Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett på en hel vegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 07:04   #21
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Hmmm....jeg er egentlig ikke redd for at jeg blir lei, det er jo bare å gjøre om. Meeeeeeen jeg kjenner meg selv og vet at det tar litt tid å få ut fingeren.

Gammel 28-12-06, 16:10   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, dette er jeg skeptisk til. Det er noe med å ha gulv på vegg som blir feil. På en måte som å legge gulvbelegg i hagen, eller å ha gardiner hengende rundt toalettet. For ikke å snakke om å flislegge taket. Det hører ikke hjemme der.

Misforstå meg rett; jeg elsker nye løsninger, og er ikke glad i konvensjoner. Men unaturlige løsninger blir bare rart. Og føles litt ubehagelig.

Jeg ville mye, mye heller hatt en speisa tapet. Scarlett har funnet frem mye kule mønstre. Ta deg en titt hos Osborne & Little eller Cole and son. Det finnes ufattelig mye fint som du garantert ikke vil finne hos naboen. Jeg har en overblomstrete tapet på kjøkkenet som er veldig spesiell. Jeg elsker det. Det er fortsatt like deilig å sitte på det kjøkkenet og nyte følelsen av blomsterveldet etter to år. Ikke i nærheten av å gå lei. Og jeg er absolutt en endringsjunkie.

Lykke til med valget!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 16:14   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også litt skeptisk til gulv-på-vegg-følelsen, men for all del, det kan godt hende at det kan fungere.

Får litt flashback til en nabodame på 70-tallet, som hadde fått en ide hun syntes var veldig spesiell og god: Tykt mønstrete vegg til vegg-teppe som fortsatte opp den ene veggen. Det var grusomt!
Parkett blir helt sikkert finere enn det ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 16:32   #24
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Poenget er at jo mer spesielt det er, jo høyere risiko er det for at man blir lei, og hvis det da er rådyrt, må i hvert fall jeg ta det med i beregningen.

Vet ikke om jeg er helt enig med deg her Scarlett. Jeg har funnet ut at dersom man gjør spesielle ting, forutsatt at det er skikkelig gjennomtenkt, så trenger man ikke bli fortere lei. Jeg har lettere for å gå lei av interiør når jeg "safer" og tenker at dette skal jeg ikke bli lei av, eller at det er lettere å få solgt videre dersom man har kort horisiont der man skal bo, enn når jeg følger hjertet og gjør akkurat det jeg ønsker og lyster. Men det forutsetter jo at man er sikker i sin smak og bevisst på hva man liker.

De rommene i huset som jeg har lagt skikkelig mye arbeid i research og gått ut fra min egen smak, og ikke bare hva som er moderne akkurat nå, er de rommene jeg er mest fornøyd med. De hvor vi bare har kjøpt noe i en hast og safet litt, er vi drittlei av og ønsker å forandre mye fortere.

Men til temaet her: Jeg synes det kan funke. Har selv tenkt tanken på en parkett-fondvegg i stua, gjerne kombinert med at vi ønsker oss en skikkelig klassisk retroskjenk, f.eks en Kaiser-skjenk i palisander. Men det forutsetter at vi ser hele stuen i ett, og det er litt av et prosjekt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 16:58   #25
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men tåler det no særlig vann da?

Jeg synes også det er stilig med parkett på vegg... Men som en del andre her ser jeg for meg at det kan bli litt mørkt, dystert og "voldsomt" ?

Ja, det er på et bad som er for voksne. Badekar, men ikke dusj. Parketten er lagt i området hvor det ikke er vannsøl rett på veggen, rundt vasken. Foran vasken var det et stort speil, så parketten var bare på veggene.

Parkett blir jo bare mørkt og dystert om man velger mørke tresorter!

Dessuten går det da fint ann å ta det ned når man blir lei, eller tapetsere over...

Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 11:46   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Ja, det er på et bad som er for voksne. Badekar, men ikke dusj. Parketten er lagt i området hvor det ikke er vannsøl rett på veggen, rundt vasken. Foran vasken var det et stort speil, så parketten var bare på veggene.

Parkett blir jo bare mørkt og dystert om man velger mørke tresorter!

Dessuten går det da fint ann å ta det ned når man blir lei, eller tapetsere over...

Tenkte bare det var "regler" for hva som var lov og ikke på våtrom. Var iallefall en del styr da vi bygde hus nå, om hvilke plater vi fikk ha og ikke. Fordi det måtte være våtromsgodkjent.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 12:42   #27
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Her er det hvertfall parkett på deler av veggen...

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:18   #28
Lille Blink
Aktiv

Lille Blink sin avatar

Hvor: Rogaland
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Hmmm kan ikke hjelpe deg noe særlig, men vi slo nettopp opp STÅENDE panel på en vegg på kjøkkenet og den beiset vi med 2 strøk sort farge... Det ble knall bra syntes vi

Ikke det beste bildet, men her er veggen...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 13:49   #29
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte bildet i første innlegget. Parketten over benken er så levende når lyset spiller i fargene. Tror jeg må vise kjæresten det bildet.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.