|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Går du til fotpleier? | |||
| Ja, jevnt gjennom året |
|
9 | 6,67% |
| Ja, før sommersesongen |
|
20 | 14,81% |
| Nei, men pleier føttene mine selv |
|
43 | 31,85% |
| Nei, holder meg til dusj og saks en gang i blant |
|
63 | 46,67% |
| Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Jeg er veldig kilen så det er ikke aktuelt å la noen drive med føttene mine. |
|
|
|
#23 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Går til fotpleier med ujevne mellomrom. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Nei, jeg gjør det selv. Ikke så vidløftige greier men jeg er heldig med relativt fine føtter. Ingen harde negler, liktorner, ikke så mye hard hud og sånn.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Jeg fikser selv. I fjor handlet jeg inn Schollprodukter til dette bruk; |
|
|
|
|
|
#26 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Nei, jeg ville aldri brukt penger på en fotpleier, de gjør ikke noe jeg ikke kan gjøre selv. Men jeg prøver å få en tur til fotterapeut på våren. De siste årene har jeg ikke hatt råd, dessverre.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Jeg valgte å si pleier selv om jeg bare smører i tillegg til fil, saks og dusj. |
|
|
|
#28 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Beina mine lever sitt eget liv. Vel, jeg klipper neglene, men that's it. :mann:
|
|
|
#29 |
|
Unik
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?
Eg kan ikkje heilt sjå kva dei kan gjera for dei stakkars fotane mine. Store sår og sprekker gjer at ein ikkje kan file noko som helst i alle fall. Kremer hjelper ikkje. Å klippe neglane klarer eg inntil vidare sjølv. ( sjølv om det begynner å bli litt problemer med den eine tåa no
|
|
|
#30 |
|
intro
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare - har vært der to ganger i mitt liv pga småplager (i begge svangerskapene). Selv forsømmer jeg undersåttene på det groveste.
|
|
|
|
#31 |
|
Hvor: Viken
Det høres absolutt ut som en tur til fotterapeut må være noe, og neglen din kan de helt sikkert hjelpe deg med. Negler skal jo helst files oppå, for at hornlaget ikke skal bli så tykt, og vanskelig å klippe i.
|
|
|
#33 |
|
Hvor: Viken
Jeg mener at en fotpleier kun tar det kosmetiske, altså filer hard hud, klipper og former negler, tar pedikyr, tilbyr fotmassasje osv.
|
|
|
#34 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?hadde aldri turt fordi føttene mine er så ekle..
|
|
|
#35 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?En fotterapeut har en treårig utdannelse som riktignok tas i videregående skole (førsteår på helse- og sosialfag, deretter to år på egen fotterapeutlinje), men som godkjennes som høyere utdanning, lærte jeg da jeg var allmennfaglærer på fotterapeutlinja og brukte feil ord.
|
|
|
#36 |
|
Unik
|
Det er sjeldent noko godt, når det er på det verste. Hudlegen hadde heller ikkje noko forslg å komme med. Ikkje ein salve eller noko. Men akkurat det kan eg jo kanskje finna ut av sjølv og bli litt flink til.
|
|
|
#37 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Eg bruke gå jevnt gjennom heile året, men burde nok gå enda oftare. Eg har skikkelig ekle hælar, og er litt lat med å ta vare på dei sjøl. Skjerpings.
|
|
|
|
#39 |
|
Curlingkone
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Jeg steller føttene mine selv. Og har enkle føtter å stelle.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?Hva er fransk lakk? Jeg har blitt fotfetisjist iløpet av disse trådene kjenner jeg. :er i ferd med å endevende skapene på jakt etter kremer nå og lurer på om man kan bruke fet håndkrem på labbene?: |
|
![]() |
|
|