|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Det kommer an på sekstenåringen. Om h*n var sånn som jeg var da jeg var seksten så hadde det for det første ikke vært noe vits i å bestemme så mye, og dessuten så var jeg såpass fornuftig og interessert i å ta vare på meg selv at da jeg dro til Syden som 17-åring så var ikke min mor det spøtt bekymret i hvert fall.
|
|
|
#22 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Jeg har en sekstenåring og hun ville selvfølgelig ikke fått lov til å reise. Nå har hun heldigvis ikke lyst heller, da vi snakket om det i går så hun at "det er bare tullinger som reiser dit, da".
|
|
|
#23 |
|
Tøff
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Det kommer an på ungen dét. Ligner hun meg så hadde jeg glatt sluppet henne avgårde, ligner hun faren er jeg ikke fullt så sikker.
|
|
|
#24 |
|
I mål
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Nei, det ville jeg ikke gjort, den får bli litt eldre først. Jeg var selv i Magaluf for 5 år siden, og da hadde jeg både erfaringer og år på baken, og moret meg stort med passe mye drikke med jentene og med å se på alt det ville som foregikk. Og ja, det er ille. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?
Jeg hadde ikke sendt en 16 åring hverken hit eller andre steder alene.
|
|
|
#26 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Selv om jentungen ser ut til å være av det fornuftige slaget er det mye som endre seg når man er på tur med venner ...
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Jeg skal gjøre mitt beste til å oppdra Glitterbarnet til å ikke ville dra på sånne steder. Jeg var selv i Magalluf som 19-åring, men vi var 4 fornuftige jenter som til tross for en god del alkohol alltid passet på hverandre.
|
|
|
#29 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Jeg hadde ikke sendt min 16 åring dit nei, ikke til noe annet festested heller |
|
|
|
|
|
#30 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Nei, aldri i livet.
|
|
|
#31 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Hadde ikke forundret meg om Christian hadde sagt noe lignende.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Vi var på bryllupsreise på Malta, og reiste på samme fly som en gjeng som skulle på språkreise. Vi valgte å i stor grad holde oss unna de gatene der festen pågikk da, men jeg kan absolutt skrive under på at en slik språkreise så jeg nok av til å ikke synes det virker som en knallgod ide å sende "sine små håpefulle" på det heller nei...
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Jeg var på språkreise to ganger; da jeg var 14 og da jeg var 15. Den siste turen drakk vi alkohol en gang, men var ikke særlig fulle. For min del var det en super ferie i kontrollerte former. Lære engelsk gjorde jeg også.
|
|
|
|
#34 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Aldri i verden. Verken dit eller andre steder. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Jeg har en på snart 16. Jeg hadde aldri i livet sendt han alene på en sånn ferie. Selv om han ikke drikker nå, kan jo fristelsene bli veldig store på et sånt sted hvor "alle" drikker. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Var på språkreise som 16-åring i England, og vi startet å drikke på båten fra Danmark, det var ingen voksne som passet på. Det var jo voksne som kjøpte Bacardi til oss også!
|
|
|
#37 |
|
flisespikker
|
Jeg tenkte også det, og så tenkte jeg at om jeg hadde en sekstenåring som hadde lyst til å reise til et slikt sted, så ville jeg tatt det som et klart indisium på at han ikke var moden nok til å reise på utenlandstur på egen hånd.
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?Litt av problemet med sånne steder er at det av og til hjelper lite hvor fornuftig man er selv, når alle andre rundt en er tullinger. Samme hvor fornuftig man er, så kan man få noe i drinken sin, og man kan bli grisebanket.
|
|
|
#39 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#40 |
|
Mother of Dragons
|
Ooooh, det var en fin Catch-22!
|
![]() |
|
|