|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen? | |||
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
22 | 12,79% |
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer |
|
30 | 17,44% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
95 | 55,23% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer |
|
25 | 14,53% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I mål
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Vi har ikke hatt influensa på 17 år, mannen og jeg. S har aldri hatt det. Jeg satser på at vi slipper nå også... Vi pleier å få det meste lett og har ingen kroniske sykdommer, så jeg er i utgangspunktet ikke bekymret, men jeg kjenner jeg er litt urolig ift høstens IVF-forsøk og akkurat dette. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei, jeg er ikke bekymra. Det finnes mange sykdommer som er mye verre å få. Vi reiser snart på ferie til Hellas, og håper bare at vi ikke blir syke før ferien er over og "snuppa" har fått hatt sin første skoledag.... Litt kjedelig å gå glipp av sånt liksom.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ikke spesielt bekymret, selv om jeg har hatt en liten murrende tanke i bakhodet siden vi snart skal til London. Vi har ingen sykdommer, og vet ikke om vi kommer til å ta vaksinen når den kommer. Mest sannsynlig gjør vi det.
|
|
|
#24 |
|
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?...
Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 19:07. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
anglofil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg klarer overhode ikke være bekymret over svineinfluensa (en god venn i UK har nettopp hatt det) men hadde jeg hatt barn som ville ha vært "utsatt" om de skulle få det så hadde jeg sikkert følt det annerledes. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er mindre bekymret nå enn hva jeg var tidligere. Dels så virker det ikke som om det smitter sååå mye som de trodde og dels så har mannen hatt det (fikk det i Argentina) og visst var han syk, men trolig ikke mer enn en vanlig influensa (han har aldri hatt vanlig før). Heldigvis var han der så lenge så når han kom hjem så smittet han ikke lenger. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei, jeg er ikke så veldig bekymret av meg. Mannen kunne fortelle her en dag at overvektige visstnok hadde større risiko for å dø av dette, og jeg har litt astma også, men jeg går ikke rundt og bekymrer meg av den grunn. Det er mulig jeg kommer til å vaksinere meg om det blir mulig, men da er det mest fordi jeg er freelancer og ikke har sykepenger. De fleste dør jo fremdeles ikke av dette - kraftig vanlig influensa er kjipt, det også, men ikke noe jeg tenker på til vanlig.
|
|
|
#28 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er i grunn ikke særlig bekymret - burde kanskje være det for trettenåringens del som har infeksjonsutløst astma (alvorlig grad), men tenker ikke mye på det.
|
|
|
#29 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?De sa akkurat på tv at det var 76 bekreftede tilfeller i Norge nå.
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ikke utpreget bekymret, bortsett fra at jeg er vettskremt for å bli sengeliggende noen dager, siden jeg slett ikke har tid til sånt! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ser det har kommet til en nabokommune her. Jeg har tydelig mistet en del av utviklingen, siden det nå er 76 tuilfeller. Har vært på ferie og har ikke oppdatert meg så veldig på nyhetsfronten. Nå har liksom svineinfulensaen eksplodert??
|
|
|
#32 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er ikke bekymret.
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg håper bare jeg slipper å ta den prøven. Mazungen har stygg hoste og onkel doktor tok en del prøver i dag. Den ene var vistnok den samme som de tok for influensaen. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er ikke mer bekymret for denne influensaen enn andre typer.
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg har astma, men en veldig mild variant. Er overhodet ikke bekymret - mest fordi jeg ikke orker ta bekymringer på forskudd. Tenker dette skal gå helt fint, har for mye annet å tenke på. |
|
|
|
#37 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei, medieskapt frykt for å selge aviser... |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei, eg er framleis ikkje bekymra for oss som enkeltindivid. Me vil nok tåle ein influensarunde. Eg er nok den som vil få størst problem pga. kronisk diagnose. Det gir masse plager og smerter ved infeksjon, men er normalt sett ikkje livstruande. Derimot er eg litt bekymra for korleis hjula skal gå rundt i samfunnet dersom 1/3 av befolkningen ligger strak med influensa.
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?I den grad jeg bekymrer meg, er det nok heller det faktum at mange blir syke samtidig (siden det er flere som kan bli syke av dette enn vanlig influensa, siden man ikke så lett er immun mot den, så vidt jeg har skjønt) Om 1 av 3 i landet får det, som de påsto på radioen i dag, så blir det.... upraktsik.
|
|
|
#40 |
|
tankefull
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei, jeg er ikke veldig bekymret. Mulig jeg blir mer bekymret på sikt. |
|
|
|
![]() |
|
|