Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-09, 10:37   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aya Napa - Kunne du sendt din sekstenåring hit?

Det kommer an på sekstenåringen. Om h*n var sånn som jeg var da jeg var seksten så hadde det for det første ikke vært noe vits i å bestemme så mye, og dessuten så var jeg såpass fornuftig og interessert i å ta vare på meg selv at da jeg dro til Syden som 17-åring så var ikke min mor det spøtt bekymret i hvert fall.

Gammel 16-07-09, 10:39   #22
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en sekstenåring og hun ville selvfølgelig ikke fått lov til å reise. Nå har hun heldigvis ikke lyst heller, da vi snakket om det i går så hun at "det er bare tullinger som reiser dit, da".

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:40   #23
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på ungen dét. Ligner hun meg så hadde jeg glatt sluppet henne avgårde, ligner hun faren er jeg ikke fullt så sikker. Det får være en vurdering en gjør fra barn til barn. For øvrig trenger man slett ikke dra utenlands for å bli kave dritings. Jeg hadde en heller uheldig omgangskrets i tenårene, og jeg hjalp stupfulle venninner hjem så og si hver bidige helg. Det vil si; var jeg heldig var de bare fulle.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 10:42   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det ville jeg ikke gjort, den får bli litt eldre først. Jeg var selv i Magaluf for 5 år siden, og da hadde jeg både erfaringer og år på baken, og moret meg stort med passe mye drikke med jentene og med å se på alt det ville som foregikk. Og ja, det er ille.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:00   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Da jeg var 16 år kunne jeg fint blitt sendt til "Syden" uten foreldre. (Bortsett fra at jeg ikke var/er interessert i strandliv og heller dro til storbyer.)

Jeg kjenner ikke Aya Napa - men er det utelukkende slik det fremstilles i avisene?

Jeg hadde ikke sendt en 16 åring hverken hit eller andre steder alene.
De har ingen ting i utlandet å gjøre uten foreldre når de er så unge.

Jeg har vært i Aya Napa selv på ferie , som voksen og med småbarn,og det er et flott sted.
Det kommer helt an på hva man oppsøker. Barer og diskoteker er det på alle feriesteder. Arrangerte båtturer med gratis alkohol også.

Gammel 16-07-09, 11:19   #26
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Selv om jentungen ser ut til å være av det fornuftige slaget er det mye som endre seg når man er på tur med venner ...

To 16 år gamle jenter jeg gikk i kor med for evigheter siden, gjorde et stunt mot sine foreldre som jeg håper jeg slipper å oppleve at mine barna gjør: de bestilte billetter til seg seg en uke til syden (husker ikke hvor, men partyer ble det nok av husker jeg). Foreldrene visste ingenting om planene, de fikk heller ikke vite hvor de var ujder hele uka. Jentene postet bare et søtt postkort fra Gardermoen, om at "Vi har dratt å ferie, slapp av, ses om en uke, ikke prøv å finn oss. Hugs" eller noe sånt.
De dro til Gardermoen om kvelden, skiftet og kledde seg opp som HORER og ble der over natta (flyet gikk så tidlig at de ikke kom seg dit med kollektivtrafikk). Morfaren til den ene jenta jobbet visst på Gardermoen og de var smått paranoide for at de skulle bli gjenkjent og funnet- og sendt hjem. Et under at det gikk bra med begge jentene. De var snille og greie, men hverken fornuftige eller modne mtp forhåndsregler m.m.

Da jeg var jevnaldrende ungdom synes jeg det var litt kult, men nå??? :grøss:

Gammel 16-07-09, 11:23   #27
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det hadde jeg ikke. I alle fall ikke alene, uten voksne.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:36   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal gjøre mitt beste til å oppdra Glitterbarnet til å ikke ville dra på sånne steder. Jeg var selv i Magalluf som 19-åring, men vi var 4 fornuftige jenter som til tross for en god del alkohol alltid passet på hverandre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:41   #29
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke sendt min 16 åring dit nei, ikke til noe annet festested heller

Da jeg var 16, ville venninnen min og jeg veldig gjerne reise alene på sydentur. Det fikk vi selvsagt ikke lov til, noe vi syntes var dypt urettferdig. Det endte opp med at vi reiste til Rhodos sammen med min familie. Vi festet ganske hardt, men det var ikke på langt nær så ille som det virker til å være nå.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:50   #30
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri i livet.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:55   #31
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg har en sekstenåring og hun ville selvfølgelig ikke fått lov til å reise. Nå har hun heldigvis ikke lyst heller, da vi snakket om det i går så hun at "det er bare tullinger som reiser dit, da".

