|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Overnaturlige evner? | |||
Ja, helt klart!
|
|
7 | 5,07% |
Tja, kanskje?
|
|
23 | 16,67% |
Nja, andre mener iallefall det?
|
|
5 | 3,62% |
Ærru gæærn, så klart ikke!
|
|
75 | 54,35% |
|
|
35 | 25,36% |
Nekter å svare!
|
|
4 | 2,90% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Ustabil
|
Sv: Tror du at du har overnaturlige evner?
Noen ønsker veldig sterkt å tro på noe åndelig eller overnaturlig, og tar alle tegn som bevis i den retningen. Andre ønsker veldig sterkt å tro at vitenskapen er svaret på alt, og leser alle tegn som bevis i den retningen. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det at man tenker "nå slår snart ungen seg" blir jo noe helt annet. Er det ikke merkelig at jeg kunne høre mannen min komme hjem lenge før han faktisk kom hjem? Synes det er litt merkelig å forklare dette med at jeg kjenner lydene hans? Ja jeg vet jo hvordan det hørtes ut når bilen kom kjørende opp bakken og når døren smalt igjen og når inngangsdøren ble åpnet og lukket igjen. Men betyr det at jeg kan høre det lenge før det skjer? Hva er naturlig og logisk med det når jeg ikke tenker på det eller forventer å høre det? Jeg bør vel først høre det når det faktisk skjer?
|
|
|
#144 |
|
Ustabil
|
Jeg tror at de faste tingene, som du beskriver over, KAN være et utslag av at hjernen din forventer å høre det. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tror du at du har overnaturlige evner?Det kan godt hende, men som sagt så kom ikke mannen min hjem til faste tider, så jeg ble overrasket over å høre at han kom hjem så tidlig, feks. Og jeg synes ikke det høres så "naturlig" ut at man liksom skal kunne høre lyder av bla. mannen som kommer hjem lenge før han kommer hjem, bare fordi man KJENNER mannens lyder?
|
|
|
#146 |
|
Ustabil
|
Det er ikke sikkert at du HØRER det. Det kan være at hjernen din spiller deg et puss. Du hører kanskje en bil, og så spinner hjernen din videre. Hvis det er andre i huset sammen med deg, hører de lydene? |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tror du at du har overnaturlige evner?Jeg tror også hjernen kan konstruere sanseopplevelser ut fra en forventing, ja.
|
|
|
#148 |
|
Nymotens gammeldags
Det er en litt bedre forklaring enn at man "kjenner lydene av mannen" ja. Nå var det som sagt ikke alltid at jeg forventet at han kom hjem, så den biten er enda litt merkelig synes jeg. Og jeg hørte virkelig alle lydene identisk med de som fulgte etter da han virkelig kom hjem, feks. at han en dag skled på grusen på vei inn, noe han også gjorde da han faktisk kom. DET synes jeg er litt rart. Men dette med at andre i huset kunne høre det eller ikke er interessant. Jeg var alltid alene da det skjedde (jeg var gravid med eldste), så jeg aner ikke. Jeg opplevde kun dette i det gamle huset vi bodde i, har ikke opplevd det siden, og jeg har ingen spennende "evner" å vise til heller, for å svare på hovedinnlegget.
|
|
|
#150 |
|
...we have cookies
|
Da jeg var yngre, bodde hjemme og mamma hadde vardøger omtrent hver dag i ett år - da hørte resten av de hjemmeboende det også. Begge mine brødre hørte henne. Hunden hørte henne. Naboen var det ikke, for han hadde ikke bil den gang da. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Passiv
|
Sv: Tror du at du har overnaturlige evner?Da jeg var liten og vi flyttet til et nytt hus så hadde vi gjengangere der. |
|
|
|
#152 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Tror du at du har overnaturlige evner?Jeg jobbet på et hotell før, og der var det mange som fortalte om opplevelser. Jeg opplevde også en del rart der, men vet ikke hva jeg skal tro om det..
|
![]() |
|
|