|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Bekymret for svineinfluensaen? | |||
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
22 | 12,79% |
| Ja, jeg er bekymret for meg og mine - og vi har kroniske sykdommer |
|
30 | 17,44% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har ingen kroniske sykdommer |
|
95 | 55,23% |
| Nei, jeg er ikke bekymret - og vi har kroniske sykdommer |
|
25 | 14,53% |
| Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Ikke veldig bekymret nei, men så er ingen i min familie i risikosonen. For de aller, aller fleste normalt friske vil jo denne dette være som en vanlig influensa, bare litt mildere.
|
|
|
#82 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er fortsatt ikke bekymret på egne vegne, men litt på min kusines vegne. Hun bor i England og minstemann på ett år har fått noe som ligner på influensa. Det går nok uansett bra, de følger godt opp og de får vel Tamiflu om de mistenker at det er svinepelsen.
|
|
|
#83 |
|
Ekvilist
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg bruker ikke mye energi på å bekymre meg for denne influensaen, men jeg kjenner at jeg har blitt ekstra nøye med forholdsreglene.
Måtte det en nordmann til?
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er ikke redd for at noen av oss skal dø av den. Men jeg synes jo det er pyton å være syk såklart. Jeg håper vi styrer unna, og stresser ikke ekstremt med tanken på svineinfluensa mer enn andre sykdommer man kan få. Det dør fremdeles flest av andre ting som finnes der ute. |
|
|
|
#85 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?
Eg har inntrykk av at det er ulike holdningar til det blandt legar/ekspertar på denne problematikken. Ein av ØNH-legane eg har jobba med meinte kroppen hadde godt av ein runde med influensa i ny og ne, og han anbefalte oss ikkje influensavaksine så lenge me ellers var friske. Han kalla det beredskapstrening.
|
|
|
#86 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?En venninde som har feriert i USA har fått det nå :angst: |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Mannen har som sagt hatt det og han klarte seg fint. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er av typen som ikke helt klarer å ta sånne ting så veldig tungt. Jeg velger å ikke bekymre meg. Har nok å tenke på likevel.
|
|
|
#89 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er bekymret for mamma som har Kols, og får barnet mitt som har en alvorlig astma. Også er jeg bekymret for meg selv, og hva som skjer med barnet mitt om jeg skulle dø av det.
|
|
|
#90 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er littegrann bekymret for Lillebror som har litt slarkete lunger og var mye syk i fjor, og i tillegg ser ut til å få all sykdom litt hardere enn de andre familiemedlemmene. Når det er sagt har han ikke vært syk i 2009 "bank i bordet". |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Fremdeles ikke bekymret. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Nei jeg er vel ikke så bekymret. Tenker litt på det når de snakker om det på nyhetene, men velger å avvente eventuelle bekymringer til vi er "i stormen". Ingen her har kroniske sykdommer, og jeg antar vel at vi får anbefalinger om hva man bør gjøre. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg fortsatt ikke veldig bekymret for selve svineinfluensaen, men jeg er litt bekymret for at jeg skal bli smittet de nærmeste ukene. Dette fordi jeg er alene med minstemann nå som mann og storebror er ute og reiser. Men det går nok bra vil jeg tro.
|
|
|
|
#94 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg er ikke bekymret på egne og nærmestes vegne.
|
|
|
#95 |
|
Off the map.
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?jeg er ikke veldig bekymret, men klart man tenker jo på det. Det er jo sansynlig at det sprer seg nå. Det skumle er at jo at det er noen (få) friske unge mennesker som dør av det.
|
|
|
#97 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?Jeg har en sønn med diabetes, og to med astma, og ingen av de bør derfor bli smittet. Nå er vi ganske nærme (geografisk) denne kvinnen som ligger på St.Olavs, og det er vel en kjensgjerning at jo nærmere ting er, jo mere tenker man på det.
|
|
|
#98 |
|
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?
Det er jeg helt enig med deg om. Jeg er ikke sikker her, men kanskje det er media som hauser opp det at det er fler unge som dør? Etter hva jeg har skjønt så er et ungt menneske som ikke har hatt influensa like utsatt for svineinfluensa som vanlig influensa og jeg tror også at risikoen for å dø ikke er større ved svineinfluensa enn vanlig influensa. Den redselen har nok media skapt. Men, jeg kan ha feil. Det er bare det jeg har fått med meg fra litt mer sikrere kilder enn tabloidavisene. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Svineinfluensa - er du bekymret nå da?*Svarer på HI*
|
![]() |