Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett på en hel vegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-06, 05:32   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parkett på en hel vegg?

------

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill

Sist redigert av Myrsnipa : 04-07-13 kl 12:23. Årsak: ---------
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 08:35   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Jeg har sett det på et sånt oppussingsprogram på TV, tror det var et av de der Kjersti Bergesen var programleder. Kjøkken med en vegg i parkett. Kanskje du kan finne bilder av det om programmet har/hadde egne nettsider?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 08:53   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Hvis det var Kjersti Bergsen, så heter det vel Tid for hjem eller noe slikt, programmet altså.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 09:03   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Synes det var fint jeg. Det er jo ikke uvanlig at man i gamle hus "bevarer" en original vegg som en detalj i et rom, så hvorfor ikke velge parkett? Det blir jo riktignok bare som en panel-variant, ikke sant.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 09:07   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Min mann har brukt parkett på garasjeveggen til verktøytavle, så parkett på veggen gir meg litt garasjevibber.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 10:13   #6
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Min mann har brukt parkett på garasjeveggen til verktøytavle, så parkett på veggen gir meg litt garasjevibber.

Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 10:50   #7
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

En snekker i familien vår brukte bjørkeparkett på baderomsveggene. Det ble lekkert! Vi håper på å kopiere...

  Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 11:04   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Jeg synes det var litt tøft på det bildet du viste der over benkeplaten, men jeg får litt flis i lillehjernen av å tenke på en hel vegg med parkett. I hodet mitt stjeler det veldig mye lys, og dessuten tenker jeg at fondvegg er noe som man potensielt kan bli veldig lei - og da er det enklere å ha en overmalbar flate.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 12:32   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Samme tanken som Veronal var inne på slo meg også. Det kan fort bli veldig mørkt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 12:47   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Det ser lekkert ut, men jeg ville ha blitt lei ganske fort.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 12:51   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Ja, jeg tenker akkurat det samme: Kult, originalt, men det blir lett mørkt og kjedelig i lengden. Og dyrt, hvis man skal ha ordentlig parkett.

Det finnes usannsynlig mye kul tapet etter hvert også.


__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 14:00   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Unnskyld meg, men jeg synes ikke det høres det minste fint ut.
Noen jeg kjenner har parkett over kjøkkenbenken, og det ser skikkelig satt og dystert ut, synes jeg.

En tapetsert fondvegg med tapet i stilen Scarlett viser her, derimot...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 15:59   #13
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Det er veldig innovativt nå, men det kommer mer og mer av det.
Skal du ha det bør det være i et ganske stort og luftig rom. Du bør være nøye med god belysning, og lyst interiør ellers.

Jeg hadde tatt en prat med en interiørdesigner eller lignende. Altså ikke typisk maxbo eller andre "trauste" forretninger.
Jeg tror det er viktig å være gjennomført om det skal bli bra. Og bra kan det definitivt bli.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:27   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

En snekker i familien vår brukte bjørkeparkett på baderomsveggene. Det ble lekkert! Vi håper på å kopiere...

Men tåler det no særlig vann da?


Jeg synes også det er stilig med parkett på vegg... Men som en del andre her ser jeg for meg at det kan bli litt mørkt, dystert og "voldsomt" ?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 17:40   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Det kommer an på hvilken type parkett du tenker på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 18:10   #16
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Jeg liker jo litt uvanlige løsninger og syntes det er kjempestilig. Sett det i virkeligheten også

At det blir kjedelig i lengden: ALT blir kjedelig i lengden og dette er noe ikke "alle" har. Orginalt og morsomt. Dessuten kan du bare male evt tapesere den senere hvis du ikke liker den lenger. Det er veldig reversibelt.

Jeg har div kontrastvegger i leiligheten. Alle i dype fager. Det blir ikke mørkt så lenge det er et relativt stort rom og lyse møbler feks.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:15   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg liker jo litt uvanlige løsninger og syntes det er kjempestilig. Sett det i virkeligheten også

At det blir kjedelig i lengden: ALT blir kjedelig i lengden og dette er noe ikke "alle" har. Orginalt og morsomt. Dessuten kan du bare male evt tapesere den senere hvis du ikke liker den lenger. Det er veldig reversibelt.

Jeg har div kontrastvegger i leiligheten. Alle i dype fager. Det blir ikke mørkt så lenge det er et relativt stort rom og lyse møbler feks.

Jeg liker også originale løsninger, og tror som sagt det kan bli kjempekult. Men jeg er litt mindre hypp på å male over en vegg med røket eikeparkett til 1500 pr. kvadrat eller valnøtt til knappe 700. Som hadde vært alternativet for oss, er jeg redd.

Poenget er at jo mer spesielt det er, jo høyere risiko er det for at man blir lei, og hvis det da er rådyrt, må i hvert fall jeg ta det med i beregningen.

Selv har vi slammet en råbetongvegg, og er veldig fornøyd med det. Håper vi liker det leeenge, for det er litt av en jobb å pusse ned og male, i tilfelle. :vilikke:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:28   #18
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg liker også originale løsninger, og tror som sagt det kan bli kjempekult. Men jeg er litt mindre hypp på å male over en vegg med røket eikeparkett til 1500 pr. kvadrat eller valnøtt til knappe 700. Som hadde vært alternativet for oss, er jeg redd.

Poenget er at jo mer spesielt det er, jo høyere risiko er det for at man blir lei, og hvis det da er rådyrt, må i hvert fall jeg ta det med i beregningen.

Selv har vi slammet en råbetongvegg, og er veldig fornøyd med det. Håper vi liker det leeenge, for det er litt av en jobb å pusse ned og male, i tilfelle. :vilikke:

Jeg syntes uansett det er verdt det jeg.
Syntes de fleste er altfor redd for å måtte gjøre ting om igjen et par år etter, eller at det skal koste litt. Jeg syntes det er morsomt. Hehe. Forandring fryder!
Tapet har jo også allerede blitt mye vanligere enn parkett.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:39   #19
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Jeg syntes også at det er veldig stilig med en fondvegg med mørk parkett

Denne tapeten var jo også utrolig stilig da!!

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 19:44   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett på en hel vegg?

Jeg var inne på parkettvegg-tanken ifjor da vi holdt på her, men jeg fant ingen vegg som egnet seg her hos oss. Hadde da tenkt å bruke samme parketten som golvet, 7 mm oljet eik. Ikke vits å bruke 14 mm på veggen!
Tror jeg så det i et blad eller noe.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no