|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sier dere jente- og guttefarger?Gidder ikke lage poll, men kan forklare kort hva jeg mener. Jeg synes det er helt merkelig at voknse mennesker deler fargene inn i disse to snevre kategoriene, og jeg synes det er helt absurd at enkelte ikke takler å kle gutten sin i rødt fordi det er for "jentete". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Det er i allefall ikke noe jeg pleier å si. Jeg kjøper alle farger til gutta mine unntatt rosa og lilla. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?
Vil han ikke gå med rosa? Hvis ja, er det fordi han misliker fargen, eller fordi det er en "jentefarge"? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg kaller det farger, eller den fargen det heter, altså rosa, rødt osv. Sønnen min har hatt rosa skjorte til dressen sin, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe veldig mye rosa tøy til guttene mine. Kanskje mest fordi jeg ikke er veldig glad i rosa selv.
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg sier noen gang at klær er i jentefarger for å få fram at de er "jentete" og omvendt. Med det mener jeg at klærne har typisk jente-/guttesnitt (det er absolutt forskjell i de større størrelsene) eller dekorasjoner som gjør at de vil falle mer i smak hos det ene enn det andre kjønnet, men i prinsippet er jeg helt enig med deg. I utgangspunktet kan selvsagt begge kjønn bruke alle farger, og jeg synes det er synd at kjedene legger så sterke føringer for hva som er "rette" farger for gutter og jenter.
|
|
|
#6 |
|
Tankefull
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Tror det er mer mønstre og snitt på klær enn farger jeg reagerer på.
|
|
|
#7 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Det finnes knapt ensfargede klær på kjedebutikkene iallefall, og er en genser rosa kan du vedde på at det er glitter eller ponnyer på den også. Og da skjønner jeg faktisk at gutter ikke liker den.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Guttungen har arvet ei rosastripete skjorte. Den går han gjerne i. Men han nekter å arvet rosa jenteklær som tunika, skjørt og kjoler. Så rart. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Eldstemann har hatt et par rosa t-shirts, de var det jeg som valgte ut når jeg tenker meg om. Men de hadde han ikke noe lyst til å ha på. Bare et par ganger når pappan hadde noe rosa på seg. Minsten vil IKKE ha rosa på seg, det er jentefarge sier han. Og det har han ikke fra meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg lar ikke ungene mine gå i rosa t-shirts med barbie på eller noe altså. Ikke engang om de hadde lyst tror jeg....... |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Tja, sier og sier - jeg handler i alle fall mye klær til jenta mi i gutteavdelingen. Ettersom jeg uansett ikke er glad i rosa, kommer jeg neppe til å kle gutten i den fargen heller. Vi får se hva som skjer når de ønsker å være med og bestemme sjøl.
|
|
|
|
#14 |
|
Quiet, please
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Aurora snakker veldig mye om jentefarger og guttefarger og hva gutter og jenter kan og ikke kan leke med. Jeg prøver alt jeg kan å forklare henne at både gutter og jenter bestemmer selv hvilke farger de bruker og hvilke leker de leker med, så jeg håper det synker inn etter hvert.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Nei vi bruker ikke de ordene til vanlig, bare i diskusjoner der man skal poengtere noe. Ikke bare fordi jeg ønsker å unngå at de plasserer farger i bås for tidlig, men også fordi jeg ønsker at eldste godt kan bruke noe annet enn rosa, - noe hun det siste året også har begynt å gjøre. Jeg liker forøvrig generelt rosa både på meg selv og alle i familien, det er ikke det, men det er jo morsomt med ikke bare rosa hele tiden.
Ja ikke sant. Det er forskjell på ei rosa gutteskjorte og en rosa puffermet bluse. Jeg trer liksom ikke på ham alt. Sist redigert av Dronningen : 26-04-09 kl 13:22. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fordi! (Som minsten svarer når vi spør han om hvorfor hva som helst.) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Champion liker veldig godt rosa. Han sier at det er yndlingsfargen hans. Men han er lite interessert i Blomster, rysjer og Barbier.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg gjør ikke det nei og er til dels like oppgitt som deg over at folk omtrent blir hysteriske av å se gutter i lilla eller rødt. Jeg synes rosa blomstrete og glitrete klær blir litt i overkant, noe ER jo mer feminint enn annet. Men jeg har OVERHODET ingen skrulper med å kle guttungen i lilla og rødt. Rosa er pent på gutter men jeg synes det bør være litt gjennomført da så det ikke blir for feminint. Men det er jo smak og behag.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Skal vi rangere farger dog, så har jeg kjøpt ganske mye rosa til lillebror, men aldri noe lilla tror jeg. Tror ikke det lages så mye i lilla? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg har sikkert brukt uttrykkene i enkelte sammenhenger, men har slett ikke for vane å gjøre det ... Jeg synes alle farger går til begge kjønn, og min jente er i allefall ytterst lite rosa, mens guttungen har mye rødt ol.
|
![]() |
|
|