, så vi kan ikke ha katt selv

Tror vel kanskje det var flere enn meg som syntes det ble så mye useriøsitet og drøye utsagn i den andre tråden at man ikke orka å delta der.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:44   #7
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Allium det er mange som ikke liker katter av forskjellige årsaker. Noen ganske enkelt ikke liker dem, noen er redde for katter, og noen liker ikke det som følger med en katt som også du nevner. I tråden om vår hyggelige nabo har mange fått fortelle hvorfor de ikke liker katter, her har jeg lyst til å høre litt mer positive opplevelser med det å ha katt, samt kanskje utveksle noen erfaringer om det å ha "innekatt" som får være ute i kattegård. Noe jeg syns kan være en løsning for både å unngå at katten forsvinner, blir overkjørt, kjørt bort og blir til sjenanse for andre.

Gammel 22-04-09, 19:44   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker katter!

Men jeg tror at man må holde katten inne for å unngå å sjenere andre (avhengig av hvor man bor, selvsagt).

Etter vi flyttet til et ganske tettbebodd område og skaffet ny katt var det aldri snakk om noe annet enn innekatt. Vi har ikke kattegård, men er veldig flinke til å aktivisere han.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:48   #9
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Jeg elsker katter! Jeg hadde de samme to kattene i 16 og 18 år, og mener det er intelligente, sosiale og herlige dyr!
Jeg tror at man bør sette seg inn i katt før man skaffer en, akkurat som man gjør med alle andre dyr. Alt for mange bare tar til seg en uten egentlig vite hva de gjør.. F.eks har du en hunnkatt så vil denne få løpetid med jevne mellomrom og da tiltrekke seg andre hannkatter. Bor du i tett befolket område, ville nok jeg vurdert meg en hannkatt..
Så er det det å sterilisere/kastrere. Så det ikke blir fullt av unger, eller masse pissing overalt..
Man bør også vite at velger du å få deg katt, har du valgt deg ett ansvar for i "verste" fall 20 år. Ok, mange katter blir ikke 20 år, men det hender jo.. Har manallergier i familien, bør man tenke meeeget nøye igjennom valget..
Min erfaring er også at katter som har det bra hjemme, velger å være hjemme, og ikke rekandes rundt like mye.
Og! Katter er ikke flokkdyr som hunder! De vil ha litt privatliv! Det må man gi dem.

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:49   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker katter.
Jeg har katt selv, bor langt ute på bondelandet og om naboen irriterer seg over at katten min driter i hagen hans, så er det sikkert ingenting i forhold til min irritasjon over naboens kuer, okser og møkkaspredning.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:50   #11
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Smil

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Forøvrig når man har katt selv eller i nabolaget er jo sandkasser med lokk geniale.
Ikke så gøy med felles sandkasser som ikke har det, men da bør man ta ansvar å være med på å rydde de og bytte sanden når det trengs.

Sandkasser med lokk er smart. Men ingen sikker løsning i så måte. Kastrering er også smart. Man slipper gaulende hannkatter (som ei heller jeg syns er veldig gøy) man slipper et hav av kattunger som kanskje ingen vil ha, og man slipper at katten man er glad i kanskje streifer avsted og aldri "finner" hjem igjen. (Fordi den har flyttet inn til en annen hyggelig familie kanskje)
En katt som er vant til å gå på kasse inne, vil den gjøre det om den har mulighet til å få gå ute? Gå hjem til huset sitt og gå på kassen sin liksom? (Kjenner mennesker jeg som insisterer på å gå på egen do. Og som ikke kan reise lengre hjemmefra enn at de kan gå på egen do....)

