|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen? | |||
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
22 | 12,79% |
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer |
|
30 | 17,44% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
95 | 55,23% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer |
|
25 | 14,53% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei, jeg orker ikke bekymre meg for sykdommer, verken dete eller annet. JEg belymrer meg nok for andre ting.
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Tror vi kommer til å se en markant økning i antall syke når ferietiden er over. Skoler og barnehager vil nok bli de verste smitteplassene, og selvsagt arbeidsplassen til mange. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
Jeg trodde selv at den skulle spre seg mer enn hva den har gjort. Etter hva jeg har oppfattet så trodde en del forskere det også. Jeg selv ble mer rolig i forhold til denne influensaen når mannen fikk den og ikke ble så syk. Vi har jo selv en sønn med astma, men jeg regner med å kunne få fatt i Tamiflu (eller det andre tilsvarende preparatet) om han skulle bli syk. Hans astma er heldigvis mye bedre nå enn tidligere. Om jeg hadde hatt barn med alvorligere astma eller andre sykdommer så hadde jeg vært mer urolig. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ja, jeg begynner å bli litt bekymret. Som mor til et barn med kronisk hjertesykdom.
|
|
|
|
#107 |
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ikke for oss, men litt bekymret for pappa siden han ligger på sykehus med infarkt og lungebetennelse.
|
|
|
|
#108 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Er kanskje litt bekymret nå. Vi drar til Spania på mandag og har nettopp lest at det er en del smittet der. Det har mamma fortalt meg også som bor der nede. Men vi avlyser ikke ferien, vi er alle friske og raske og det beste vi får gjort er å være ekstra nøye på hygiene. Ved minste tegn er det bare å oppsøke legen. De har jo veldig flinke leger der også.
|
|
|
#109 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er ikke egentlig bekymret med tanke på situasjonen her i Norge. Jeg er imidlertid _ikke_ komfortabel med å utsette meg og mine for større smittefare enn nødvendig, særlig med tanke på Lillebrors astma og hull i hjertet, så derfor lar vi være å dra som planlagt til Mallorca om 5 uker.
|
|
|
#110 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ja, jeg er bekymret nå. Er mamma til et lungesykt og sondeernært barn med immunsvikt. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er bittelitt bekymret for konserten på torsdag jeg, så mange mennesker skviset sammen på en plass. Helt sikkert en av dem som allerede er syk. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Glamorøs
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg lurer litt på om det kommer til å bli utarbeidet noen felles retningslinjer for hygiene og terskel for "småsyke barn" i barnehagen nå til høsten, eller om det bli opp til hver enkelt barnehage. Bestekompisen til Glitterbarnet har diabetes og bør ikke bli syk. Vi har nettopp kommet hjem fra London, og kommer til å utvide ferien til Glitterbarnet en uke, slik at vi ikke smitter noen i barnehagen om vi skulle være smittet selv.
|
|
|
#114 |
|
Passiv
|
Så utrolig flott at dere tenker slik! |
|
|
|
#115 |
|
I mål
|
Enig, jeg har også tenkt på dette. Jeg regner med det kommer noe når barnehagen starter igjen. For de kommunale barnehagene ser jeg kanskje for meg at det kan komme noe fra kommunen, eller iallfall bydelene? |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Glamorøs
|
Jeg er glad vi har muligheten til det, for jeg vet ikke om jeg hadde greid å leve med meg selv om jeg hadde trodd at vi hadde smittet noen og det hadde fått alvorlige konsekvenser.
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Du sier noe der altså. Det er bare så flott når noen tenker sånn og faktisk gjør noe med det. Langt flere enn man aner kan jo bli alvorlig syke og det er ikke ofte at noen tenker som dere. Hatten av! |
|
|
|
#118 |
|
I mål
|
Enig! |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg begynner å se alvoret og at jeg sikkert burde få meg en vaksine så snart den er kommet på markedet. I år har jeg hoppet over vanlig influensavaksine for første gang på 10 år. Med astma så er det best å ta sine sikkerhetsregler. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ja faktisk begynner jeg nå å bekymre meg litt.
|
![]() |
|
|