Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å gå med klær man har sovet i, eller omvendt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 11:30   #21
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gå med klær man har sovet i, eller omvendt

Det skjer ofte at ungene sover i t-skjorte eller body de har brukt den dagen, litt sjeldnere at fireåringen går med t-skjorte hun har brukt om natten, men det hender. Synes ikke det blir sovelukt i barnas klær på samme måte som hos voksne. Ettåringen beholder ofte den bodyen hun har sovet i til langt utpå dagen. Den blir jo gjerne tilgriset (og må skiftes) på en eller annen måte etterhvert uansett

Gammel 23-06-09, 11:39   #22
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Minstemann på 5 år kan godt gå i samme t-skjorte som han har sovet i. Jeg har aldri kjent noen nattlukt (har ikke hørt om fenomenet heller). Jeg ser absolutt ingen problemer med "flerbruksskjorte".

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 11:50   #23
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Lillebror hos oss er 16 mnd, og det hender stadig han står opp i de klærne han la seg i. Det er fordi vi legger han med strømpebukse og body som regel. Han ligger ikke under dyna og jeg føler det er lunere og varmere enn en pysj som slenger litt mer. Om vi bare skal være hjemme går han med dette når vi står opp, for vi må som regel uansett skifte litt utpå dagen.

Storesøster sover som oftest med nattklær, og tar på rene klær når hun står opp. Men en nattkjole kan hun godt bruke en 2-3 dager alt ettersom.

Gammel 23-06-09, 12:12   #24
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Minstemor her vil innimellom gjerne sove i t-skjorta ho ha hatt om dagen, det får ho lov til, men ikkje omvendt.

Gammel 23-06-09, 12:15   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er de?

Jeg presiserer: klær som er brukt av mine unger en hel dag, er møkkete. I alle fall ut i fra min definisjon av møkkete: fulle av sand, prim, jordbærsyltetøy eller tusj.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 12:20   #26
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Klær som er brukt om dagen, er møkkete. Klær som er sovet i om dagen er veldig krøllete og ser ikke ordentlig rene ut lenger. Og dessuten synes jeg ikke ungene trenger å gå på skolen eller barnehagen i pysj.

Enig. Ok, så blir det mer klesvask, men heller det. Men så har jeg fått varig mén etter en parasitt-kampanje på 80-tallet med digre lilla plakater med bilder av de udyrene som lever i sengen vår.
(Ja- jeg støvsuger og banker madrasser svært ofte og vi skifter på sengene minst en gang i uka. )

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:05   #27
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sover støtt og stadig i t-skjorta jeg hadde på på dagen, men tar på noe rent dagen etter. Hvis jeg har vært hjemom, that is. :klarte ikke dy meg:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:19   #28
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Her soves det i pysj, så da blir det ikke noe tema. Elsker pysjen sin.
Og på morgenen skal hun pynte seg skal vite....
Som nybakt mor er det helt lov til å oppholde seg i pysjen i store deler av dagen også

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:12   #29
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene bades ofte og får på rent om kvelden. De legges da i ren truse og evt. t-skjorte. Lillebror sover gjerne i det. Dette går de også ofte med dagen etter også. De har jo bare sovet i det. De legges derimot ikke i klær de har gått i hele dagen. Vi har ikke så mye nattøy, og det brukes stort sett før de legger seg vinterstid. De er varme.

Sist redigert av Dronningen : 23-06-09 kl 15:34.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:14   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender rett som det er at Storebror går til køys i t-skjorta han har brukt om dagen, vel og merke om den ikke er møkkete slik bare han klarer møkke til klærne sine. Men å ha samme t-skjorte på om dagen som han har sovet i om natta, det får han til sin store fortvilelse ikke lov til av mammaen sin. Vet egentlig ikke hvorfor, men jeg er nå engang oppvokst med det samme selv. Sier til ham at det er sovelukt i tøyet.

Pappaen er ikke så nøye på det, for å si det slik.

(Ja, altså når det kommer til guttungen, han går takk og lov ikke med samme t-skjorte to dager på rappen, gubben min.)

Gammel 23-06-09, 15:26   #31
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger er stort sett så møkkete at det må skiftes før leggetid, og det er mindre klesvask med en t-skjorte enn sengetøy.
Og de skifter til rent om morningen.

Gammel 23-06-09, 15:34   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Er de?

Min sønn ser ut som en støvdott når jeg henter ham i barnehagen. Om sommeren sover han i bokser som er ren på kvelden etter bad, og den går han i dagen etter. En gang har han sovet i genseren han hadde på seg dagen etter også, det var fordi vi skulle rekke et innmari tidlig fly, og jeg ville at alt skulle gå mest mulig smertefritt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:36   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også lært at man ikke bruker klær man har sovet i natten før. Jeg gjør det ikke selv.

Snuppa sover gjerne i en kjole, og hun får gå i den dagen etter i barnehagen. Jeg ser ikke egentlig noen god grunn for å nekte henne det. Kvelden er vel det tidspunktet på døgnet hvor hun er renest.

Gammel 23-06-09, 15:39   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg presiserer: klær som er brukt av mine unger en hel dag, er møkkete. I alle fall ut i fra min definisjon av møkkete: fulle av sand, prim, jordbærsyltetøy eller tusj.

Oki! Jeg tenkte at de pr def var møkkete fordi de var brukt bare, og begynte lure om brukt=møkkete.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:39   #35
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi går ikke i klær vi har sovet i men er tshorta turbo har hatt på seg hele dagen ren så får han sove i den om han vil ,og vi skifter neste morgen.

Samme med snoopy, har hun ren body på seg(bruker ikke det lengre men før) så har hun den på når hun legges(istede for å ta ny nattdrakt genser hver kveld. hun bruker ikke bukser om natta) og skiftest neste morgen

Om vinteren. ikke nå om sommeren da skiftest alt hver dag før de legges. og snoopy ligger i nattkjole om hun har noe på seg. og turbo ligger uten noe annet en truse

Gammel 23-06-09, 15:44   #36
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her skjer dette også stadig vekk. Men eg prøve framleis holde på den at dei må ha ny om morgenen.

Nei, dette er en sånn ting som ikkje er så farlig.

Gammel 23-06-09, 15:45   #37
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, er det bare mitt barn som bruker pysj?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:46   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine sover i boxer, de er svært varmblodige.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 15:48   #39
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mine brukar også det stort sett, men stadig vekk finne dei en grunn til å ikkje bruke det.

Gammel 23-06-09, 15:48   #40
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har pysjunger

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.