Gammel 22-04-09, 19:54   #12
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg elsker katter! Jeg hadde de samme to kattene i 16 og 18 år, og mener det er intelligente, sosiale og herlige dyr!
Jeg tror at man bør sette seg inn i katt før man skaffer en, akkurat som man gjør med alle andre dyr. Alt for mange bare tar til seg en uten egentlig vite hva de gjør.. F.eks har du en hunnkatt så vil denne få løpetid med jevne mellomrom og da tiltrekke seg andre hannkatter. Bor du i tett befolket område, ville nok jeg vurdert meg en hannkatt..
Så er det det å sterilisere/kastrere. Så det ikke blir fullt av unger, eller masse pissing overalt..
Man bør også vite at velger du å få deg katt, har du valgt deg ett ansvar for i "verste" fall 20 år. Ok, mange katter blir ikke 20 år, men det hender jo.. Har manallergier i familien, bør man tenke meeeget nøye igjennom valget..
Min erfaring er også at katter som har det bra hjemme, velger å være hjemme, og ikke rekandes rundt like mye.
Og! Katter er ikke flokkdyr som hunder! De vil ha litt privatliv! Det må man gi dem.

Jeg har katt selv også. Hun er nesten fire år gammel, innekatt, bortskjemt, og forelsket i naboens illeluktende tenåring. Vi tenkte i fire år før vi skaffet oss innekatt. Jeg var litt spent på hvordan det ville være, men det har gått veldig bra. Men nå bor vi i blokk, uten mulighet til å "gå ut". Vi har planer om å finne hus, og da ser jeg for meg at det vil bli vanskelig å sikre at pus ikke smetter ut døren med mindre vi bygger kattegård til henne.

Gammel 22-04-09, 20:06   #13
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker katter.

Gammel 22-04-09, 20:07   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to katter, så jeg liker jo katter. Jeg er heller ikke noe begeistret for streifende sprayende gaulende hannkatter og kattemøkk i sandkassen, vi prøver å begrense våre egne katter i så måte. Men helt garantert irritasjonsfrie blir de jo aldri med mindre de holdes inne, og det har vi ikke greid. De smetter ut døra, hun ene kan også åpne døra selv hvis den ikke er låst.

Gammel 22-04-09, 20:07   #15
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg liker katter så lenge jeg slipper å eie de selv.

Gammel 22-04-09, 20:09   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker katter og det er det eneste dyret jeg kunne ha tenkt meg å ha (utenom fisker ) - men jeg har likevel mest lyst til å kverke nabokattene når de pisser i sandkassa, når de kommer inn i stua vår hvis døra til terrassen står åpen, når de krangler utenfor soveromsvinduet midt på natta og når de har party på bilen min. Hvis det var det du tenkte på.

Gammel 22-04-09, 20:15   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker katter men har ingen selv. Mannen vil ikke ha. Det som kan være irriterendes er når andres katter kommer og driter i vår hage. Man kan ikke temme en katt. Så det er ikke så lett å få gjort noe med. Skal jeg ha katt en gang tror jeg nok det blir innekatt.

Det var en gang i fjor så var det en katt som holt på å snike seg inn til oss gjennom terrassedøren. Jeg holt på å få panikk for inni stuen står jo buret til marsvinene og det står alltid åpent. De hopper ikke ut. Så heldigvis oppdaget jeg det i tide. Det var kanskje lukten av marsvinene som lokket ham inn.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:19   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker katter og har hatt katt i mange år. Men siden mann og sønn er allergiske, har jeg begynt å synes det er ganske tungvint med alle som har katt. Vi kan jo rett og slett ikke besøke dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:19   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker katter, og har hatt katt selv. Men jeg kan forstå at det ikke settes videre pris på kattedritt og kattehyling.

Man kan ikke kontrollere hvor ens egen katt gjør fra seg, med mindre man har innekatt, og ingen kan forvente at man skal fly etter katta til enhver tid for å plukke opp dritten dens. Ingen kan heller forlange at kattehold skal baseres på å ha innekatt, og konklusjonen blir da at kattehold må aksepteres.

De kattene jeg har hatt har gjort fra seg på en kattedo jeg har hatt stående på terassen. Sikkert andre steder også, men kattesandutgiftene tilsier at det meste har blitt etterlatt i kattedoen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:26   #20
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes katter er ålreite dyr, men har selv hund.
Jeg er heldigvis ikke allergisk og satte stor pris på naboers katter i oppveksten, i tillegg til de jeg selv hadde. Jeg synes også det er ganske hyggelig når nabokatten kommer på besøk.

Når det er sagt; jeg har full forståelse for at kattebesøk av diverse grunner ikke er like greit for andre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.