|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Der jeg jobbe nå får jeg faktiks ikke velferdspermisjon for planleggingsdager. Det har jeg alltid fått før. Men de godtar at man tar med ungen på jobb så da går det jo på en måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
I mål
|
Det var da litt fiffig på en skole? Det er jo ikke SÅ lett å ta med ungene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
maler
|
Vi får heller ikke permisjon til det. Vi får permisjon første dag i bhg og første skoledag, utover det må vi avspasere eller bruke feriedager. Hvis vi i det hele tatt får fri, arbeidsgiver regner ikke den type dager som sitt problem. *offentlig ansatt*
![]() |
#44 |
I mål
|
Det som er litt delikat i lærerjobben er jo at man ikke har noen feriedager eller avspaseringsdager man kan bruke når man vil, så hvis man ikke innvilger velferdsperm er det egentlig ingen måte å få vært hjemme på. Dvs, man kan søke om perm uten lønn selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Innimellom føler jeg meg litt bortskjemt i det offentlige. Som i dag, på tur i skogen med blide unger og (nesten) oppholdsvær. Og selvsagt er det en god trygghet i å vite at jeg ikke blir oppsagt, men flyttet til en annen skole dersom skolen min ikke har bruk for meg lenger. Men at jeg skal være bortskjemt fordi jeg får avspasere for sene kvelder og søndagstimer sommerstid, det vil jeg ikke påstå. Kjekt med fri store deler av skoleferiene, selvsagt, men noen ganger er jeg usikker på om det virkelig kompenserer for alle de søndagene søndagsturen utgår fordi jeg må en tur på jobb... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg har ikke noen muligheter til å avspasere for å være hjemme med unger når det er planleggingsdager. Jeg har sagt ifra at faren ikke kan ta alle planleggingsdagene, så da må jeg ta med ungen. Det er ikke skolen selv som har bestemt dette, men kommunen. Så de har igrunn ikke annet valg enn å la oss ta med unger. Nå bor jeg i en annen kommune enn jeg jobber, så planleggingsdagene faller ikke sammen med kommunen jeg jobber i sine. Når det er planleggingsdager i samme kommune som jeg jobber så er det endel unger med på jobb for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?... Sist redigert av rine : 28-10-12 kl 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
???? den skjønte jeg ikke!
![]() |
#49 |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?I ungdomsskolen har man jo ikke mulighet til å gi elevene fri, men det vet du sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Halloen!
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?... Sist redigert av rine : 28-10-12 kl 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg kan sikkert løse det med vikar som jeg tar igjen senere jeg og. De er veldig greie på dette egentlig. Jeg har bare jobbet dette året på denne skolen, men vi har løst det ved å dele på dagene til nå (jeg og mannen altså) Ingen av oss får gjort noe når vi har med 3 åringen på jobb. Men når vi deler det så går det igrunn greit. Elevene synes det er kjempestas. Til og med tøffe gutter smelter når en søt liten treåring kommer med verktøy på jobb. Han skal jo "jobba" når han er med mamma på jobb! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bedreviter
|
Det er ikke en regel i det offentlige, altså. Jeg har jobbet andre steder i det offentlige før og ikke fått det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
I mål
|
Godt mulig, men det er iallfall et eksempel på et gode mange i det offentlig har som jeg tror er noe mer uvanlig i det private. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?Jeg har hatt med unger på jobb, og mannen likeså (også lærer). Ikke ideelt i det hele tatt, men ulønnet permisjon er uaktuelt, og på barneskolen underviser man stort sett alle ungenes timer på en 100% stilling, så det er ikke lett å jobbe inn en fridag. Ingen velferdsperm for planleggingsdager, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
I mål
|
I vg hos oss gir vi nærmest aldri elevene fri, det er kun i krisesituasjoner, det settes inn vikar nesten alltid. Men vet at det er svært forskjellig fra skole til skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Bedreviter
|
Absolutt. Det var derfor jeg tok det med i det første innlegget mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Halloen!
Vet ikke hvor du jobber, men hos oss er det alltid veldig vanskelig å få tak i korttidsvikarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|