Hadde ikke forundret meg om Christian hadde sagt noe lignende.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 12:00   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, jeg hadde nok ikke det. Lillesøsteren min var forøvrig på språkreise på Malta da hun var 15, og det var visstnok ikke så mye bedre. Samme hva som står i katalogen. De festet sammen med lærerene.

Vi var på bryllupsreise på Malta, og reiste på samme fly som en gjeng som skulle på språkreise. Vi valgte å i stor grad holde oss unna de gatene der festen pågikk da, men jeg kan absolutt skrive under på at en slik språkreise så jeg nok av til å ikke synes det virker som en knallgod ide å sende "sine små håpefulle" på det heller nei...

Gammel 16-07-09, 12:42   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på språkreise to ganger; da jeg var 14 og da jeg var 15. Den siste turen drakk vi alkohol en gang, men var ikke særlig fulle. For min del var det en super ferie i kontrollerte former. Lære engelsk gjorde jeg også.

Gammel 16-07-09, 12:52   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Aldri i verden. Verken dit eller andre steder.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 12:58   #35
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en på snart 16. Jeg hadde aldri i livet sendt han alene på en sånn ferie. Selv om han ikke drikker nå, kan jo fristelsene bli veldig store på et sånt sted hvor "alle" drikker.

En ungdomsskoleklasse var på skoletur med læreren sin til Mallorca, samtidig som oss et år. Vi møtte ungene ravende i gatene. På bussen til flyplassen måtte bussen stopper flere ganger, slik at noen av de kunne gå ut å kaste opp. Læreren virket ikke edru han heller.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 13:01   #36
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Var på språkreise som 16-åring i England, og vi startet å drikke på båten fra Danmark, det var ingen voksne som passet på. Det var jo voksne som kjøpte Bacardi til oss også!

Vi var der i 3 uker og det ble en del fyll, men verst var den siste helga før vi dro hjem, for da var vi alene på hotell i London, med fri tilgang til å gjøre hva vi ville. Og vi ville jo gjerne drikke litt da!

Håper eldste ikke ønsker å dra noen steder uten meg før hun runder 30-35!

Gammel 16-07-09, 13:06   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det kommer an på sekstenåringen. Om h*n var sånn som jeg var da jeg var seksten så hadde det for det første ikke vært noe vits i å bestemme så mye, og dessuten så var jeg såpass fornuftig og interessert i å ta vare på meg selv at da jeg dro til Syden som 17-åring så var ikke min mor det spøtt bekymret i hvert fall.

Jeg tenkte også det, og så tenkte jeg at om jeg hadde en sekstenåring som hadde lyst til å reise til et slikt sted, så ville jeg tatt det som et klart indisium på at han ikke var moden nok til å reise på utenlandstur på egen hånd. (Jeg skjønner at det kunne være kameratene som ville dit og at han selv egentlig var "fornuftig", men å reise sammen med sånne kamerater høres heller ikke ut som det smarteste.)

Gammel 16-07-09, 13:11   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt av problemet med sånne steder er at det av og til hjelper lite hvor fornuftig man er selv, når alle andre rundt en er tullinger. Samme hvor fornuftig man er, så kan man få noe i drinken sin, og man kan bli grisebanket.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 13:11   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Litt av problemet med sånne steder er at det av og til hjelper lite hvor fornuftig man er selv, når alle andre rundt en er tullinger. Samme hvor fornuftig man er, så kan man få noe i drinken sin, og man kan bli grisebanket.

En fornuftig sekstenåring kan sikkert gjerne reise til "Syden" med OK kamerater/venninner, men et sted som dette synes jeg ingen jeg bryr meg om burde dra til.

Gammel 16-07-09, 13:14   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenkte også det, og så tenkte jeg at om jeg hadde en sekstenåring som hadde lyst til å reise til et slikt sted, så ville jeg tatt det som et klart indisium på at han ikke var moden nok til å reise på utenlandstur på egen hånd. (Jeg skjønner at det kunne være kameratene som ville dit og at han selv egentlig var "fornuftig", men å reise sammen med sånne kamerater høres heller ikke ut som det smarteste.)

Ooooh, det var en fin Catch-22!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.