Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen?
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer 22 12,79%
Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer 30 17,44%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer 95 55,23%
Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer 25 14,53%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 00:20   #41
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?

Neisjda. Jeg tar det relativt lungt.
Jeg får tilbud om vaksinen når den kommer (gjennom jobb), men kan ikke ta den ettersom jeg har ofret meg for forskningen og ikke kan ta influensavaksine før til neste år.
Jaja. Jeg er i hvert fall trygg om fugleinfluensaen kommer.

Gammel 17-07-09, 00:25   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja. Jeg innser at vi kan bli smittet, men jeg orker ikke gå og bekymre meg for det. Jeg er mer bekymret for kreft og hjerte-karsykdommer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:26   #43
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er særdeles friske (har vel knapt vært forkjøla det siste året) og er bekymret.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 00:37   #44
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke bekymret. Alle i huset hadde kraftig influensa i 2006 så jeg satser på at vi har endel immunstoffer i oss.

Gammel 17-07-09, 00:38   #45
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Absolutt ikkje bekymra.

Gammel 17-07-09, 13:01   #46
Lykkelig77
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Hadeland
Lykkelig77 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er ikke bekymret. Mulig jeg hadde følt det annerledes hvis vi hadde hatt kroniske sykdommer i familen..

Gammel 17-07-09, 14:25   #47
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke bekymret
Orker ikke gå rundt å bekymre meg for noe jeg ikke kan gjøre noe med. Blir vi syke så blir vi syke, og isåfall håper jeg vi får det lett. Ingen kroniske sykdommer eller nedsatt immunforsvar i familien - hadde nok vært mer bekymret hvis det var noe sånt.

Gammel 17-07-09, 14:37   #48
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg er ikke bekymret for at vi kommer til å dø eller noe sånt -
men jeg er bekymret for en sykdomsperiode hvor vi ikke klarer å ta vare på barna på en god måte, det er så utrolig slitsomt å ha ansvar for barn når man har nok med seg selv. Og vi har to stykker som er ganske krevende.
En "vanlig" vinter med vanlige sykdommer er mer enn nok liksom.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 15:26   #49
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke bekymret, har ingen kronisk syke i familien.

Den eneste utfordringen jeg ser er dersom barna blir syke sånn i forhold til sykt barn dager, for jeg har ikke mange igjen av dem.

Gammel 17-07-09, 20:29   #50
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg har overhodet ikke vært bekymret tidligere, men da jeg leste avisen i dag kjente jeg at det ble litt verre. Jeg har en baby som har alvorlig astma (+litt av hvert som hører med) og nå kjenner jeg at jeg er redd dette skal ramme ham.

Gammel 17-07-09, 22:40   #51
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ghost, her.

Nei, medieskapt frykt for å selge aviser...

Ja, for WHO setter selvfølgelig influensaen på varselnivå 6 (det høyeste) for pandemier for å gi avisene noe å skrive om.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 23:25   #52
Blåklokketrollet
Passiv

Standard

Nei, orker ikke å gå rundt og være bekymret hele tiden. Tar ting heller når de kommer. Men skjønner jo godt at man blir mer bekymret med kronisk syke barn.

(Og for de som vurderer vaksine er dette kanskje interessant:
http://www.vg.no/nyheter/svineinflue...p?artid=563725 )

Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 23:56   #53
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja jeg er litt bekymret for at ungene skal få det. spesielt 9 åringen som har nyrebetennelse, med en gang han får feber så tisser han sort, og bare det alene er nok til at jeg blir bekymret.
Har også hatt influensa før, og det er ikke noe som frister å få igjen.
Går ikke rundt å er veldig bekymret da, er ikke sånn at jeg tenker så mye på det, men litt bekymret er jeg nok etter det jeg har lest i aviser de siste dagene.

Gammel 17-07-09, 23:58   #54
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke bekymret og vaksine er uaktuelt så langt.

Gammel 18-07-09, 00:03   #55
Rory
Aktiv

Medlem siden: Jul 2009
Rory er litt kul
Standard

Jeg er ikke bekymret.

Gammel 18-07-09, 00:09   #56
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ikke kjempebekymret, men håper selvsagt å slippe. Vi hadde en møkkavinter/-vår og synes vi fortjener å gå fri til høsten. Selv om det er barnehagestart for ettåringen også.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:29   #57
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er der at jeg faktisk bryr meg nå, det gjorde jeg ikke før. Som kroniker med alvorlig astma kan den influensaen bli tøff for kroppen.

Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:50   #58
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt bekymret kjenner jeg, som gravid med termin i slutten av september og med barn under to år i huset. Pleier ikke ta sorger på forskudd normalt sett.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:58   #59
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bevist at dette er farligere for de med astma? I så fall er jeg litt bekymret ja, men satser på at det går greit likevel.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 01:23   #60
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok litt bekymret, ja. Toern har et særdeles dårlig immunforsvar, og er mye syk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.