Sv: Tror du at du har overnaturlige evner?
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Det eneste jeg synes er merkelig med det er at du finner dette merkelig. 
Etter ti års samliv med min mann "kan" jeg lydene hans. Jeg vet nøyaktig hvordan det høres ut når han kommer hjem, når han er på badet om morgenen, osv. Jeg kan lydene så detaljert at jeg nesten hører dem for meg hvis jeg vil. Så det at man hører lyder av mannen som kommer hjem, noen få minutter eller en halvtime før han uansett skulle kommet hjem, synes jeg høres ut som det mest naturlige i verden.
Jeg "kan" også lyden av små gutter som slår hodet f.eks. mot bordkanten, pluss stillheten etterpå og krampegråten deretter igjen. Og av og til, når ungene leker skikkelig ivrig sammen, så "hører" jeg at Champion slår seg og straks kommer til å grine. Og det skjer rimelig ofte, skal jeg si deg.
Det at man tenker "nå slår snart ungen seg" blir jo noe helt annet. Er det ikke merkelig at jeg kunne høre mannen min komme hjem lenge før han faktisk kom hjem? Synes det er litt merkelig å forklare dette med at jeg kjenner lydene hans? Ja jeg vet jo hvordan det hørtes ut når bilen kom kjørende opp bakken og når døren smalt igjen og når inngangsdøren ble åpnet og lukket igjen. Men betyr det at jeg kan høre det lenge før det skjer? Hva er naturlig og logisk med det når jeg ikke tenker på det eller forventer å høre det? Jeg bør vel først høre det når det faktisk skjer?
Det du sier er jo faktisk at mennesker normalt sett kan høre lyden av ting som skjer lenge før de skjer (ikke flisespikk på dette da). Høres ikke det litt overnaturlig ut?