|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Ja - jeg sier at det ikke finnes jente- og guttefarger. Men min gutt på 5 får selv bestemme om han vil bruke den rosa genseren i skapet (for det er der den alltid ligger...) |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Magnus er veldig glad i rosa. Så jeg kjøper gjerne rosa klær til ham!
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom" Tre stk! Sist redigert av Daisy : 26-04-09 kl 13:56. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Vi bruker ikke uttrykk som jente- og guttefarge, med Poden selv sier det. Han sier at rosa og lilla er jentefarger og at brun og grønn er guttefarger. Og han sier at han liker jentefarger best. Nå har vi vel kapitulert litt og sier ikke så mye om at ingen farger er jente-eller guttefarger, men vi er veldig tydelige på at alle liker forskjellige farger, og at selv om noen kaller rosa for jentefarge, så betyr det bare at de fleste jenter liker fargen. Ikke at gutter ikke liker den.
|
|
|
#24 |
|
Unik
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Eg kan sei at ting er guttete og jentete, men det går gjerne på kombinasjonen farge + snitt og motivet på. Men ikkje jente- og guttefarger.
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?
|
|
|
#26 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?
Han høres jo helt herlig ut, gutten din. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Sandra salamander på 4,5 år er meget bestemt på at blå er guttefarge og rosa jentefarge - hun har likevel akseptert å gå i blått tøy.
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg kjøper ikke klær som er rosa til gutten min. Heller ikke lilla. Ikke fordi det er jentefarge, men fordi jeg synes han kler best sterke, klare farger som f.eks rødt og kornblått. Selv elsker han klær i grønt, så derfor blir det mye av det for tiden.
|
|
|
#29 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Vi bruker ikke ordene jentefarger og guttefarger. Storesøster har rosadilla men har heldigvis begynt å godta andre farger også. Lillebror har foreløpig ingen mening om farger men han blir kledd mest i brunt, grønt og rødt. Jeg er ikke så glad i blått så han har faktisk knapt blå klær.
|
|
|
#30 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg bruker ikke uttrykket gutte- og jentefarger, men ja jeg bruker å si gutte- eller jenteklær.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Vi kaller det bare farger. Gutten er veldig glad i rødt og har og bruker fremdeles mye rødt. Han har litt lyst på en rosa t-skjorte el. noe lignende, men er redd for å bli ertet pga. det. Til jenta handler jeg noe på gutteavdelingen som trøyer og bukser. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jentemønster ser jeg nok mer enn jentefarger. Så anglofil som jeg er er jo rosa skjorter ikke akkurat noe nytt eller femi for meg. At rødt er feminint har jeg aldri tenkt over, ei heller at jenter ikke kan gå i blått. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Her i huset har ungene lært at det ikke er noe som heter guttefarger eller jentefarger, allikevel får jeg ikke rosa pikèskjorte på mellombror. Han har ei skjorte som går i brunt og litt rosa, den syns han er akseptabel. Rosaperioden til storesøster er over, og favorittfargen er blitt mørkeblå.
|
|
|
#35 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg sier bevisst navnet på fargene og unngår å bruke ord som jentefarger og guttefarger, jenteleke og gutteleke etc. Storesøster hadde en periode der hun gikk rundt og sa det og det er jentefarge/guttefarge og jeg klarte heldigvis å få henne til å forstå at fargene hadde et navn. Og at det ikke har noe med hva slags kjønn man har om man f.eks liker rosa eller blå.
|
|
|
#36 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Nei, jeg sier ikke gutte- og jentefarger. Det har jo med hvilke farger man liker uavhengig av kjønn. Selv liker jeg ikke rosa, liker heller ikke når menn går i rosa
|
|
|
#37 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg ELSKER rosa. *motvekt*
|
|
|
#38 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Det med gutte-og jentefarger slipper jeg å snakke om, men storebror har klare formeninger om at rødt er jentefarge. Rosa, derimot...det er bare ikke fint i følge han - uten gutte og jentestempelet.
|
|
|
#39 |
|
Søt og rar
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg sier ikke jente- og guttefarger.
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Sier dere jente- og guttefarger?Jeg bruker ikke de uttrykkene, men barna gjør det. Rosa er en jentefarge sier de. Og leker og andre ting som er rosa blir umiddelbart stemplet som jenteting. Eldstemann hos oss hadde en skikkelig rosaperiode da han var 4-5 år gammel, og syntes det var veldig trist at det ikke fantes rosa klær for han. Han syntes også at jenter og prinsesser i fine kjoler var veldig fine, men uten ønske om å ha kjole selv. Han ønsket seg veldig rosa klær, men ville jo ha gutteklær (for det er jo en viss forskjell på snittet til gutter og jenter tross alt, og litt mindre puffermer, perler og dill til guttene). Nr 2 tror jeg ikke man hadde fått på rosa om man ikke hadde holdt han fast. Ofte er jenteavdelingene i butikkene fulle av lyse, klare farger, mens gutteavdelingene er dystre og mørke i fargene. Trist synes jeg.
|
![]() |
|
|